Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 335 | ||||
Ders Adı İngilizce | Positive Psychology | ||||
Ders Adı Türkçe | Pozitif Psikoloji | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 144 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 101 - Introduction to Psychology |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Pozitif psikolojiye genel bir bakış sağlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Pozitif psikoloji alanına dair teori ve araştırmalar biyolojik, sosyal, gelişimsel, bilişsel ve örgütsel psikoloji perspektiflerinden bakılarak incelenecektir. Kültürler arası teorilere ve kişisel esenliği destekleyen pratikteki uygulamalara ve müdahale programlarına da ayrıca yer verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) pozitif psikolojinin ortaya çıkan alanının kapsamını daha iyi anlamak; 2) pozitif psikolojideki temel kavramları ve bulguları anlamak ve ifade etmek; 3) pozitif psikolojiyi uygulamak için birden fazla psikolojik bakış açısını birleştirmek; 4) insan refahını teşvik etmeye yönelik kanıtları değerlendirmek; 5) sosyal ve kültürel faktörleri pozitif psikoloji ile ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , March 2022 |
Ders Koordinatörü | SENA CÜRE ACER |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. SERİN İŞİAÇIK |
Hafta | Konu |
1) | Psikolojik İyi Oluş ve Mutluluk |
2) | Pozitif Duygular |
3) | Olumlu Özellikler |
4) | Pozitif benlik |
5) | Olumlu İlişkiler |
6) | Esnek Beyin |
7) | Dayanıklılık ve Başa Çıkma |
8) | Revizyon |
9) | Ara Sınav |
10) | Pozitif Yaşlanma, Sağlık ve Maneviyat |
11) | Pozitif Örgütler ve Liderlik |
12) | Pozitif Psikoloji Üzerine Kültürlerarası Perspektifler |
13) | Pozitif Psikoloji Uygulamaları ve Müdahaleleri |
14) | Proje |
15) | Final sınav dönemi |
16) | Final sınav dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli Kitap: Compton, W. C., & Hoffman, e. (2012). Positive Psychology: The Science of Happiness and Flourishing. Cengage Learning, US. Peterson, C. (2006). A Primer in Positive Psychology. New York: Oxford University Press. Ayrıca bir takım bilimsel dergi ve kitaptan gerekli okumalar olacaktır. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödevlerin amacı, öğrencilerin sınıfta işlenen konuları anlama düzeylerini ve gerçek yaşam sorunlarına ilişkin olumlu psikolojik bakış açısıyla eleştirel yaklaşımlarını değerlendirmektir. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Pozitif psikolojinin çeşitli alanları ve uygulamaları hakkında videolar gösterilecektir. | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Geçerli bir sebepten dolayı (örneğin, doktor raporu varsa) bir sınavı veya teslim tarihini kaçıran öğrencilere, eğitmenin takdirine bağlı olarak telafi sınavı verilebilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; buna ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermek de dahildir. İntihal (kopyalama, kopyala-yapıştır), cümleleri veya cümlelerin önemli bölümlerini başka kaynaklardan kopyalamayı içerir. Bu, diğer öğrencilerin çalışmalarından veya kitap, makale ve web sitesi gibi kaynaklardan olabilir, bu kaynak öğrencinin çalışmasında belirtilmiş olsa bile. Her türlü intihal veya diğer kopya çekme vakası, o ödev için sıfır notla sonuçlanacaktır. İntihal veya diğer kopya çekmenin gerçekleştiği telafi sınavları veya ödevleri için fırsat olmayacaktır. Akademik sahtekârlık ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 144 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.8 | ||||||
AKTS | 6 |