HUM 109 Environmental EthicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu HUM 109
Ders Adı İngilizce Environmental Ethics
Ders Adı Türkçe Çevre Etiği
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi (a) Çevre etiğinin bir felsefi araştırma alanı olarak gelişmesine yol açan başlıca nedenler, çevre etiği ile geleneksel normatif etik teorisi arasındaki ilişki de dahil olmak üzere eleştirel bir anlayış edinmek; (b) Çevre etiği içindeki temel kavramlar, konular ve tartışmaların yanı sıra bu tartışmalarla ilişkili başlıca pozisyonlar ve bu görüşlerin savunulma nedenleri ve karşıt görüşlerin gerekçeleri; (c) "Birinci nesil" çevre etiğinde "düşünülmemiş" olanlar ve bu eksiklikleri gidermeye yönelik girişimler; (d) Çevre etiği ile sürdürülebilirlik arasındaki ilişki.
Ders Açıklaması İnsanlar doğal dünyayla nasıl ilişki kurmalıdır? Hayvanlara ve doğanın diğer bölümlerine karşı ahlaki yükümlülüklerimiz var mı? Ve gelecek nesiller de dahil olmak üzere, çevreyle ilgili diğer insanlara ne borçluyuz? Bu derste bu sorular mevcut etik teorilerimiz ışığında incelenecektir. Dersin ilerleyen bölümlerinde, doğal dünyayla olan ilişkilerimizde karşı karşıya kaldığımız çeşitli etik sorularla mücadele etmek için dönem başlarında edindiğimiz araçları kullanacağız.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) çevresel etik hakkında temel teorileri anlamak;
2) Kullanılan araştırma yöntemleri ve teorilerle ilgili olarak bilimsel ve felsefi makaleleri değerlendirmek;
3) İngilizceyi anlama ve bunu bilimsel ve felsefi bir şekilde ifade etme konusunda kendine güven sergilemek;
4) yeni araştırma konuları geliştirmek;
5) Psikolojik ve felsefi teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. S Derse Katılım
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. S Derse Katılım
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. S Derse Katılım
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H Derse Katılım
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H Derse Katılım
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , December 2023
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Genel Giriş I
2) Genel Giriş II
3) Çevre etiğinde bazı giriş konuları
4) Doğal objeler için yasal haklar
5) İklimin bir duruşu var mı?
6) Quiz
7) Tarım ve çevre
8) Okyanuslar barınak olarak kullanılabilir mi?
9) Gelecek nesiller için gardiyan?
10) Ara sınav
11) Belgesel
12) Sürdürülebilir gelişim üzerine yansımalar
13) Evreni nasıl iyileştiririz?
14) Çevresel vaka
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÇeşitli kaynaklardan derlenmiş zorunlu okumaları içeren bir okuma paketi.
Öğretme TeknikleriBu ders ters yüz edilmiş bir format kullanacaktır. Öğrenciler, o haftaki derslerde geliştirecekleri beceriler hakkında videolar izleyerek ve okumalar yaparak derse hazırlanacaklardır. Ders süresince, öğrenciler bu becerileri geliştirmek için notlandırılmamış alıştırmalar üzerinde birlikte çalışacaklardır. Öğrenciler, tercihlerine ve o haftanın konusu doğrultusunda, bireysel olarak veya gruplar halinde çalışacaklardır.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler, her biri toplam notun %30'una denk gelen üç notlandırılmış ödevi tamamlayacaklardır. Bağımsız olarak bir dergi makalesinin kısa bir sunumunu yapacaklar; verilen bir konu hakkında kısa bir deneme yazacaklar; ve sınıfta yapılan kısa bir deneyin bulgularını açıklayan bir araştırma raporu yazacaklardır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıÖğrencilerden, hem hazırlık aşamasında hem de ders saatleri boyunca uygun bilgi teknolojilerini kullanmaları beklenecektir. Çevrimiçi kaynaklar ve makaleler araştırmaları ve okumaları, sınıf alıştırmaları üzerinde birlikte çalışmaları ve ödevlerini hazırlamaları gerekecektir.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 10 10
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5