İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | FIN 431 | ||||
Ders Adı İngilizce | Behavioral Finance | ||||
Ders Adı Türkçe | Davranışsal Finans | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 120 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 204 - Probability and Statistics for Social Sciences II FIN 202 - Finance | FIN 204 - Corporate Finance |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Finans, Olasılık ve İstatistik | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Davranışsal finansın temel kavramları ve bunun yatırımla ilgili karar verme süreçlerindeki uygulamaları hakkında derinlemesine bir anlayış kazanmak. | ||||
Ders Açıklaması | Davranışsal finansın temel kavramlarını öğrenmek ve finansal piyasalara ilişkin mevcut kuramsal çerçeve ile karşılaştırabilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Etkin Piyasa Hipotezini ve Piyasa Modelini ve onun ardıllarını açıklamak 2) Modern Portföy Teorisi ile davranışsal finans perspektifi arasındaki farkı ayırt etmek 3) hisse senedi fiyatlarının neden tahmin edilebilir olup olmadığını teorik olarak tartışmak 4) davranışsal finansı geleneksel finansla karşılaştırmak 5) özgün ve güncel davranışsal araştırma makalelerini analiz etmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | N | |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | N |
Hazırlayan ve Tarih | SEMEN SON TURAN , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. SEMEN SON TURAN |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş ve genel bakış |
2) | Geleneksel Finans ve Geleneksel İktisat Davranışsal İktisat |
3) | Geleneksel Finans - Etkin Piyasalar ve Modern Portföy Teorisi |
4) | Davranışsal Finans ve Davranışsal Ekonomiyi şekillendiren akademisyenler 1. tur öğrenci sunumları |
5) | Davranışsal Finansın Ortaya Çıkışı ve Finansal Piyasa Araştırmalarına Etkisi |
6) | Davranışsal Finansın Evrimi ve Sınav 1 |
7) | (Finansal) kararları nasıl almalıyız/nasıl vermeliyiz? |
8) | Finansta karar verme – araştırmadan elde edilen kanıtlar 2. tur öğrenci sunumları |
9) | Nörobilim ve nörofinans |
10) | Sürdürülebilir finansal kararları nasıl “dürtebiliriz”? -Dürtü Teorisi |
11) | Richard Thaler ve araştırması |
12) | Davranışsal Fiyatlandırma ve Tüketici Davranışsal Finansı Araştırmadan elde edilen kanıtlar |
13) | Davranışsal finans kripto piyasalarının davranışını açıklayabilir mi? |
14) | Dönem sonu yeniden değerlendirme Sınav 2 |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Zorunlu okumaların listesi haftalık olarak BB'ye yüklenecektir. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler (Ters-yüz sınıf) | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ders boyunca öğrenci sunumları ve tartışmalar/ quizler. Öğrenciler ayrıca güncel konularla ilgili araştırma makalelerini düzenli olarak okuyacak, tartışacak ve sunacak ve kısa makaleler yazacaklar. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
sons@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerinde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 2 | 8 | 16 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 120 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.8 | ||||||
AKTS | 5 |