Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi |
Ders Kodu |
INT 351 |
Ders Adı İngilizce |
Furniture History and Design |
Ders Adı Türkçe |
Mobilya Tarihi ve Tasarımı |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 1 |
Okuma: - |
Laboratuvar : - |
Diğer: 2 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 130 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
- |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Mobilya tasarımını tasarlama, düşünme ve yapma yoluyla öğrenmek, aynı zamanda 20. yüzyıl mobilya tarihine genel bir bakış açısı edinmek. |
Ders Açıklaması |
Bu ders, uygulayarak öğrenme yöntemleri ile, mobilya tarihinden de referans alarak, temel olarak mobilya tasarım bilgisi ve donanımı öğretmek amacıyla kurgulanmıştır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) yaratıcı düşünme, tasarım ve yapım konusunda tutkulu olan kişiyi takdir etmek;
2) mobilya tasarım tarihi (20. yüzyıl; sanat ve el sanatları, modernizm, yumuşak modernizm, orta yüzyıl modernizmi, fütürizm, pop art…) hakkında temel bilgiler edinmek;
3) Modern tasarımın evrimini hem sunumlarla hem de projelerle tartışmak; mobilya tasarımı hakkında bilgi edinin ve bu bilgileri modern bir bağlamda nasıl kullanacağınızı öğrenmek;
4) temel inşaat tekniklerini ve araçlarını kavramak;
5) mobilya üretiminde kullanılabilecek temel malzemeleri belirlemek ve bu malzemelerin teknik ve görsel potansiyelini keşfetmek;
6) profesyonel tasarımcılar tarafından yapılacak saha gezileri ve “tasarım sohbetleri” sayesinde profesyonel mobilya tasarım dünyasını analiz etmek;
7) arkadaşlarıyla işbirliği yaparak takım çalışması becerilerini geliştirmek ve mobilya tasarımı mesleğinin koşullarını anlamak;
8) sunum, maket yapımı ve iletişim tekniklerini uygulamak.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Sınav,Ödev,Derse Katılım
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
Ödev,Derse Katılım
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Sınav,Ödev
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Sınav,Ödev
|
Hazırlayan ve Tarih |
CEMAL COBANOGLU , February 2020 |
Ders Koordinatörü |
AKTS1 |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi CEREN ÇELİK |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Derse giriş, Atölye: “Eklenti” (grup çalışması), Aşama 1 (masa kritikleri) |
2) |
Atölye: “Plug-in” (grup çalışması), Aşama 2 (pin-up oturumu) |
3) |
Öğrenci Sunumları, Atölye: Aşama 1 “Başyapıtları Yeniden İfade Etmek” (sınıf içi egzersiz, grup çalışması) |
4) |
Öğrenci Sunumları, Atölye: Aşama 2 “Sunumlar: Ustalar” (pin-up oturumu, grup çalışması), Proje 1 “Yeniden Tasarla!”ya Giriş |
5) |
Öğrenci Sunumları, Proje 1 “Yeniden tasarla!” (masa kritikleri) |
6) |
Öğrenci Sunumları, Proje 1 “Yeniden tasarla!” (masa kritikleri) |
7) |
JÜRİ: Proje 1 “Yeniden tasarla!” |
8) |
Alan Gezisi “Mobilya Tasarım Ofisleri” |
9) |
Öğrenci Sunumları, Atölye: “Karton Oturma” (sınıf içi egzersiz, grup çalışması) |
10) |
Öğrenci Sunumları, Tasarım Söyleşileri (Konuk Tasarımcılar) |
11) |
Öğrenci Sunumları, Proje 2 “İstanbul İçin Tasarım” Giriş |
12) |
Öğrenci Sunumları, Proje 2 “İstanbul İçin Tasarım” (masa kritikleri) |
13) |
Alan Gezisi “Atölyeler” |
14) |
Öğrenci Sunumları, Proje 2 “İstanbul İçin Tasarım” (masa kritikleri) |
15) |
Final Değerlendirme Dönemi |
16) |
Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |
Öğretme Teknikleri | Design of the 20th Century, Taschen, Fiell C. and Fiell P.
20th Century Design, Octopus Publishing Group Ltd, Miller J.
Furniture in History, Pearson Education Inc., Pina L.
The AZ of Modern Design, Merrell Publishers Limited, Polster B. and Neumann C. and Schuler M. and Leven F.
Furniture Design, John Wiley & Sons Inc., Postell J.
History of Modern Design, Laurance King Publishing, Raizman D.
Mid-Century Modern, Conran Octopus, Quinn B.
Icons of Design, Prestel, Albus V.
Designer’s Guide to Furniture Styles, Pearson Prentice Hall, Crochet T.
|
Ödev ve Projeler | Ders sunum ödevleri, iki proje ve üç atölye çalışması içerir.
Her öğrenci (bireysel veya iki kişilik gruplar) belirli bir tarihsel dönemden belirli konuları sunmakla görevlendirilecektir. Öğrenciler Atölye-1'in sonucu olarak yerinde 1:1 modeller inşa edeceklerdir. İkinci ödev, atık malzemelerle mevcut tasarımların 3 boyutlu modellerini yeniden yapmaya odaklanan sınıf içi bir egzersiz olan Atölye-2'nin sonucudur. Bu iki atölye çalışmasından sonra, ilk proje belirli tasarım parametreleri aracılığıyla yeniden tasarlamaya odaklanan dört haftalık bir süreçte tasarlanacaktır. Atölye-3 için, sınıf içi bir egzersiz olarak, öğrenciler denge ve hareketlilik gibi belirli parametreleri elde etmek için kartonlarla 1:1 oturma birimleri inşa ettiler. Son proje olan Proje-2, öğrencilerin bireysel olarak bir mobilya tasarlayacakları beş haftalık bir proje olacaktır. Bu proje kapsamında öğrenciler, kullanıcı davranışı, fiziksel çevre, kültürel normlar ve teknik gereksinimler ilkelerini uygulayarak İstanbul'daki belirli bir konum için tasarım yapacaklardır. |
Laboratuvar Çalışması | Haftalık olarak uygulamalı tasarım, dijital tasarım ve maket yapımı deneyleri gerçekleştirilir. |
Bilgisayar Kullanımı | Ders tarih ve tasarıma odaklandığından, stüdyoda doğrudan kapsamlı bilgisayar kullanımı gerektirmez. Ancak Sketch Up, 3D Max, Rhinoceros 3D, Grasshopper, Cinema 4D vb. gibi özel yazılımlar öğrencilerin tasarım fikirlerini sunmalarına yardımcı olacaktır. |
Diğer Aktiviteler | İki adet gezi (yerinde ziyaret) ve konuk tasarımcılarla bir günlük tasarım sohbeti planlanmıştır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 20 |
Ödev |
1 |
% 5 |
Sunum |
1 |
% 10 |
Projeler |
1 |
% 25 |
Final |
1 |
% 40 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
basak@abradesignstudio.com cemal@abradesignstudio.com
0532 725 0555
Öğrencilerin ders saatlerinin en az %80'ine katılmaları ve aktif olarak hazır bulunmaları beklenir. Geç teslimler kabul edilmez. Uygun stüdyo davranışı (stüdyoda çalıştıktan sonra temizlik yapmak, başkalarını rahatsız etmemek, uçucu yapıştırıcı kullanmaktan kaçınmak vb.) beklenir. Öğrenciler stüdyo saatleri ve geziler sırasında kendi güvenliklerinden ve eylemlerinden sorumludur. Herhangi bir intihal belirtisi doğrudan dersin başarısızlığıyla sonuçlanır.
Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği |