Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||||
Course Code | LAW 328 | ||||||||
Course Title in English | Case Studies in Law | ||||||||
Course Title in Turkish | Hukukta Vaka Çalışmaları | ||||||||
Language of Instruction | EN | ||||||||
Type of Course | Lecture | ||||||||
Level of Course | Introductory | ||||||||
Semester | Spring,Fall | ||||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||||
Estimated Student Workload | 94 hours per semester | ||||||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||||
Pre-requisites | None | ||||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||||
Co-requisites | None | ||||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||||
Overall Educational Objective | Students will learn key cases in law | ||||||||
Course Description | This program is designed to bring real life legal cases into the class room for open discussion. The case studies which will be presented are narratives of real-life events and ask students to identify and analyze the relevant legal, social, cultural, political, historic, ethical and scientific issues and developments involved. Through this experiential teaching methods, playing the role of protagonist – getting into the roles of lawyers / or policy maker/ or the perpetrator - in each case study- students will first view what has happened in real life and then they will formulate their approach for achieving workable solutions to conflicts, then discuss and debate their recommendations in class. This interactive class setting will provide the opportunity to discuss their understanding of the case, allows both students and instructors to connect active learning experiences back to a larger theoretical context and help students to acquire skills in critical analysis, problem solving and resolution of ethical dilemmas and teach fundamental lawyering skills such as investigating facts, counseling, and resolving ethical dilemmas. | ||||||||
Course Description in Turkish | Bu bir “Hukukta Vaka Çalışması” programıdır. Bu ders, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, etik, bilimsel izler bırakmış, değişime ve gelişmelere yol açmış gerçek hayattan hukuksal vakalr ve davalardan hareketle interaktif bir yapıda görülecektir. Öğrenciler kendilerine sunulan gerçek vaka çalışmaları yardımıyla hukukun içinden davaları görebilecekleri gibi bu davalar üzerinde kendilerini savunmanın, iddia makamının, mağdurun ya da failin kendisi, yakınları ve toplumun yerine koyarak, bir avukat gibi çalışarak ve tartışarak kendi analitik yaklaşımlarını, problem çözme, strateji geliştirme, arabuluculuk yapma, etik dilemmaları sonuçlandırma gibi becerilerini geliştirme ve teoriyle pratik arasında bir köprü kurma fırsatı bulacaklardır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bir vakadan etkilenen tüm taraflar için empati kurma 2) 'Nasıl bir avukat gibi düşüneceğini' öğrenme 3) Eleştirel düşünme ve yaratıcı yaklaşımın davaları kazanmadaki etkisini anlama 4) Yasal savunuculuk, politika oluşturma ve sosyal değişim arasındaki ilişkiyi ifade eder 5) Daha iyi savunma mekanizmaları oluşturmak ve bir davayı kazanmak için 360 derece analizin önemini anlama 6) Geçmiş davaların günlük yaşamı, toplumları ve bireysel hakları nasıl etkilediğini görme 7) Açılan davaların ve alınan kararların sosyo-politik, etik, kültürel, ekonomik etkilerini analiz eder. 8) Mahkemelerde daha iyi hukuki savunuculuk konusunda disiplinler arası beceriler geliştirir ve çok disiplinli bilgi edinir. 9) Davaları ve alınan kararları eleştirel bir şekilde değerlendirir ve yargıçların atanmasına ilişkin bazı efsanelere meydan okur. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Participation,Presentation,Project |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Participation |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Participation,Presentation |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | H | Participation,Project |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Participation,Presentation |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Participation,Project |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Project |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | H | Project |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | Participation,Project |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Participation,Project |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Participation |
Prepared by and Date | İPEK ÖZEL , November 2021 |
Course Coordinator | İPEK ÖZEL |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. İPEK ÖZEL |
Hafta | Konu |
1) | Hoşgeldiniz ve Giriş |
2) | Hukukta örnek olay incelemesine ilişkin Temel Kavram ve İlkelerin araştırılması |
3) | Vaka çalışması analizi için gerekli Metodolojik Temeller |
4) | İnsan Hakları, Terörizm ve Terörle Mücadele ve Devlet Güvenliği |
5) | İnsan Hakları, Terörizm ve Terörle Mücadele ve Devlet Güvenliği |
6) | Sanat Sahipliği ve Sanat, Teknoloji ve Hukuk Arasında Büyüyen İlişki |
7) | Sanat Sahipliği ve Sanat, Teknoloji ve Hukuk Arasında Büyüyen İlişki |
8) | Cezaevi çalışmaları, infaz hukuku ve hükümlülerin insan hakları |
9) | Cezaevi çalışmaları, infaz hukuku ve hükümlülerin insan hakları |
10) | VİZE SUNUM VE SAVUNMALARI |
11) | VİZE SUNUM VE SAVUNMALARI |
12) | Sığınma hakkının korunması |
13) | Sığınma hakkının korunması |
14) | Gözden geçirme ve tartışma |
Required/Recommended Readings | General references Real jurors' understanding of the law in real cases Authors Authors and affiliations by Alan Reifman Spencer M. Gusick Phoebe C. Ellsworth Concepts and Case Analysis in the Law of Contracts (Concepts and Insights) by Marvin Chirelstein Minds on Trial: Great Cases in Law and Psychology by Charles Patrick Ewing and Joseph T. McCann Euthanasia: Which "M" is it? Mercy or Murder? by Zakyah Basri For Discrimination: Race, Affirmative Action, and the Law by Randall Kennedy A Theory of Discrimination Law by Tarunabh Khaitan Understanding Gender Dysphoria: Navigating Transgender Issues in a Changing Culture by Mark A. Yarhouse Just Mercy: A Story of Justice and Redemption by Bryan Stevenson Against the Death Penalty by Stephen Breyer and John Bessler Debating the Death Penalty: Should America Have Capital Punishment? The Experts on Both Sides Make Their Case by Hugo Adam Bedau (Editor), Paul G. Cassell (Editor) Pursuing Justice: The Call to Live and Die for Bigger Things by Ken Wytsma A People’s History of the United States by Howard Zinn Freedom for the Thought That We Hate: A Biography of the First Amendment by Anthony Lewis Free Speech: A Very Short Introduction (Very Short Introductions) by Nigel Warburton Stolen Innocence: My Story of Growing Up in a Polygamous Sect, Becoming a Teenage Bride, and Breaking Free of Warren Jeffs by Elissa Wall and Lisa Pulitzer Zizek Haklı mı: Özgürlüğün sınırı “dünya” mı? Slavoj Zizek : "Antroposen'e Hoşgeldiniz" | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture & open class discussion | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
ozeli@mef.edu.tr Rules for attendance: Attendance is mandatory per University policy. E-Mail: ipekozel@gmail.com cc akgulse@mef.edu.tr Missing an exam: Per University policy |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Sunum / Seminer | 3 | 7 | 1 | 24 | |||
Total Workload | 94 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |