DIR 121 Introduction to Italian LawMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code DIR 121
Course Title in English Introduction to Italian Law
Course Title in Turkish İtalyan Hukukuna Giriş
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 94 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Students will learn basic concepts and case law on Italian law
Course Description The course, through the analysis of sources of Italian law, will give students a basic knowledge of Italian law system. On the basis of the course, the first 12 articles of the Italian Constitution (fundamental principles) are analysed with reference to the most relevant legal arrangements of Italian civil law, Italian public and criminal law. The course follows Orestano´s theory of “esperienza giuridica” and analyses the Italian law system by sources, data, case law, and legal doctrine. The methodology used is the research of fundamental principles in Italian statements with the main purpose to discover the “ratio legis” in each statement. Special consideration is dedicated to the legal English terminology used in the course and to sponsor students to think in a comparative juridical way, finding common roots between Italian and Turkish rules.
Course Description in Turkish Bu ders, İtalyan hukukuna ilişkin kaynakları analiz ederek, İtalyan hukuk sistemi ile ilgili temel bir bilgi vermeyi hedeflemektedir. Derste, İtalya Anayasası’nın temel hak ve özgürlüklere ilişkin ilk 12 maddesi, İtalyan medeni kamu ve ceza hukukuna ilişkin ilgili düzenlemeler ele alınmaktadır. Derste Oresanto’nun “esperienza giuridica” adlı teorisi takip edilmekte ve İtalyan hukuk sistemi, kaynaklar, veriler, mahkeme kararları ve doktrin ışığında incelenmektedir. Yasal düzenlemelerin arkasındaki amacın tespit edilmesi hedeflenmektedir. Derste kullanılan İngilizce terminolojiye de özel önem verilmekte ve öğrenciler karşılaştırmalı hukuku da düşünerek İtalyan ve Türk hukuk kurallarının ortak kökenlerini bulmaya teşvik edilmektedir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İtalyan hukuk sistemi hakkında temel bilgiler
2) İtalyan Anayasasının temel ilkelerine ilişkin temel bilgiler
3) İtalyan yasal belgeleri hakkında temel bilgi
4) Bazı AB ilkelerine ilişkin temel bilgiler
5) Hukuk kaynaklarının eleştirel bir şekilde okunması
6) Hükmün amacını tespit etmek
7) Özgüven ve Hukuk İngilizcesini geliştirme
8) Kuralların okunmasına karşılaştırmalı bir yaklaşım
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date HAVVA KARAGÖZ , November 2021
Course Coordinator HAVVA KARAGÖZ
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ

Course Contents

Hafta Konu
1) Tarihsel arkaplan
2) Tarihsel arkaplan
3) İtalyan anayasasının ilkeleri
4) İtalyan anayasasının ilkeleri
5) Hukukun kaynakları
6) Hukukun kaynakları
7) Kişiler hukuku
8) Eşya
9) Eşya hukuku
10) Borçlar hukuku
11) Anlaşma ve sözleşme
12) Haksız fiil
13) Aile hukuku
14) Miras hukuku
Required/Recommended ReadingsConstitution of the Italian Republic, Senato della Repubblica, uploaded in course content
Teaching MethodsLecture & open class discussion
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Rapor Teslimi 1 % 90
TOTAL % 100
Course Administration

Final grade (Homework - Full Paper) 90% , Class Participation 10% Students must have a score of 50 or higher from final assessment in order to pass the course. Rules for attendance: Attendance (personally or online) is mandatory. 70% attendance per University policy Late submissions: By specific approval on motivated request Missing an exam: Per University policy

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 2 70
Laboratuvar 14 0 0
Sunum / Seminer 3 7 1 24
Total Workload 94
Total Workload/25 3.8
ECTS 4