ELE 302 Internship II: School Experience and Teacher AssistantshipMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code ELE 302
Course Title in English Internship II: School Experience and Teacher Assistantship
Course Title in Turkish Internship II: School Experience and Teacher Assistantship
Language of Instruction EN
Type of Course Internship
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 602 hours per semester
Number of Credits 10 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ELE 301 - Internship I: School Experience and Teacher Assistantship
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective
Course Description Internship II provides a means by which prospective teachers can link the work of teachers in schools with their university studies. Prospective teachers work in school, with their mentor and other teachers as assigned. They follow structured activities which allow them to get to know the organization and administration of the school and the daily work of the teachers and students. They observe lessons and analyze teaching skills, investigate teaching aids and school resources, consider whole school issues and tutor students who need support in mathematics. The weekly seminar allows the work done each week to be consolidated and set in a wider context, and enables students to share their experiences from schools and classrooms.
Course Description in Turkish Staj II, öğretmen adaylarının öğretmenlerin okullardaki çalışmalarını üniversite çalışmaları ile ilişkilendirebilecekleri bir araç sağlar. Öğretmen adayları okulda, danışmanları ve atanan diğer öğretmenlerle birlikte çalışırlar. Okulun organizasyonunu ve yönetimini ve öğretmen ve öğrencilerin günlük işlerini tanımalarına olanak sağlayan yapılandırılmış etkinlikleri takip ederler. Dersleri gözlemler ve öğretim becerilerini analiz eder, öğretim araçlarını ve okul kaynaklarını araştırır, tüm okul sorunlarını dikkate alır ve matematikte desteğe ihtiyacı olan öğrencilere özel ders verir. Haftalık seminer, her hafta yapılan çalışmaların pekiştirilmesini ve daha geniş bir bağlama oturtulmasını sağlar ve öğrencilerin okul ve sınıf deneyimlerini paylaşmalarını sağlar.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date RUKİYE DİDEM TAYLAN ,
Course Coordinator BENGİ BİRGİLİ
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. RUKİYE DİDEM TAYLAN

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
Required/Recommended ReadingsSmith, M., Bill, V., Hughes, E. (2008). Thinking through a Lesson: Successfully Implementing High Level Tasks. Mathematics Teaching in The Middle School. 14, 3. Boaler, J., & Brodie, K. (2004). The importance, nature and impact of teacher questions. In D. E. McDougall & J. A. Ross (Eds.), Proceedings of the 26th annual meeting of the North American chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 773-781). Toronto: Ontario Institute of Studies in Education/University of Toronto. Jacobs, V. R., & Empson, S. B. (2016). Responding to children’s mathematical thinking in the moment: an emerging framework of teaching moves. ZDM doi: 10.1007/s11858-015-0717-0 Smith, M.S., & Stein, M.K. (2011). Five practices for orchestrating productive mathematics discussions . Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
Teaching Methods
Homework and ProjectsStudents will join the classes in the partner schools two-days a week every week. They observe the classroom environment, do reflection, join lesson study seminars with colleagues. Students observe how mentor teacher is conducting school activities and understand the organization and daily work of the school. They begin to differentiate instructional methods, strategies and techniques. They analyze particular teaching skills, and consider whole school issues. Some themes of the weekly activity reports will be discussed in appropriate Methods of Teaching Mathematics course sessions, as instructor sees fitting.
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 15
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 50
Rapor Teslimi 1 % 25
TOTAL % 100
Course Administration tayland@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 14 3 6 3 168
Proje 14 3 6 3 168
Ödevler 14 3 6 3 168
Total Workload 602
Total Workload/25 24.1
ECTS 10