İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 331 | ||||
Ders Adı İngilizce | Evolution of Political Life in Turkey | ||||
Ders Adı Türkçe | Türkiye'de Siyasi Hayatin Gelişimi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Sadece Türk siyasetiyle ilgili güncel gelişmeleri değerlendirmek için gerekli arka plan bilgilerini öğrenmek değil, aynı zamanda Türk siyasetiyle ilgili gelişmeleri daha iyi değerlendirebilecek becerileri de öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Dersin amacı Türkiye’de yaşanmakta olan politik gelişmeleri daha iyi analiz edebilmek ve anlayabilmektir. Bunu yapabilmek için ders, öğrencileri 1945’ten günümüze tarihi bir yolculuğa çıkarmayı ve bu yolculuk boyunca günümüzdeki gelişmeleri analiz edebilecekleri teorik ve analitik süzgeçleri/kavramları onlara tanıtmayı hedefler. Günümüzün politik sorunlarına da değinilen derste öncelik öğrencinin tartışmada, konuşmada, duygu düşüncelerini ifade etmede özgür bir ortama sahip olmasını sağlamaktır. Dersin içerdiği konular şu şekildedir: ‘çok partili dönem, demokrasi denemeleri (1945-50)’, ‘Demokrat parti ve populism (1950-1960)’, ‘ordu ve politika (1960-1971-1980 darbeleri)’, ’1960-1980 arası parti politikaları ve ekonomi’, ‘kimlik politikaları’, ‘Türk-İslam sentezi (80 sonrası)’, ‘seçimler ve politik partiler’, ‘2002 seçimleri ve AKP hükümeti’, ‘politik İslam’ ve ‘Kürt Sorunu’. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Türkiye'deki siyasi yaşamın tarihsel arka planını anlamak 2) Türk siyasetindeki temel kavramları tanımlamak 3) Eldeki araç ve becerileri kullanarak Türk siyasetindeki güncel gelişmeleri analiz etmek 4) Ders boyunca edinilen tarihsel arka plana atıflarla Türk siyasetindeki güncel konuları tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Sunum |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Sınav,Sunum |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | S | Derse Katılım |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Sınav,Derse Katılım,Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | H | Sınav,Sunum |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | H | Derse Katılım,Sunum |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | H | Derse Katılım,Sunum |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Sınav,Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | CANSU GÜLEÇ , January 2024 |
Ders Koordinatörü | CANSU GÜLEÇ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. PELİN OĞUZ |
Hafta | Konu |
1) | Türk modernleşmesine ve Osmanlı mirasına kısa bir bakış |
2) | Çok partili siyasete geçiş 1945-1950 |
3) | Demokrat Parti iktidarında siyaset ve toplum 1950-1960, 60'lar darbesi, Ordu ve siyaset |
4) | Demokrat Parti iktidarında siyaset ve toplum 1950-1960, 60'lar darbesi, Ordu ve siyaset (devam ) |
5) | Ara sınav |
6) | Türkiye'de çoğulculuk ve demokrasi 1960-1980 |
7) | 1980 darbesi ve 1982 Anayasası, ANAP ve neoliberalizm 1980'ler-90'lar |
8) | 7. hafta devam etti |
9) | Sunumlar için taslaklar |
10) | Siyasi Kültür, kayırmacılık ve himaye |
11) | Türkiye'de Siyasal İslam, Demokrasi ve Liberalizm |
12) | Kürt Sorunu |
13) | Sunumlar |
14) | Sunumlar |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final sınavı dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Yılmaz, H. (1997). Democratization from above in response to the international context: Turkey, 1945-1950. New Perspectives On Turkey, (17), 1-37. Mango, A. (2004). “The High Cost of Free Elections-1945-1960”, The Turks Today. London: John Murray Publishers, 39-57. Zürcher, E. (2005). “The Rule of the Democratic Party.” Turkey: A Modern History. London: I.B. Tauris, 224-229. Zürcher, E. (2003). “The Second Turkish Republic 1960-1980.” Turkey: A Modern History. London: I.B. Tauris, 241-248. Demirel, T. (2005). Lessons of Military Regimes and Democracy: The Turkish Case in a Comparative Perspective, Armed Forces and Society, 31 (2), 245-271 Gursoy, Y. (2012). The changing role of the military in Turkish politics: democratization through coup plots? Democratization, 19 (4), 735-760. Ahmad, F. (1993). The Making of Modern Turkey. London and New York: Routledge, 121- 212. Aral, B. (2001). Dispensing with Tradition? Turkish Politics and International Society during the Özal Decade, 1983-93, Middle Eastern Studies, 37 (1), 72-88. Altunışık, M. B. (2005). Politics in the Turkish Republic. Turkey, Challenges of Continuity and Change. New York: Routledge, 45-56. Bali, R.N. (2009). “Serbest Piyasa Dönemi”, Tarz-I Hayat’tan Life Style’a, İletişim Yayınları: İstanbul, 27-35, 50-56 Sayari, S. (2014). Interdisciplinary Approaches to Political Clientelism and Patronage in Turkey. Turkish Studies, 16p. doi:10.1080/14683849.2014.985809 White, J. B. (2008). “Islam and Politics in Contemporary Turkey.” In The Cambridge History of Turkey: Turkey in the Modern World, edited by R. Kasaba. New York: Cambridge University Press, 363-380. Tuğal, C. (2002). Islamism in Turkey: beyond instrument and meaning. Economy and Society, 31 (1), 85–111. Taşkın, Y. (2013). Hegemonizing Conservative Democracy and the Problems of Democratization in Turkey: Conservatism Without Democrats? Turkish Studies, 14 (2), 292-310, DOI: 10.1080/14683849.2013.802905 Bozarslan, H. (2008). “Kurds and the Turkish State.” In The Cambridge History of Turkey: Turkey in the Modern World, edited by R. Kasaba. New York: Cambridge University Press, 333-356. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersi görsellerle bilgilendirmek, öğrencileri tartışmaya ve katılıma teşvik ederek katılımcı bir ortam yaratmak | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Sunumlar | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Sunum için araştırma yapmak için | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
gulecc@mef.edu.tr : (212) 395 3610 Devam zorunluluğu bulunmamaktadır. Ancak, öğrencilerin quizler, sınıf içi ödevler ve sunumlar sırasında derste bulunmaları kendi sorumluluklarındadır. Öğrencilerin, geç teslimler veya sunum tarihlerinin kaçırılmasına yol açan durumlarda, önceden öğretim üyesini bilgilendirmeleri gerekmektedir. Sınavları kaçırmamaları beklenmektedir. Hastalık durumunda, geçerli bir sağlık raporu devamsızlık tarihinden itibaren bir hafta içinde sunulmalıdır. Quizler, sunumlar ve sınavlar sırasında cep telefonu veya diğer teknolojik cihazların kullanılması kopya çekme olarak değerlendirilecektir. Bu tür davranışlarda bulunan öğrenciler disiplin işlemi ile karşı karşıya kalacaktır. MEF Üniversitesi’nin Yapay Zekâ Politikası çerçevesinde, yapay zekânın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz:https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Sunum / Seminer | 3 | 9 | 27 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 6 | 2 | 16 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |