IR 324 EU-Turkey RelationsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 324
Ders Adı İngilizce EU-Turkey Relations
Ders Adı Türkçe AB-Türkiye İlişkileri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi 1960'lı yıllardan günümüze kadar AB-Türkiye ilişkilerinin temellerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri teori ve ampirikleri birleştirerek analitik bir açıdan incelemektedir. İlişkilere tarihsel bir bakışın ardından, AB genişlemesi, Avrupalılaşma ve Türkiye'nin AB'ye katılımı gibi paralel konulara ilişkin teorik perspektifler ve tartışmalar tartışılıyor. Dersin ardından Türkiye-AB ilişkilerinin demokrasi ve insan hakları, dış politika, göç, ekonomi, güvenlik, kültür/kimlik ve kamuoyu gibi çeşitli ampirik boyutları değerlendirilmektedir. Rapor, AB'nin mülteci krizi, Avrupa'da popülizmin yükselişi ve Brexit gibi son dönemdeki kritik gelişmeler ışığında AB-Türkiye ilişkilerinin gelecekteki seyrini değerlendirerek sona eriyor.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) AB-Türkiye ilişkilerinin tarihsel evrimini eleştirel olarak değerlendirmek.
2) Türkiye'nin AB üyeliği, AB genişlemesi ve Avrupalılaşma üzerine kuramsal tartışmaları incelemek.
3) AB koşulluluğunun Türkiye'ye etkilerini tanımlamak ve değerlendirmek.
4) Güvenlikten kültüre Türkiye-AB ilişkilerinin çeşitli ampirik boyutlarını öğrenmek.
5) Tarihsel olarak Türkiye'nin AB'ye katılımına etki etmiş olan çeşitli faktörleri anlamak.
6) AB-Türkiye ilişkilerinin gelecekteki ilerleyişini değerlendirmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. N
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). N
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. N
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. N
Hazırlayan ve Tarih BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024
Ders Koordinatörü BEKEN SAATÇİOĞLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) AB-Türkiye İlişkilerinin Giriş ve Tarihçesi
2) AB-Türkiye İlişkileri Tarihi II
3) AB Genişlemesi ve Türkiye I
4) AB Genişlemesi ve Türkiye II
5) AB Siyasi Şartlılığı ve Türkiye’nin Avrupalılaşması
7) Sınav I
8) AB'nin Komşusu ve Küresel Aktörü Olarak Türkiye
9) AB-Türkiye İlişkilerinin Göç Boyutu
10) Türkiye-AB İlişkilerinin Ekonomi Boyutu
11) AB-Türkiye İlişkilerinin Kültür Boyutu
12) AB-Türkiye İlişkilerinin Güvenlik Boyutu
13) AB-Türkiye İlişkilerinin Geleceği
14) Sınav II
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Ana ders kitabı: Senem Aydın-Düzgit & Nathalie Tocci. (2015). Turkey and the European Union (Palgrave Macmillan). • Saatçioğlu, Beken (2013) “Turkey-EU Relations from the 1960s to 2012: A Critical Overview”, In: Belgin Akçay and Bahri Yılmaz (eds.), Turkey’s Accession to the European Union: Political and Economic Challenges (the UK: Lexington Books), p. 3-24. • Müftüler-Baç, Meltem (2016) “Turkey’s Ambivalent Relationship with the European Union: To Accede or not to Accede?”, Uluslararası Ilişkiler [International Relations], 13 (52): 89-103. • Yabancı, Bilge (2016) “The Future of EU-Turkey Relations: Between Mutual Distrust and Interdependency”, FEUTURE Online Paper, No. 1, November. • Schimmelfennig, Frank and Ulrich Sedelmeier (2002) “Theorizing EU enlargement: research focus, hypotheses, and the state of research”, Journal of European Public Policy 9 (4): 500-528. • Schimmelfennig, Frank, Engert Stefan and Heiki Knobel (2003) “Costs, Commitment and Compliance: Latvia, Slovakia, Turkey”, Journal of Common Market Studies, 41(3): 495-518. • Börzel, Tanja and Didem Soyaltın (2012) “Europeanisation in Turkey. Stretching a concept to its limits?”, KFG Working Papers, No. 36, Research College “The Transformative Power of Europe”, (Berlin: Freie Universität Berlin). • Müftüler-Baç, Meltem (2019) “Backsliding in judicial reforms: Domestic political costs as limits to EU’s political conditionality in Turkey”, Journal of Contemporary European Studies, 27 (1): 61-76, January. • Gwendolyn Sasse (2008) “The European Neighborhood Policy: Conditionality Revisited for the EU’s Eastern Neighbors”, Europe-Asia Studies, 60 (2): 295-316. • Saatçioğlu, Beken (2019) “The EU’s Refugee Crisis and Rising Functionalism in EU-Turkey Relations”, Turkish Studies. • Şenyuva, Özgehan and Çiğdem Üstün (2016) “A Deal to End ‘the’ Deal: Why the Refugee Agreement is a Threat to Turkey- EU Relations”, GMF on Turkey, No. 132. • Ülgen, Sinan (2017) “Trade as Turkey’s EU Anchor”, Carnegie Europe, December 13. • Arısan Eralp, Nilgün (2018) “The Unique Nature of Modernizing the Customs Union”, Turkish Policy Quarterly, September 28. • Jakob Lindgaard (2018) “EU Public Opinion on Turkish EU Membership”, FEUTURE Online Paper No. 25, October. • Aydın-Düzgit, Senem and Alessandro Marrone (2018) “PESCO and Security Cooperation between the EU and Turkey”, Global Turkey in Europe Working Paper 19, September. • Eralp, Atilla (2018) “Revitalizing Turkey-EU Relations”, IPC-Mercator Policy Brief. • Saatçioğlu, Beken, Funda Tekin, Sinan Ekim and Nathalie Tocci (2019) “The Future of EU-Turkey Relations: A Creative Association amidst Conflictual Cooperation”, FEUTURE Online Paper. • Arısan Eralp, Nilgün (2019) “The Parlous State of Turkey-EU Relations: Searching for a Bridge Over Troubled Waters”, TEPAV Economic Policy Research Foundation of Turkey, November, N201933.
Öğretme TeknikleriDers, sınıf tartışmaları, grup çalışmaları
Ödev ve ProjelerBlackboard ödevleri
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ara Sınavlar 2 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi beken.saatcioglu@mef.edu.tr
02123953678
Eksik quiz: Kaçırılan quiz telafisi yapılamaz. Sınavı kaçırmak: Fakülte yönetmeliği uygulanır Sınıf içi davranışların hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihalle ilgili açıklama: YÖK Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 2 56
Küçük Sınavlar 3 6 1 21
Ara Sınavlar 2 24 2.5 53
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5