School/Faculty/Institute |
Faculty of Arts, Design and Architecture |
Course Code |
INT 351 |
Course Title in English |
Furniture History and Design |
Course Title in Turkish |
Furniture History and Design |
Language of Instruction |
|
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Güz |
Contact Hours per Week |
Lecture: 1 |
Recitation: - |
Lab: - |
Other: 2 |
|
Estimated Student Workload |
130 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
|
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students
|
Overall Educational Objective |
To learn furniture design with designing, thinking and making, together with getting a general overview of 20th century furniture history.
|
Course Description |
The course is designed to impart basic furniture design knowledge and skills with using active learning methods (learning through doing) with the aid of furniture design history. Students will understand human experimentation and scale during the process of learning through hands-on approach.
|
Course Description in Turkish |
Bu ders, uygulayarak öğrenme yöntemleri ile, mobilya tarihinden de referans alarak, temel olarak mobilya tasarım bilgisi ve donanımı öğretmek amacıyla kurgulanmıştır.
|
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
CEMAL COBANOGLU , February 2020 |
Course Coordinator |
AKTS1 |
Semester |
Güz |
Name of Instructor |
Dr. Öğr. Üyesi CEREN ÇELİK |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
|
14) |
|
15) |
|
16) |
|
Required/Recommended Readings | Design of the 20th Century, Taschen, Fiell C. and Fiell P.
20th Century Design, Octopus Publishing Group Ltd, Miller J.
Furniture in History, Pearson Education Inc., Pina L.
The AZ of Modern Design, Merrell Publishers Limited, Polster B. and Neumann C. and Schuler M. and Leven F.
Furniture Design, John Wiley & Sons Inc., Postell J.
History of Modern Design, Laurance King Publishing, Raizman D.
Mid-Century Modern, Conran Octopus, Quinn B.
Icons of Design, Prestel, Albus V.
Designer’s Guide to Furniture Styles, Pearson Prentice Hall, Crochet T.
|
Teaching Methods | Various teaching methods will be followed through the semester such as lectures, workshops and projects. Beside instructor lectures, each student (individual or groups of two) will be assigned to present specific topics through the semester. Two individual projects and three group workshops will be conducted within the course. For projects, desk crits of design iterations will be conducted weekly. Workshops will be finalized by pin-up sessions. There will be two final reviews for projects.
|
Homework and Projects | Course contains presentation assignments, two projects and three workshops.
Each student (individual or groups of two) will be assigned to present specific topics from a determined historical period. Students will built on-site 1:1 models as the outcome of Workshop-1. Second assignment is the outcome of Workshop-2, an in-class exercise that focuses on re-making 3d models of existing designs with waste materials. After these two workshops, first project will be designed in a four-week process that focuses on re-designing through specific design parameters. For Workshop-3, as an in-class exercise, students built 1:1 seating units with cardboards to achieve certain parameters as stability and mobility. The final project, Project-2, will be a five-week project that students will design a furniture individually. Within this project students will design for a certain location in Istanbul, applying the principles of user behavior, physical environment, cultural norms and technical requirements.
|
Laboratory Work | Hands-on design, digital design and model-making experiments conducted weekly.
|
Computer Use | As the course focuses on history and design, it does not require a direct extensive use of computers in studio. However, specialized softwares such as Sketch Up, 3D Max, Rhinoceros 3D, Grasshopper, Cinema 4D etc. will be helpful for students to present design ideas.
|
Other Activities | There are two planned excursions (site-trips) and one-day design talks with guest designers. |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
1 |
% 20 |
Ödev |
1 |
% 5 |
Sunum |
1 |
% 10 |
Projeler |
1 |
% 25 |
Final |
1 |
% 40 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
basak@abradesignstudio.com cemal@abradesignstudio.com
0532 725 0555
Students are expected to attend at least 80% of the course hours and be actively present. Late submissions are not accepted. Proper studio behavior (cleaning after working at the studio, not disturbing others, avoiding the use of any volatile adhesive etc.) is expected. Students are responsible for their own safety and actions during studio hours and excursions. Any sign of plagiarism results in direct failure of the course.
Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation
|