HUK 424 Sivil Havacılık HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 424
Course Title in English Civil Aviation Law
Course Title in Turkish Sivil Havacılık Hukuku
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 62 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To recognise the national/international civil aviation legal system, interpret the relevant legislation and apply it to the cases
Course Description History and development of civil aviation law, national legal regulation, international legal regulation (conventions/agreements/protocols), practice of law application through current issues
Course Description in Turkish Sivil havacılık hukuku tarihi ve gelişimi, ulusal hukuki düzenlemeler, uluslararası mevzuat (konvansiyonlar/antlaşmalar/protokoller), güncel olaylar üzerinde mevzuat uygulama pratikleri

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Sivil havacılık kavramını tanır, tarihi gelişimini bilir
2) Sivil havacılık konusundaki ulusal ve uluslararası temel hukuki düzenlemeleri kavrar
3) Ulusal ya da uluslararası sivil havacılık kaynaklı hukuki sorunları söz konusu hukuki düzenlemeler üzerinden değerlendirir
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date EKREM KURT , January 2024
Course Coordinator EKREM KURT
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Prof. Dr. EKREM KURT

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş dersi
2) Sivil havacılık tanımı
3) Sivil havacılığın tarihi ve dünyada gelişimi
4) Sivil havacılığın Türkiye’de gelişimi
5) Uluslararası sivil havacılık mevzuatı - Paris ve Madrid Konvansiyonları
6) Uluslararası sivil havacılık mevzuatı - Havana ve Şikago Konvansiyonları
7) Ulusal sivil havacılık mevzuatı - Türk Sivil Havacılık Kanunu
8) Ulusal sivil havacılık mevzuatı -Ticari Hava İşletmeleri Yönetmeliği
9) Sivil havacılık uygulamaları
10) Sivil havacılık organizasyonları
11) Türkiye hava sahasına ilişkin hukuki sorunlar
12) Uluslararası nitelikte uyuşmazlık örnekleri I
13) Uluslararası nitelikte uyuşmazlık örnekleri II
14) Genel tekrar
15) Finaller
16) Finaller
Required/Recommended ReadingsConventions and treaties mentioned in the course. Reading is not compulsory.
Teaching Methodslectures, presentations by students
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration kurte@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 2 4 2 12
Final 1 6 2 8
Total Workload 62
Total Workload/25 2.5
ECTS 2