PSYC 301 Child and Adolescent PsychopathologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 301
Ders Adı İngilizce Child and Adolescent Psychopathology
Ders Adı Türkçe Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 141 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 201 - Developmental Psychology I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Gelişim Psikolojisine Giriş
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Aşağıdaki konularda gerekli bilgiyi edinmek ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek: 1) Psikopatolojide tanı şemasının gerekçesi, 2)Psikopatolojiye gelişimsel yaklaşım, ve 3) Çeşitli davranış sorunlarının seyri, etiyolojisi ve tedavisiyle ilgili araştırma ve kuram.
Ders Açıklaması Bu dersin içeriği davranışsal problemleri olan çocuk ve ergenlerin sorunlarını entegretif bir çerçevede biyolojik, bağlamsal, ve pikososyal unsurları gözeterek incelemektir. Bu bağlamda tanı kriterleri ve uygulaması olumlu ve olumsuz yanlarıyla değerlendirilecektir. Derslerde içerik paylaşımı, vaka sunumları, sınıf içi katılım, etkinlikler ve ev ödevleri aracılığıyla, rahatsızlıkların epidimiyolojisi, biyolojik ve psikososyal nedenleri, ve tedavi yöntemleri işlenecektir. Dersin içeriğinde en güncel tanı kitabı olan DSM-V’in tanı kategorilerini referans alınacaktır. Bu bağlamda belirli ana psikolojik rahatsızlık gruplarından kaygı bozuklukları, duygudurum bozuklukları, davranım (conduct) bozukluğu, dikkat eksikilği ve hiperaktivite, dil ve öğrenme bozuklukları, ve otizm spectrum bozuklukları ve şizofreni, ders kapsamındadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Normal ve anormal davranış arasındaki farkı eleştirel değerlendirme
2) Psikolojik bozuklukları tanımlamak için kategorik tanı yaklaşımını tartışma ve alternatif yaklaşımları değerlendirme
3) Bireysel psikopatoloji deneyimlerinin biricikliğini gelişimsel bir çerçeveden ele alma
4) Semptom gelişimi ve ortaya konmasında bağlamsal, gelişimsel, psikososyal ve biyolojik faktörler arasındaki ilişkilerin karmaşıklığını anlama
5) Psikolojik sorunları olan çocukların ve ergenlerin kişisel deneyimlerini anlama
6) Bağlamsal faktörler ile sosyo-kültürel çeşitliliğin etkisini bireysel psikopatoloji deneyimiyle ilişkilendirme
7) Psikolojik bozuklukları öngörme, teşhis etme ve önlemedeki değerleri açısından psikolojik kuramları eleştirel olarak değerlendirme
8) Çocukların ve ergenlerin sağlıklı gelişimini desteklemek için yeni çalışma soruları üretme
9) Psikolojik tedavilerin ampirik değerlendirmeleri konusunda güncel kalma
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE ACER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş/ ders izlencesi Çocuk ve Ergenlerde Normal ve Anormal Davranışa Giriş
2) Kavramlar ve Nedenler
3) Araştırma
4) Değerlendirme, Tanı ve Tedavi
5) Otizm Spektrum Bozukluğu ve Çocukluk Çağı Başlangıçlı Şizofreni
6) Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu
7) Davranım Bozukluğu
8) Arasınav
9) Depresif ve İki Uçlu Bozukluklar
10) Kaygı ve Takıntı-Zorlantı Bozuklukları
11) Travma ve Stresle İlişkili Bozukluklar
12) Madde ile İlişkili Bozukluklar
13) Beslenme ve Yeme Bozuklukları
14) Vaka Tartışması Haftası
15) Final sınavı dönemi
16) Final sınavı dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarMash, E. J. & Wolfe, D. A. (2019). Abnormal Child Psychology (7th ed). Boston, MA: Cengage Learning.
Öğretme TeknikleriBu ders ters yüz edilmiş formatta öğretilecektir. Öğrencilerin derse hazırlanmış olarak gelmeleri (giriş niteliğindeki çevrimiçi videoyu izleyip o haftanın zorunlu bölümünü ve makalesini okumuş olmaları) beklenmektedir. Farklı çalışma haftaları için başka görsel veya okuma materyalleri de atanabilir. Öğrencilerin ana kavramları anlama düzeyi, sınıf tartışmalarında değerlendirilecektir. Öğrenciler, sınıf içi egzersizler ve vaka örnekleri aracılığıyla tartışmalara aktif olarak katılmaları ve katkıda bulunmaları teşvik edilecektir.
Ödev ve ProjelerDers Öncesi Katılım: Ders öncesi materyaller (okumalar, videolar, vb.) size atanacak ve bu materyallere katılımınız kısa sınavlarla değerlendirilecektir. Ders öncesi materyaller ve sınavlar için lütfen Blackboard'u kontrol edin. Ders öncesi sınavların telafisi yoktur. Vaka Tartışması/Raporu (25%)**: Derste bir vaka tartışması yapacağız. Sorular sormanız ve vaka tartışmasına aktif olarak katılmanız beklenmektedir. Ders tartışmasından sonra, kısa bir rapor (maksimum 2 sayfa) yazacaksınız. Vaka tartışması dersin son haftasında (3-4 Ocak 2024) gerçekleştirilecek ve raporlar tartışmadan bir hafta sonra teslim edilmelidir. Ayrıntılar paylaşılacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıDers kitabının bir çevrimiçi öğrenme platformu bulunmaktadır. Bu platform aracılığıyla, öğrencilerin ders materyalini anlamalarını artırmak ve sınavlara hazırlanmalarını sağlamak için bazı ders öncesi etkinlikler/alıştırmalar atanacaktır.
Diğer AktivitelerÖğrencilerden, sınıfa gelmeden önce atanan materyalleri (kitap bölümleri, makaleler, atanan vakalar veya verilen videolar) okumaları veya izlemeleri istenecektir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 5
Uygulama 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Rapor Teslimi 1 % 25
Final 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Öğrenciler dönem boyunca duyuruları takip etmekten, yüklenen materyal üzerinde çalışmaktan ve tahtadaki tartışmalara haftalık olarak yanıt vermekten sorumludur. Derse hazırlıklı gelmek, dersi takip edebilmek ve derse katılabilmek için zorunludur. Öğrenciler, fakülte sekreterliğine resmi bir sağlık raporu sunmaları halinde, yeniden planlanan bir tarihte ödev teslim edebilir ve telafi sınavlarına girebilirler. Telafi sınavlarının formatı, zamanında teslim edilen sınavdan farklı olabilir. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri ve her zaman öğretim ve öğrenme ortamına saygılı olmaları beklenir. Akademik sahtekârlık hoş görülmeyecek ve kesinlikle cezalandırılacaktır. Akademik sahtekârlık, sınavlarda intihal veya kopya çekme gibi herhangi bir biçimde kopya çekme, yalan söyleme ve aldatmacayı içerir. Öğrenciler, başkalarının veya diğer temsilcilerin değil, kendi çalışmalarını teslim etmekten kesinlikle sorumludur. Başkalarının çalışmalarının tam alıntılanması zorunludur. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Uygulama 1 6 6 3 15
Ödevler 1 3 4 7
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Rapor Teslimi 1 4 4 3 11
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü/25 5.6
AKTS 6