Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
HUM 109 |
Ders Adı İngilizce |
Environmental Ethics |
Ders Adı Türkçe |
Çevre Etiği |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Başlangıç |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: 0 |
Laboratuvar : 0 |
Diğer: 0 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 130 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece lisans öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
(a) Çevre etiğinin bir felsefi araştırma alanı olarak gelişmesine yol açan başlıca nedenler, çevre etiği ile geleneksel normatif etik teorisi arasındaki ilişki de dahil olmak üzere eleştirel bir anlayış edinmek; (b) Çevre etiği içindeki temel kavramlar, konular ve tartışmaların yanı sıra bu tartışmalarla ilişkili başlıca pozisyonlar ve bu görüşlerin savunulma nedenleri ve karşıt görüşlerin gerekçeleri;
(c) "Birinci nesil" çevre etiğinde "düşünülmemiş" olanlar ve bu eksiklikleri gidermeye yönelik girişimler; (d) Çevre etiği ile sürdürülebilirlik arasındaki ilişki. |
Ders Açıklaması |
İnsanlar doğal dünyayla nasıl ilişki kurmalıdır? Hayvanlara ve doğanın diğer bölümlerine karşı ahlaki yükümlülüklerimiz var mı? Ve gelecek nesiller de dahil olmak üzere, çevreyle ilgili diğer insanlara ne borçluyuz? Bu derste bu sorular mevcut etik teorilerimiz ışığında incelenecektir. Dersin ilerleyen bölümlerinde, doğal dünyayla olan ilişkilerimizde karşı karşıya kaldığımız çeşitli etik sorularla mücadele etmek için dönem başlarında edindiğimiz araçları kullanacağız. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) çevresel etik hakkında temel teorileri anlamak;
2) Kullanılan araştırma yöntemleri ve teorilerle ilgili olarak bilimsel ve felsefi makaleleri değerlendirmek;
3) İngilizceyi anlama ve bunu bilimsel ve felsefi bir şekilde ifade etme konusunda kendine güven sergilemek;
4) yeni araştırma konuları geliştirmek;
5) Psikolojik ve felsefi teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışmak.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
S |
Derse Katılım
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
S |
Derse Katılım
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
S |
Derse Katılım
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
H |
Derse Katılım
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
H |
Derse Katılım
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
S |
Derse Katılım
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
S |
Derse Katılım
|
Hazırlayan ve Tarih |
SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Ders Koordinatörü |
BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Genel Giriş I |
2) |
Genel Giriş II |
3) |
Çevre etiğinde bazı giriş konuları
|
4) |
Doğal objeler için yasal haklar |
5) |
İklimin bir duruşu var mı? |
6) |
Quiz |
7) |
Tarım ve çevre |
8) |
Okyanuslar barınak olarak kullanılabilir mi?
|
9) |
Gelecek nesiller için gardiyan? |
10) |
Ara sınav |
11) |
Belgesel |
12) |
Sürdürülebilir gelişim üzerine yansımalar |
13) |
Evreni nasıl iyileştiririz? |
14) |
Çevresel vaka |
15) |
Final |
16) |
Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Çeşitli kaynaklardan derlenmiş zorunlu okumaları içeren bir okuma paketi.
|
Öğretme Teknikleri | Bu ders ters yüz edilmiş bir format kullanacaktır. Öğrenciler, o haftaki derslerde geliştirecekleri beceriler hakkında videolar izleyerek ve okumalar yaparak derse hazırlanacaklardır. Ders süresince, öğrenciler bu becerileri geliştirmek için notlandırılmamış alıştırmalar üzerinde birlikte çalışacaklardır. Öğrenciler, tercihlerine ve o haftanın konusu doğrultusunda, bireysel olarak veya gruplar halinde çalışacaklardır.
|
Ödev ve Projeler | Öğrenciler, her biri toplam notun %30'una denk gelen üç notlandırılmış ödevi tamamlayacaklardır. Bağımsız olarak bir dergi makalesinin kısa bir sunumunu yapacaklar; verilen bir konu hakkında kısa bir deneme yazacaklar; ve sınıfta yapılan kısa bir deneyin bulgularını açıklayan bir araştırma raporu yazacaklardır.
|
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerden, hem hazırlık aşamasında hem de ders saatleri boyunca uygun bilgi teknolojilerini kullanmaları beklenecektir. Çevrimiçi kaynaklar ve makaleler araştırmaları ve okumaları, sınıf alıştırmaları üzerinde birlikte çalışmaları ve ödevlerini hazırlamaları gerekecektir.
|
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 10 |
Küçük Sınavlar |
1 |
% 20 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 30 |
Final |
1 |
% 40 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr
Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır.
Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir.
Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır.
Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |