HUK 421 Farazi MahkemeMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu HUK 421
Ders Adı İngilizce Moot Court
Ders Adı Türkçe Farazi Mahkeme
Öğretim Dili TR
Ders Türü Pratik
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 60 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Öğrencilere kurgusal bir dava yarışması veya önceden hazırlanmış olay örnekleri çerçevesinde araştırma, dilekçe yazımı, dilekçe sunumu ile ilgili bir deneyim kazandıracak çalışmalar yapılması
Ders Açıklaması In this course, students prepare for a moot court competition or to solve prepared practical cases. They will do in-depth research on specific topics, prepare claimant and respondent memoranda, and present these memoranda to arbitrators who will make up the competition jury.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Belirli bir konuda araştırma kaynaklarına ulaşır ve uygulamada kullanır.
2) Davacı ve davalı dilekçesi hazırlar.
3) Sözlü olarak belirli bir dilekçeyi sunar.
4) Karşılıklı müzakere ortamında hızlı fikir geliştirir.
5) Hakemler önünde sunum yapar, bu kapsamda heyecan ve stres kontrolü sağlar.
6) Bir konuyu farklı perspektiflerden görür ve buna bağlı olarak analitik düşünce silsileleri oluşturur.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. H Sınav,Ödev
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. S Sınav,Ödev
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. H Sınav,Ödev
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H Sınav,Ödev
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Sınav,Ödev
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. S Sınav,Ödev
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. H Sınav,Ödev
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. S Sınav,Ödev
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Sınav,Ödev
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih KADİR BERK KAPANCI , January 2024
Ders Koordinatörü KADİR BERK KAPANCI
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Kurgusal dava yarışmalarına giriş
2) Belirli bir hukuki problemin çözümünde izlenecek yöntem
3) Hukuki araştırma
4) Davacı dilekçesinin hazırlanması
5) Davalı dilekçesinin hazırlanması
6) Sözlü sunumlar
7) Vakıa sunumu 1: Kişiler Hukuku
8) Vakıa sunumu 2: Kişiler Hukuku
9) Vakıa sunumu 3: Aile Hukuku
10) Vakıa sunumu 4: Aile Hukuku
11) Vakıa sunumu 5: Sözleşmeler Hukuku
12) Vakıa sunumu 6: Sözleşmeler Hukuku
13) Vakıa sunumu 7: Haksız Fiiller Hukuku
14) Vakıa sunumu 8: Haksız Fiiller Hukuku
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarA Guide to the Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition, Chinese Initiative on International Criminal Justice, Risse, Jörg (Ed.), The Complete but Unofficial Guide to the Willem C. Vis International Commercial Arbitration Moot, C.H. Beck-Hart-Nomos Spillane, Meghan & International Bar Association, International Moot Court: An Introduction, International Debate Education Association Watt, Gary, The Cavendish Guide to Mooting, Cavendish Publishing Limited
Öğretme TeknikleriÖdev hazırlanması, sunumu / ders / Flipped Classroom
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kapancib@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 1 5
Final 1 7 2 9
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü/25 2.4
AKTS 2