Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IR 427 | ||||
Ders Adı İngilizce | Negotiation and Diplomacy | ||||
Ders Adı Türkçe | Müzakere ve Diplomasi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 122 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Farklı Müzakere okulları ile Müzakere teknikleri arasında ayrım yapmak ve bunları uluslararası müzakere bağlamında ne zaman ve nasıl etkili bir şekilde kullanacağını değerlendirmek. | ||||
Ders Açıklaması | Kurs, Diplomasi ve Müzakerelerin temel kavramlarının tanımlarıyla başlar. Müzakerelere özel bir vurgu yapılır ve çeşitli müzakere okulları ile yöntemleri sunulur. Müzakere öncesi ve müzakere dinamikleri, tarafların konuşmaktan kaçınmasına veya konuşmaya iten potansiyel nedenler araştırılır. Kurs, Birleşmiş Milletler veya Dünya Ticaret Örgütü gibi uluslararası bir kuruluşun bağlamında gerçekleşenler de dahil olmak üzere, yerel ve uluslararası müzakerelere dair çeşitli somut örnekleri incelemektedir. Ayrıca, devlet aktörleri arasında doğrudan veya üçüncü ülkelerin yardımıyla gerçekleştirilen bölgesel kuruluşlar, çok taraflı veya ikili müzakereleri kapsar. Kurs, kültürel (örneğin dilsel, dini), politik, ekonomik veya diğer faktörlerin belirli müzakerelerin başarı veya başarısızlığındaki önemli rolünü özellikle keşfeder ve ilgili örnekler sunar. Başarılı ve başarısız uluslararası müzakerelere dair çeşitli vaka çalışmaları sınıfta analiz edilir ve tartışılır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdaki becerilere sahip olması beklenmektedir: Müzakere ve Diplomasi kavramlarını anlamak; 2) Farklı Müzakere düşünce ekollerini tanımlayabilecektir; 3) Etkili veya etkisiz bir uluslararası müzakerenin yönlerini ve sonuçlarını tanımak; 4) Uluslararası müzakereleri etkileyen ekonomik, kültürel, dini veya diğer hususları ayırt edebilecektir; 5) Bilgileri organize edebilecek ve etkin müzakere stratejileri hazırlayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | |||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | |||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | |||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | |||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | |||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | |||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | |||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | |||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | S | Sınav |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | H | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | H | Sınav |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Sınav |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | N | |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | S | Sınav |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | H | Sınav |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BARIŞ ÇAĞLAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SPYROS ANTONELOS |
Hafta | Konu |
1) | Diplomasi ve müzakereye giriş. Tanımlar. |
2) | Farklı müzakere stilleri ve biçimleri açıklanmaktadır. |
3) | Kültürel faktörler ve bunların müzakereler üzerindeki etkisi. |
4) | Belirli koşulların (politik, ekonomik, anayasal, sosyal) müzakereler üzerindeki etkisi. |
5) | Erken bilinen uluslararası müzakere örnekleri |
6) | Tarihteki önemli diplomatik müzakereler – Vestfalya Barışı (1648), Viyana Kongresi (1815). |
7) | Ara Sınav |
8) | Uluslararası müzakerelerde ihtilafların çözümü için müzakereler: BM (Şart'ın 33. maddesi) |
9) | Uluslararası müzakerelerde ihtilafların çözümü için müzakereler: WTO İhtilaf Çözümü Anlayışı |
10) | Çok taraflı ve bölgesel politik ve ekonomik anlaşmaların müzakeresi |
11) | İkili ticaret müzakereleri |
12) | Uluslararası çevre koruma anlaşmaları için müzakereler (2016 Paris Anlaşması) |
13) | Uluslararası müzakerelerde üçüncü taraf katılımı |
14) | Özet ve sonuçlar |
15) | Final Haftası |
16) | Final Haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Tüm ders materyalleri eğitmen tarafından sağlanmaktadır. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Sunumlar, pratik alıştırmalar, videolar, tartışmalar ve simülasyonlar | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard Ödevler | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
caglarb@mef.edu.tr None Kurs, Spyros Antonelos tarafından verilmektedir. Bu form, Yrd. Doç. Dr. Barış Çağlar tarafından yönetilmektedir. E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 3 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 122 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.9 | ||||||
AKTS | 5 |