Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 321 | ||||
Ders Adı İngilizce | Competition Law | ||||
Ders Adı Türkçe | Rekabet Hukuku | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 52 saat | ||||
Ders Kredileri | 2 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler rekabet hukukuna hakim genel esasları öğreneceklerdir. | ||||
Ders Açıklaması | Derste Rekabet hukukunun genel esasları ele alınacaktır: Pazar kavramı, anlaşma ve uyumlu eylemler, hakim durumun kötüye kullanılması, birleşme ve devralmalar, muafiyetler, Rekabet Kurulu’nun görev ve yetkileri, inceleme ve araştırma usulü. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Teşebbüs kavramını anlar. 2) Teşebbüslerin rekabete aykırı davranışlarını tespit eder ve somut olayda değerlendirir. 3) Avrupa Birliği rekabet hukukuna ilişkin genel ilkeleri Türk hukuku ile karşılaştırır. 4) Rekabet hukukunun temelini teşkil eden iktisadi gerekçeleri eleştirel bir bakışla yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | HASAN HÜSNÜ GÜZELÖZ , January 2024 |
Ders Koordinatörü | HASAN HÜSNÜ GÜZELÖZ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. HASAN HÜSNÜ GÜZELÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Rekabet tanımı ve rekabet hukuku tarihi |
2) | Rekabet kanunu gerekçesi ve incelenmesi, rekabetin ihlali sebepleri |
3) | Muafiyet |
4) | Karar, anlaşma ve uyumlu eylemler |
5) | Karar, anlaşma ve uyumlu eylemler (devam) |
6) | Örnek rekabet kurulu kararları ve incelemesi |
7) | Hakim durum |
8) | Hakim durumun kötüye kulanılması halleri |
9) | Örnek rekabet kurulu kararları ve incelemesi |
10) | Birleşme ve devralmalar |
11) | Rekabet kurulunun inceleme ve araştırma usulü (ön araştırma ve soruşturma) |
12) | İdari para cezaları |
13) | Rekabet kurulu kararlarına karşı yargı yolu |
14) | Blok muafiyet tebliğlerinden örnekler |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Materyaller öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. | |||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, mevzuat hükümlerini ve Yargıtay kararlarını tartışarak öğrenci katılımını destekleyecek şekilde işlenecektir. | |||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||
Ders Yönetimi |
guzelozh@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ödevler | 2 | 4 | 1 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 52 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 2.1 | ||||||
AKTS | 2 |