Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | IR 421 | |||||
Course Title in English | European Integration | |||||
Course Title in Turkish | Avrupa Entegrasyonu | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Advanced | |||||
Semester | Güz | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 128 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | |||||
Overall Educational Objective | To help students understand and critically evaluate the process of European integration. | |||||
Course Description | This course offers a comprehensive introduction to the foundations and substance of the EU, focusing on the EU’s history, institutions, principal policies and theoretical approaches. The course begins by reviewing the historical evolution of European integration. It then introduces the main theories of European integration, ranging from intergovernmentalism to neo-functionalism. The course proceeds by studying the institutions, and principal internal and external policies of the EU. It concludes by evaluating European integration in relation to debates on the EU’s future. | |||||
Course Description in Turkish |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) AB'nin tarihsel evriminin derinlemesine bilgisini kazanmak. 2) Avrupa bütünleşmesi sürecini anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek. 3) Avrupa bütünleşmesinin ana kuramlarını birbirleriyle kıyaslamak. 4) AB kurumlarının nasıl çalıştığını öğrenmek. 5) AB'nin iç ve dış politikalarını değerlendirmek. 6) AB'nin geleceği ile ilgili düşünceler geliştirmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BEKEN SAATÇİOĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | BEKEN SAATÇİOĞLU |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Prof. Dr. BEKEN SAATÇİOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) |
Required/Recommended Readings | Main textbook: Michelle Cini and Nieves Pérez-Solórzano Borragán (2019) European Union Politics, 6th Edition (Oxford University Press). | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures, class discussions, group work. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | None. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None. | ||||||||||||||||||
Computer Use | Yes. | ||||||||||||||||||
Other Activities | None. | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
beken.saatcioglu@mef.edu.tr 02123953678 Rules for attendance: Students are not graded based on class attendance alone but they are expected to attend regularly and are graded based on class participation. Missing a quiz: Missed quizzes cannot be made up. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: Students are expected to show full respect vis-à-vis the professor and fellow students. Individuals who consistently act inappropriately in the classroom will be asked to leave. Statement on cheating: Cheating is a serious offense and will be treated according to the university’s regulations. Students caught cheating will be reported to the Dean and risk facing further disciplinary action. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 0.5 | 19.5 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 23 | 2.5 | 25.5 | |||
Final | 1 | 27 | 2 | 29 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |