Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | FIN 333 | |||||
Ders Adı İngilizce | Investments and Portfolio Management | |||||
Ders Adı Türkçe | Yatırımlar ve Portföy Yönetimi | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
MATH 203 - Probability and Statistics for Social Sciences I FIN 202 - Finance |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Öğrencilerin genel finansal araçlar hakkında fikir/ilgi sahibi olmaları ve temel istatistik (ortalama, varyans, kovaryans, regresyon analizi vb.) ve finans konularında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir. Excel bilgisine sahip olmak da faydalıdır. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Farklı finansal varlıkların özelliklerini ve belirli risk altında beklenen getirinin maksimize edilmesi gibi modern portföy teorisi kavramlarını anlamak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders yatırım ve portföy yönetimi alanlarının teorisine ve pratik uygulamalarına giriş niteliğindedir. Ders finansal piyasalar, çeşitli finansal araçlar (özellikle hisse senedi ve sabit getirili araçlar), risk ve getiri kavramları arasındaki ilişki, portföy çeşitlendirmesi ve davranışsal finans konuunda bilgi sağlar. Ders özellikle portföy yönetimi alanında kariyer planlayan ve bireysel yatırımcı olarak krar alma süreçlerini geliştirmek isteyen öğrenciler için fayda sağlayacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Finansal piyasaların işleyişini ve özellikle hisse senedi ve tahvil gibi farklı türdeki finansal varlıkların özelliklerini açıklamak. 2) Portföy çeşitlendirmesinin faydalarını ve önemini anlamak. 3) Risk ve getiri arasındaki ilişkiyi bilmek ve riske dayalı portföy getirisini değerlendirmek. 4) Finansal varlıkları değerlendirilmesinde farklı değerleme modellerinin uygulanması 5) Davranışsal önyargıların portföy kararları üzerindeki etkisini bilmek. 6) CFA müfredatını anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | S | Derse Katılım |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | S | Derse Katılım |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | S | Derse Katılım |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Derse Katılım |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Derse Katılım |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | Proje |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | MERVE ÖZ , February 2024 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BEHLUL KATAS |
Hafta | Konu |
1) | Giriş (Bodie, Kane, Marcus 1. Kısım) |
2) | Portföy Teorisi ve Uygulama & Davranışsal Finans (Bodie, Kane, Marcus 2 ve 3. Kısım) |
3) | Portföy Teorisi ve Uygulama & Davranışsal Finans (Bodie, Kane, Marcus 2 ve 3. Kısım) |
4) | Menkul Kıymetler Analizi (Bodie, Kane, Marcus 5. Kısım) |
5) | Menkul Kıymetler Analizi (Bodie, Kane, Marcus 5. Kısım) |
6) | Vize Sınavı |
7) | Sabit Getirili Menkul Kıymetler (Bodie, Kane, Marcus 5. Kısım) |
8) | Sabit Getirili Menkul Kıymetler (Bodie, Kane, Marcus 5. Kısım) |
9) | Portföy Performans Değerlendirmesi (Bodie, Kane, Marcus 7. Kısım) |
10) | Aktif Portföy Yönetimi Teorisi & Yatırım Politikası ve CFA Enstitüsü Çerçevesi |
11) | Türev Araçlar (Bodie, Kane, Marcus 7. Kısım) |
12) | Türev Araçlar (Bodie, Kane, Marcus 7. Kısım) |
13) | Konu Değerlendirmesi ve Grup Sunumları |
14) | Konu Değerlendirmesi ve Grup Sunumları |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders Kitabı (Zorunlu): Investments (11th Edition by Bodie, Kane and Marcus), McGraw Hill Publications Ayrıca çoğunluğu CFA Programı müfredatından olan başka okumalar da olacak. Finansal piyasalarda devam eden olayları zaman zaman tartışabileceğimiz için öğrencilerin Bloomberg, Financial Times, Wall Street Journal, Forbes vb. gibi Türk ve Uluslararası yayın/web sitelerinden en azından bazılarını takip etmeleri önemle tavsiye edilir. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler esas olarak ders kitabının tamamlayıcısıdır ve bu nedenle öğrencilerin dersten önce materyali okuyarak derslere iyi hazırlanmaları beklenir. Okumalar ve dersler, öğrencilerin portföy yönetimi süreçlerinin önemli kısımlarını anlamalarına yardımcı olacaktır. Ders aynı zamanda temel olarak gerçek hayattaki uygulamalara dair güçlü bir fikir vermeyi amaçladığından, sınıf tartışmaları derslerin temel unsuru olacaktır. Her öğrenci tartışılan konu/vaka hakkında soru sorma, görüşlerini/fikirlerini paylaşma konusunda serbesttir ve buna teşvik edilir. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Beş ödev ve bir grup projesi olacaktır. Ödevler bireysel olarak yapılacaktır. Grup projesinin detayları daha sonra eğitmen tarafından açıklanacaktır. Her grup en fazla dört kişiden oluşacak ve her öğrenci kendi parçasını sunacaktır. Grup üyeleri kendi arkadaşlarının değerlendirmesini yapılacaktır. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel bilgisayar | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
katasb@mef.edu.tr Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 6 | 5 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |