Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 434 | ||||
Ders Adı İngilizce | Design Fabrication | ||||
Ders Adı Türkçe | Tasarım İmalatı | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Alternatif üretim tekniklerinde bilgisayar destekli tasarımın uygulanmasını teorik ve pratik deneylerle tanıtmak. | ||||
Ders Açıklaması | Ders kapsamında tasarımcı adaylarının malzeme ve detay çözümleri konusundaki bilgilerinin artırılması, küçük ve büyük ölçekli üretimler için fikir sahibi olması amaçlanmaktadır. Derste öğrenilen bilgiler Tasarla & Yap Stüdyosu’nun kazanımlarını destekleyecektir ve katılımcıların pratik deneyimleri artacaktır. Katılımcıların haftalık başarıları, derse katılımları ve teorinin pratiğe dönüştürülmesine yönelik çözümleri değerlendirilecektir. Haftalık ders içerikleri ve katılımcıların kümülatif teorik bilgilerinin tasarımcı rolü ile birleşimi final sunumunda değerlendirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) alternatif üretim yöntemlerini tanımak; 2) gereken ölçeklerde üretim teknikleri ve malzemeleri üzerinde pratik yapmak; 3) detay tasarımda yetkinliğe sahip olmak; 4) üretim sahalarındaki deneyimini geliştirmek; 5) FADA Laboratuvarı olanaklarını kullanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , December 2021 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. ERHAN VURAL |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Mevcut kalıp tekniklerinden bazılarını deneyimlemek ve yöntemlerini tartışmak, teknolojisi hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak. |
2) | 10x10 cm kil kalıp yapma deneyi. |
3) | Geçen haftanın topoğrafya modelini 3D yazıcı ile basma. Termoform mekanizmasını inşa etme. |
4) | 3D yazıcı kalıbında termoform baskı. |
5) | Yüzey montajının tasarlanması. |
6) | Yüzey montajı tasarımı. Yüzeyin yapısını tasarlama. |
7) | FADALAB araçlarının sunumu ve ahşap bağlantı detaylarının yapılması. |
8) | Ahşap CNC operatörünü ziyaret etme, ahşap kalıp frezeleme. |
9) | 10x10 kalıp tasarımının teslimi ve 3D yazıcı kalıp üretiminin başlaması. |
10) | 3D yazıcı kalıplarında alternatif baskı denemeleri. |
11) | 3D yazıcı kalıplarında alternatif baskı denemeleri. |
12) | Kritikler. Nihai üretimler. |
13) | "Nasıl yapılır" A3 teslimi. |
14) | Montaj (kurulum), final sunumu. |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final değerlendirme dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | -Wanderson de Oliveira Leite, (2018) Vacuum Thermoforming Process: An Approach to Modeling and Optimization Using Artificial Neural Networks -Hod Lipson, (2012) Fabricated: The New World of 3D Printing -Liza Wallach Kloski, Nick Kloski, (2016) Getting Started with 3D Printing: A Hands-on Guide to the Hardware, Software, and Services Behind the New Manufacturing Revolution | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmenin sunumlarının yanı sıra sınıf tarafından kapsamlı üretimler ve sınıf içi ödevler içerecektir. Ders, tüm videoların ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters Yüz Öğrenme' modelini takip eder. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | 8 Bireysel Proje | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Evet | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Sınıf İçi Ödevler | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
akkumo@mef.edu.tr , yasaru@mef.edu.tr - Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Ders süresinin çoğu haftalık konuların üretimine ayrılacaktır. Öğrenciler derse gelmeden önce hazırlıklı olmalı ve dersten sonra haftalık ödevlerini yüklemelidir. Geç teslimler kabul edilecektir ancak 3 puan düşülecektir. Final teslimi dahil her teslime katılmak final notunda önemli unsurlardır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |