HUK 135 Siyasal Düşünceler TarihiMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 135
Course Title in English History of Political Thought
Course Title in Turkish Siyasal Düşünceler Tarihi
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate Students Only
Overall Educational Objective To convey the different forms and concepts of the history of political thought
Course Description Firstly, the Ancient Greek period, which is the first period in which philosophical thought and political thought emerged, and the main thinkers of this period will be examined VERY BRIEFLY but separately (especially with the dimensions that affect today's political thought or institutions); then the thinkers who gave birth to and influenced the political thought of the Feudal period will be evaluated VERY BRIEFLY. In the meantime, some thinkers, especially Ibn-i Haldun, will be discussed, who show a very fundamental difference and priority compared to their period. Then, the basic concepts of the period called modernity will be discussed, starting with Machiavel - Jean Bodin - John Locke and Thomas Hobbes. In this context, it will continue with ROUSSEAU - MONTESQIEU - SIEYES, which form the basis for the formation of today's concepts and institutions. In the examinations and evaluations of these different thinkers, the "reading passages - related questions" distributed for the subject or thinkers to be discussed will be used.
Course Description in Turkish Derste ilk olarak, felsefi düşüncenin ve siyasal düşüncelerin ortaya çıktığı ilk dönem olan Antik Yunan dönemi ve bu dönemin temel düşünürleri, ÇOK KISACA ancak ayrı ayrı (özellikle günümüz siyasal düşüncesini ya da kurumlarını etkileyen boyutları ile) incelenecek; daha sonra Feodal dönem siyasal düşüncesini doğuran ve etkileyen düşünürler, YİNE ÇOK KISACA değerlendirilecektir. Bu arada dönemine göre, çok temel bir farklılık ve öncelik gösteren bazı düşünürler, başta İbn-İ Haldun olmak üzere, ele alınacaktır. Daha sonra, esas itibarı ile modernite olarak adlandırılan dönemin temel kavramları; özellikle Makyavel - Jean Bodin - John Locke ve Thomas Hobbes dan başlamak üzere ele alınacaktır. Bu bağlamda, günümüz kavram ve kurumlarının oluşmasında temel oluşturan ROUSSEAU - MONTESQİEU – SİEYES ile devam edilecektir. Bu değişik düşünürlere yönelik inceleme ve değerlendirmelerde, ele alınacak konu ya da düşünürlere yönelik olarak dağıtılan “okuma parçaları – ilgili sorular” kullanılacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Güncel politika ve ideolojik akımları kavramak
2) Güncel politik gelişmeleri anlar ve yorumlamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. S Exam
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S Exam
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Exam
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date SÜHEYL BATUM , January 2024
Course Coordinator SÜHEYL BATUM
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. SÜHEYL BATUM

Course Contents

Hafta Konu
1) Dersin konusu ve içeriği üzerinde ilk düşünce ve değerlendirmeler
2) İlk dönem düşünürleri ve etkileri (Socrates- Platon – Aristo)
3) İlk dönem düşünürleri ve etkileri (Socrates- Platon – Aristo)
4) Ödevlerin sunumunun başlangıcı
5) Feodal dönemin özellikleri, etkileri ve düşünürleri
6) Feodal dönemin özellikleri, etkileri ve düşünürleri
7) Quiz haftası
8) Toplum sözleşmesi kavramı ve 3 önemli düşünür; Locke – Rousseau - Hobbes
9) Toplum sözleşmesi kavramı ve 3 önemli düşünür; Locke – Rousseau - Hobbes
10) Toplum sözleşmesi kavramı ve 3 önemli düşünür; Locke – Rousseau - Hobbes
11) Quiz haftası
12) Ütopik sosyalistler
13) Marksizm
14) Faşizm – Nasyonal sosyalizm
Required/Recommended ReadingsAyferi Göze, “Siyasal düşünceler ve Yönetimler”, Beta Yayınları, İstanbul Alaeddin Şenel, “Siyasal Düşünceler Tarihi”, Bilim ve Sanat yayınlar Oktay Uygun, “Devlet Teorisi”, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul *The latest editions of all books are recommended.
Teaching MethodsLecture and text discussion
Homework and ProjectsStudents will be given assignments to be evaluated as midterm grades.
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 8
Ödev 1 % 32
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration batums@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 9 2 11
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2