Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | IR 427 | ||||
Course Title in English | Negotiation and Diplomacy | ||||
Course Title in Turkish | Muzakere ve Diplomasi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 122 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To distinguish between different Negotiation schools and Negotiation techniques and to assess when and how to use them efficiently within an international negotiation context. | ||||
Course Description | The course begins by offering definitions of the basic notions of Diplomacy and Negotiations. Emphasis is placed in Negotiations, as the various schools and method of negotiating are presented. Prior-to-negotiation and negotiation dynamics, as well as potential reasons, which push parties to avoid talking or which push them to talk are explored. The course examines various concrete examples of domestic and international negotiations, including some, which took place within the context of an international organization such as the United Nations or the World Trade Organization, as well as regional organizations, multilateral or bilateral negotiations between State actors, whether they are conducted directly or via the assistance of third countries. The course particularly explores the important role that cultural (e.g. linguistic, religious), political, economic or other factors have played in the success or failure of specific negotiations, and presents related examples. Various case studies of successful and unsuccessful international negotiations are analyzed and discussed in class. | ||||
Course Description in Turkish |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdaki becerilere sahip olması beklenmektedir: 1. Müzakere ve Diplomasi kavramlarını anlamak; 2) 2. Farklı Müzakere düşünce ekollerini tanımlayabilecektir; 3) 3. Etkili veya etkisiz bir uluslararası müzakerenin yönlerini ve sonuçlarını tanımak; 4) 4. Uluslararası müzakereleri etkileyen ekonomik, kültürel, dini veya diğer hususları ayırt edebilecektir; 5) 5. Bilgileri organize edebilecek ve etkin müzakere stratejileri hazırlayabilecektir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024 |
Course Coordinator | BARIŞ ÇAĞLAR |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) |
Required/Recommended Readings | All course materials are provided by the lecturer | |||||||||||||||
Teaching Methods | Presentations, practical exercises, videos, discussions and simulations | |||||||||||||||
Homework and Projects | None | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
caglarb@mef.edu.tr None The course is instructed by Spyros Antonelos. This form is managed by Asst. Prof. Barış Çağlar Email address: baris.caglar@mef.edu.tr Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Calculation | |||
No/Weeks per Semester | |||||
Ders Saati | 28 | 140 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 40 | |||
Final | 2 | 64 | |||
Total Workload | 244 | ||||
Total Workload/25 | 9.8 | ||||
ECTS | 5 |