Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||
Course Code | LAW 421 | ||||||
Course Title in English | International Arbitration | ||||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Tahkim | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Lecture | ||||||
Level of Course | Seçiniz | ||||||
Semester | Bahar,Güz | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 94 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | Students will learn key cases in law | ||||||
Course Description | The course, through the analysis of sources of law and cases, will give students a basic knowledge of international arbitration law. On the basis of Conventions on international arbitration, during the course, students will discover and analyze rules that govern international arbitration, starting with the concept of arbitration and ADR System. The course is divided into two parties. The first part concerns international institutions, rulemaking bodies that set out rules and appoint arbitrators, and their sources. A second part addresses the procedure in international arbitration: from the arbitration agreement to the award. Special consideration is dedicated to the legal English terminology used in the course and to sponsor students to think in a comparative juridical way. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu ders ile tahkim hukukunun kaynakları ve içtihatlar incelenerek, öğrencilere tahkim hukuku konusunda temel bir bilgi kazandırılması hedeflenmektedir. Öğrenciler, uluslararası tahkime ilişkin sözleşmeleri temel alarak, tahkim ve alternative uyuşmazlık çözümü sistemlerini inceleyecek ve öğreneceklerdir. Ders iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, tahkim hukukuna ilişkin uluslararası kuruluşlar ve tahkim hukukunun kaynağı incelenecektir. İkinci kısım ise, tahkim sözleşmesinden tahkim kararına kadar geçen süredeki tahkim usulüne ayrılmıştır. Derste kullanılan İngilizce terminolojiye özel bir önem verilerek, öğrencilerin karşılaştırmalı hukuk açısından düşünme yetilerini geliştirmeleri teşvik edilmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Tahkim ve ADR sistemi hakkında temel bilgiler 2) Uluslararası tahkim kurumları hakkında temel bilgiler 3) Uluslararası tahkimin hukuki belgelerine ilişkin temel bilgiler 4) Tahkim anlaşması nasıl hazırlanır 5) Uluslararası usule ilişkin temel bilgiler 6) Özgüven ve Hukuk İngilizcesini geliştirmek 7) Kanun hükümlerinin yorumlanmasında karşılaştırmalı bir yaklaşım edinme |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Exam,Participation |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Participation |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Exam,Participation |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | H | Exam,Participation |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam,Participation |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam,Participation |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | Exam |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | Exam,Participation |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Exam,Participation |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Participation |
Prepared by and Date | HAVVA KARAGÖZ , January 2024 |
Course Coordinator | HAVVA KARAGÖZ |
Semester | Bahar,Güz |
Name of Instructor | *STAFF* *STAFF* |
Hafta | Konu |
1) | Tarihsel arka plan, Uluslararası tahkim ve ADR Sistemi |
2) | Uluslararası tahkimin ilkeleri |
3) | Hukukun kaynakları ve kurumlar |
4) | Tahkim şartı |
5) | Tahkim talebi |
6) | Tahkim yeri |
7) | Tahkim sözleşmesi |
8) | Tahkim talebinin kabul edilebilirliği ve tahkim heyetinin yetkisi |
9) | Hakemin görevleri |
10) | Tahkim yargılamasının nasıl yürütüleceğine ilişkin taraflar ve hakemlerin vardığı anlaşma belgesi, tahkim sürecinin yol gösterici belgesi. |
11) | Arabuluculuk değerlendirmesi |
12) | Tahkimde İspat |
13) | Kararın iptali ve tenfizi |
14) | Zararın tazmini |
Required/Recommended Readings | Gary B. Bond, “International Arbitration Law and Practice”, Kluwer Law International. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture & open class discussion | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
karagozh@mef.edu.tr Final grade (Group Project - Full Paper) 90% , Class Participation 10% Students must have a score of 50 or higher from final assessment in order to pass the course. Rules for attendance: Attendance (personally or online) is mandatory per University policy Late submissions: By specific approval on motivated request Missing an exam: Per University policy |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 3 | 7 | 1 | 24 | |||
Total Workload | 94 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |