Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | IR 324 | |||||
Ders Adı İngilizce | EU-Turkey Relations | |||||
Ders Adı Türkçe | AB-Türkiye İlişkileri | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | 1960'lı yıllardan günümüze kadar AB-Türkiye ilişkilerinin temellerini öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri teori ve ampirikleri birleştirerek analitik bir açıdan incelemektedir. İlişkilere tarihsel bir bakışın ardından, AB genişlemesi, Avrupalılaşma ve Türkiye'nin AB'ye katılımı gibi paralel konulara ilişkin teorik perspektifler ve tartışmalar tartışılıyor. Dersin ardından Türkiye-AB ilişkilerinin demokrasi ve insan hakları, dış politika, göç, ekonomi, güvenlik, kültür/kimlik ve kamuoyu gibi çeşitli ampirik boyutları değerlendirilmektedir. Rapor, AB'nin mülteci krizi, Avrupa'da popülizmin yükselişi ve Brexit gibi son dönemdeki kritik gelişmeler ışığında AB-Türkiye ilişkilerinin gelecekteki seyrini değerlendirerek sona eriyor. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) AB-Türkiye ilişkilerinin tarihsel evrimini eleştirel olarak değerlendirmek. 2) Türkiye'nin AB üyeliği, AB genişlemesi ve Avrupalılaşma üzerine kuramsal tartışmaları incelemek. 3) AB koşulluluğunun Türkiye'ye etkilerini tanımlamak ve değerlendirmek. 4) Güvenlikten kültüre Türkiye-AB ilişkilerinin çeşitli ampirik boyutlarını öğrenmek. 5) Tarihsel olarak Türkiye'nin AB'ye katılımına etki etmiş olan çeşitli faktörleri anlamak. 6) AB-Türkiye ilişkilerinin gelecekteki ilerleyişini değerlendirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | N | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BEKEN SAATÇİOĞLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | AB-Türkiye İlişkilerinin Giriş ve Tarihçesi |
2) | AB-Türkiye İlişkileri Tarihi II |
3) | AB Genişlemesi ve Türkiye I |
4) | AB Genişlemesi ve Türkiye II |
5) | AB Siyasi Şartlılığı ve Türkiye’nin Avrupalılaşması |
7) | Sınav I |
8) | AB'nin Komşusu ve Küresel Aktörü Olarak Türkiye |
9) | AB-Türkiye İlişkilerinin Göç Boyutu |
10) | Türkiye-AB İlişkilerinin Ekonomi Boyutu |
11) | AB-Türkiye İlişkilerinin Kültür Boyutu |
12) | AB-Türkiye İlişkilerinin Güvenlik Boyutu |
13) | AB-Türkiye İlişkilerinin Geleceği |
14) | Sınav II |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Ana ders kitabı: Senem Aydın-Düzgit & Nathalie Tocci. (2015). Turkey and the European Union (Palgrave Macmillan). • Saatçioğlu, Beken (2013) “Turkey-EU Relations from the 1960s to 2012: A Critical Overview”, In: Belgin Akçay and Bahri Yılmaz (eds.), Turkey’s Accession to the European Union: Political and Economic Challenges (the UK: Lexington Books), p. 3-24. • Müftüler-Baç, Meltem (2016) “Turkey’s Ambivalent Relationship with the European Union: To Accede or not to Accede?”, Uluslararası Ilişkiler [International Relations], 13 (52): 89-103. • Yabancı, Bilge (2016) “The Future of EU-Turkey Relations: Between Mutual Distrust and Interdependency”, FEUTURE Online Paper, No. 1, November. • Schimmelfennig, Frank and Ulrich Sedelmeier (2002) “Theorizing EU enlargement: research focus, hypotheses, and the state of research”, Journal of European Public Policy 9 (4): 500-528. • Schimmelfennig, Frank, Engert Stefan and Heiki Knobel (2003) “Costs, Commitment and Compliance: Latvia, Slovakia, Turkey”, Journal of Common Market Studies, 41(3): 495-518. • Börzel, Tanja and Didem Soyaltın (2012) “Europeanisation in Turkey. Stretching a concept to its limits?”, KFG Working Papers, No. 36, Research College “The Transformative Power of Europe”, (Berlin: Freie Universität Berlin). • Müftüler-Baç, Meltem (2019) “Backsliding in judicial reforms: Domestic political costs as limits to EU’s political conditionality in Turkey”, Journal of Contemporary European Studies, 27 (1): 61-76, January. • Gwendolyn Sasse (2008) “The European Neighborhood Policy: Conditionality Revisited for the EU’s Eastern Neighbors”, Europe-Asia Studies, 60 (2): 295-316. • Saatçioğlu, Beken (2019) “The EU’s Refugee Crisis and Rising Functionalism in EU-Turkey Relations”, Turkish Studies. • Şenyuva, Özgehan and Çiğdem Üstün (2016) “A Deal to End ‘the’ Deal: Why the Refugee Agreement is a Threat to Turkey- EU Relations”, GMF on Turkey, No. 132. • Ülgen, Sinan (2017) “Trade as Turkey’s EU Anchor”, Carnegie Europe, December 13. • Arısan Eralp, Nilgün (2018) “The Unique Nature of Modernizing the Customs Union”, Turkish Policy Quarterly, September 28. • Jakob Lindgaard (2018) “EU Public Opinion on Turkish EU Membership”, FEUTURE Online Paper No. 25, October. • Aydın-Düzgit, Senem and Alessandro Marrone (2018) “PESCO and Security Cooperation between the EU and Turkey”, Global Turkey in Europe Working Paper 19, September. • Eralp, Atilla (2018) “Revitalizing Turkey-EU Relations”, IPC-Mercator Policy Brief. • Saatçioğlu, Beken, Funda Tekin, Sinan Ekim and Nathalie Tocci (2019) “The Future of EU-Turkey Relations: A Creative Association amidst Conflictual Cooperation”, FEUTURE Online Paper. • Arısan Eralp, Nilgün (2019) “The Parlous State of Turkey-EU Relations: Searching for a Bridge Over Troubled Waters”, TEPAV Economic Policy Research Foundation of Turkey, November, N201933. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, sınıf tartışmaları, grup çalışmaları | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard ödevleri | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
beken.saatcioglu@mef.edu.tr 02123953678 Eksik quiz: Kaçırılan quiz telafisi yapılamaz. Sınavı kaçırmak: Fakülte yönetmeliği uygulanır Sınıf içi davranışların hatırlatılması, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihalle ilgili açıklama: YÖK Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 1 | 21 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 24 | 2.5 | 53 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |