Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | LAW 424 | ||||
Ders Adı İngilizce | Civil Aviation Law | ||||
Ders Adı Türkçe | Sivil Havacılık Hukuku | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders,Diğer,Pratik | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 100 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Öğrencilerin hukukun temel ilke ve kavramlarını bilmeleri beklenmektedir | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Sivil Havacılık Hukukunun genel ilke ve kavramlarını öğrenmek ve ilgili mahkeme kararlarını tartışmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders Sivil Havacılık Hukukunun genel esasları ve kavramlarının incelenmesi, ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler ve ilgili mahkeme kararlarının tartışılmasını hedeflemektedir. Öğrenciler sivil havacılığa ilişkin güncel sorunların uygulamada çözümü konusunda bilgi sahibi olacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Sivil Havacılık Hukukunun genel ilke ve kavramlarını tanımlamak ve açıklamak. 2) AB kurumlarının yapısını ve yetkilerini tanımlamak 3) Sivil Havacılığa ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeleri değerlendirmek 4) Sivil Havacılık ile ilgili çeşitli düzenlemeleri tanımlamak ve karşılaştırmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Sınav |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Sınav |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Sınav |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Sınav |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | EKREM KURT , November 2021 |
Ders Koordinatörü | EKREM KURT |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. EKREM KURT |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Sivil Havacılık Kanununun Gelişimi |
3) | Ulusal ve uluslararası Sivil Havacılık Kurumları: Genel |
4) | Sivil Havacılık Müdürlüğü, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO), Uluslararası Havaalanı Taşımacılığı Birliği |
5) | Sivil Havacılık Müdürlüğü, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO), Uluslararası Havaalanı Taşımacılığı Birliği |
6) | Sivil Havacılık Kanunu Genel Hükümler |
7) | Sivil hava aracı mülkiyetinin devri |
8) | Uluslararası Hukuk ve Ulusal Hukuk Arasındaki İlişki: Uluslararası Hukukun Üstünlüğü |
9) | Hava taşıtı tescili |
10) | Vize sınavı |
11) | IATA düzenlemeleri |
12) | Hava taşımacılığında yolcu hakları |
13) | İnsansız hava araçlarının yasal statüsü |
14) | Karşılaştırmalı hukukta sivil hava aracı düzenlemeleri |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Convention of ICAO, IATA Agreement, Civil Aviation Act, International Aviation Law byRonald I. C. Bartch: A practical Guide, Ashgate Publications. Pearson, Michael W., Foundation of Aviation Law, Ashgate Publication. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrencilerin dersten önce ders kitabından ilgili bölüm(ler)i okumaları beklenmektedir. Sınıf zamanı, anlatıma ve tartışmalara ayrılacaktır. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
kurte@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 100 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.0 | ||||||
AKTS | 4 |