ELE 231 Using Video as a Tool in Teacher LearningMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İlköğretim Matematik ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu ELE 231
Ders Adı İngilizce Using Video as a Tool in Teacher Learning
Ders Adı Türkçe Using Video as a Tool in Teacher Learning
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 158 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Öğrenciler, örnek teşkil eden ve tipik matematik öğretme ve öğrenme durumlarını gözlemler. Öğretim anında en önemli olaylara nasıl dahil olacağını ve bu durumları nasıl yorumlanacağını öğrenirler. Ayrıca klinik görüşmelerin nasıl yapılacağını ve öğrenci düşüncesine nasıl cevap verileceğini öğrenirler.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Profesyonel fark etme becerileri sergiler, öğrencilerin düşüncelerine anlamlı şekillerde dikkat eder ve yorumlar;
2) Öğretmen adayları olarak yansıtma becerilerini gösterebilirler;
3) Klinik mülakat yapmanın ve klinik mülakat pratiği yapmanın temellerini anlamak;
4) Okuma ve yazma becerilerini sergilemek ve geri bildirim sağlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills.
2) Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics.
3) Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics.
4) Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs.
5) Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning.
6) Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness.
7) Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone.
8) Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways.
9) Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources.
10) Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio.
11) Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights.
12) Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws.
13) Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities.
14) Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills. S Ödev,Derse Katılım,Proje
2) Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics. S Proje
3) Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics. S Ödev,Proje
4) Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs. H Proje
5) Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning. H Proje
6) Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness. S Ödev,Derse Katılım,Proje
7) Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone. H Derse Katılım,Proje
8) Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways. S Derse Katılım,Proje
9) Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources. H Proje
10) Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio. S Derse Katılım,Proje
11) Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights. S Derse Katılım
12) Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws. S Proje
13) Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities. N
14) Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology. N
Hazırlayan ve Tarih RUKİYE DİDEM TAYLAN ,
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. RUKİYE DİDEM TAYLAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kitaptan 2. bölümün okunması. Anahtar kelimeleri ve kavramları bulun. Gerekli literatür bağlantılarını ve okumaları araştırın.
2) Kitaptan 8. bölümün okunması. ÇARŞAMBA (13:00-16:00) ve PERŞEMBE NORMAL SAATLERDE TOPLANTI Gerekirse bir önceki haftadan devam edin.
3) Sayı yapımı hakkında okumalar
4) Kitaptan 11. bölümün okunması. Ödev 1 (öğrenme teorileri hakkında)
5) CGI matematik- operasyonlar için stratejiler üzerine.
6) CGI Müfredatı: Bölüm 1,2 ve 3
7) Kitaptan 4. bölümün okunması.
8) Kitaptan 13. bölümün okunması.
9) Kitaptan 13. bölümün okunması.
10) Kitaptan 15. bölümün okunması.
11) Kitaptan 16. bölümün okunması.
12) Kitaptan 14. bölümün okunması.
13) Final proje sunumu
14) Final proje sunumu
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tayland@mef.edu.tr
+90 212 395 36 23

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 5 5 2 5 60
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü/25 6.3
AKTS 5