Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | LAW 239 | ||||
Ders Adı İngilizce | Participation in Certificate Programs | ||||
Ders Adı Türkçe | Sertifika Programına Katılım | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Diğer | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 88 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Sertifika programlarına katılarak hukuk veya sosyal bilimler alanı ile ilgili konularda bilgi ve uzmanlığını geliştirmek. | ||||
Ders Açıklaması | Ders kapsamında, öğrenci Fakülte tarafından onaylanan bir sertifika programına katılarak, ilgili programın faaliyetlerini yerine getirir. Sertifika programı, üniversitelerde, tanınmış ulusal ya da uluslararası kuruluşlarda, sivil toplum kuruluşlarında ya da meslek birliklerinde gerçekleştirilebilir. Öğrenci, katıldığı sertifika programıyla program konusu hakkında bilgi birikimini arttıracak ve ilgili alandaki becerisini geliştirecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Sertifika programı kapsamında edindiği bilgileri değerlendirir ve uygular. 2) Ev sahibi kurumun sistemini ve yapısını anlar. 3) Bilgilerini ilgili alanlarda uygulayabilir. 4) İlgili alanlara ilişkin deneyimini gösterir ve yeni edindiği ders içeriğini tartışır. 5) Sertifika programı katılımcıları ile iletişim becerilerini gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Ödev,Derse Katılım |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Ödev,Derse Katılım |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Ödev,Derse Katılım |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Ödev,Derse Katılım |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Ödev,Derse Katılım |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | S | Ödev,Derse Katılım |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Ödev,Derse Katılım |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | Ödev,Derse Katılım |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | H | Ödev,Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | Ödev,Derse Katılım |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Ödev,Derse Katılım |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | S | Ödev,Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | FATMA BERİL ÖZCANLI , January 2024 |
Ders Koordinatörü | FATMA BERİL ÖZCANLI |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) |
Hafta | Konu |
1) | Ev sahibi kurumun programı. |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ev sahibi kurumun gerekli bulduğu okumalar. | |||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenci, ev sahibi kurumun devam, ödev ve sunum gibi gerekliliklerini yerine getirmelidir. | |||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerin sertifika programındaki çalışmaları Sertifika Programları Komisyonu tarafından değerlendirilir. Değerlendirmenin ardından Komisyon, öğrenciye verilecek nihai notu Fakülte Yönetim Kurulu'na teklif eder. | |||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Sunum / Seminer | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Rapor Teslimi | 2 | 8 | 8 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 88 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.5 | ||||||
AKTS | 4 |