Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Education | ||||
Course Code | ELT 301 | ||||
Course Title in English | Internship I: School Experience and Teacher Assistantship | ||||
Course Title in Turkish | Internship I: School Experience and Teacher Assistantship | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Fieldwork,Flipped Classroom,Internship,Practical,Seminar | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 252 hours per semester | ||||
Number of Credits | 10 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ELT 210 - Teaching Language Skills II: Reading and Writing |
||||
Expected Prior Knowledge | Questioning skills, explaining; effective use of textbooks; topic sequencing and lesson planning; classroom management; preparing and using worksheets. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To observe and analyze different dimensions of language learning and teaching in the classroom by cooperating with mentor teachers. | ||||
Course Description | In this course, pre-service teachers will be placed as assistant teachers at one of MEF University’s cooperating educational institutions under the guidance of an experienced teacher to attend 2 days a week (Tuesday and Friday). This course aims to give them a structured introduction to teaching, helps them acquire teaching competencies and develop teaching skills in school environment. Student teachers are expected to perform observation and application tasks that they carry out in a primary or secondary school under the guidance of a cooperating/mentor teacher and university supervisor. This internship will provide the candidates with the opportunity to observe EFL classrooms and analyze different aspects of classroom learning and teaching, helping them to develop insights into a wide range of teaching contexts. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders kapsamında, aday öğretmenler MEF Üniversitesi’nin anlaşmalı olduğu eğitim kurumlardan birine haftada iki gün (Salı ve Cuma) olmak üzere usta bir öğretmenin rehberliğinde görev almak üzere yerleştirilecektir. Bu ders öğretmen adaylarına okul ortamında öğretime yapılandırılmış bir başlangıç imkanı, öğretim yetkinlikleri edinme imkanı ve öğretim becerilerini geliştirme imkanı sunmayı hedeflemektedir. Adayların usta öğretmen ve üniversite danışmanı desteğiyle ilkokul ve ortaokulda gözlem ve uygulama ödevlerini yapmaları beklenir. Bu staj adaylara İngilizce derslerini gözlemleme ve sınıf-içi öğrenim ve öğretimin çeşitli yönlerini analiz etme fırsatı sunmaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) --- 2) --- 3) --- 4) --- 5) --- |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ŞÜKRÜ NURAL , February 2018 |
Course Coordinator | HATİME ÇİFTÇİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ECE SARIGÜL |
Hafta | Konu |
1) | --- |
2) | --- |
3) | --- |
4) | --- |
5) | --- |
6) | --- |
7) | --- |
8) | --- |
9) | --- |
10) | --- |
11) | --- |
12) | --- |
13) | --- |
14) | --- |
15) | --- |
16) | --- |
Required/Recommended Readings | List of readings and indication whether they are required or recommended. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning – Seminar – Discussion – Q & A session. Students are supposed to read the assigned chapter, watch relevant videos and complete pre-class work. Students are expected to participate actively in class discussions to improve their understanding of the core issues at hand. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Students will have a reading assignment apart from introductory videos as part of the flipped classroom methodology. Students are also expected to answer questions prior to class and complete tasks based on these videos. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Correspondence and BlackBoard | |||||||||||||||
Other Activities | DERSDEM Social Responsibility Project | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
sarigule@mef.edu.tr Attendance is required for 70% of the course session, if you exceed this you may fail by F or FX. Any plagiarism or academic dishonesty will be treated very seriously with the most serious appropriate disciplinary action in the education context. Plagiarism involves copying any material from a book, online material, or another student or your own papers previously completed and graded in other classes without using proper citation. Plagiarism also involves asking anyone to review or do your assignment. Rules for attendance: The student must attend at least 70% of the classes. Statement on academic dishonesty and plagiarism: Law on Higher Education Article 54. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 14 | 2 | 6 | 3 | 154 | ||
Total Workload | 252 | ||||||
Total Workload/25 | 10.1 | ||||||
ECTS | 10 |