PSYC 337 Moral PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 337
Course Title in English Moral Psychology
Course Title in Turkish Ahlaki Psikoloji
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 150 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 101 - Introduction to Psychology
Expected Prior Knowledge Introduction to psychology
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To explore a set of related issues with direct implications both for ethics and for our life and social relationships.
Course Description We will review theory and research on a broad range of topics in the field of moral psychology, integrating the areas of social, cognitive, and developmental psychology, as well as moral philosophy, to understand what the morality is, how it functions in our social life and how people decide what the immoral behavior is.
Course Description in Turkish Ahlakın ne olduğunu, sosyal hayatımızda nasıl işlediğini anlamak için ahlak felsefesinin yanı sıra sosyal, bilişsel ve gelişimsel psikoloji alanlarını da entegre ederek ahlaki psikoloji alanındaki geniş bir konu yelpazesine ilişkin teori ve araştırmaları gözden geçireceğiz. Ahlaksızlığın ne olduğu, ahlaklı ile ahlaksız ayrımının nereden geldiği ve ahlakın sosyal ilişkilerimizdeki rolüne odaklanacağız.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) ahlak psikolojisindeki temel teorileri anlamak
2) Uygulanan araştırma yöntemleri ve teorilerle ilgili bilimsel makaleleri felsefi bakış açılarını değerlendirmek
3) İngilizceyi anlama ve bilimsel bir şekilde iletişim kurma konusunda yetkinlik kazanmak
4) Yeni araştırma fikirleri oluşturmak; bir araştırma önerisi hazırlamak ve bunları bilimsel bir şekilde sunmak
5) Psikolojik, evrimsel ve felsefi teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam,Project
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. H Project
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Participation,Project
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H Exam,Participation
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. H Participation,Project
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. S Participation
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. S Project
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. S Presentation,Project
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation,Project
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. H Presentation,Project
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Project
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. H Project
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Participation,Presentation,Project
Prepared by and Date BEYZA TEPE ÇOMOĞLU , March 2022
Course Coordinator BEYZA TEPE ÇOMOĞLU
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Ahlak nedir?
2) Ahlaki Karar verme 1: Akıl ve Duygular
3) Ahlaki karar verme 2: Ahlaki duygular
4) Makale Tartışması: Gutierrez & Giner-Sorolla. (2007) Güncel Bulgular: Wagemans et al. (2018)
5) Ahlaki karar verme 3: Sosyal Sezgi Modeli
6) Makale tartışması: Tepe et al. (2016) Güncel bulgular: Stanley et al. (2018)
7) Ahlaki yargıyı güncelleme mümkün mü?
8) Makale tartışması: Monroe et al. (2018) Güncel bulgular: Tepe & Byrne (2022)
9) Vize
10) Ahlakın işlevi nedir? Güncel bulgular: Tepe & Aydınlı-Karakulak (2019)
11) İlişkili olmadığımız kişileri önemsemek mümkün mü? Güncel bulgular: Weidman et al. (2020)
12) Yanlış davranan yakınlarımızı korur muyuz yoksa cezalandırır mıyız? Makale tartışması: Tepe & Faber, 2023
13) Araştırma önerileri sunumları Geri bildirim oturumu
14) Final Sınavı Dönemi
15) Final Sınavı Dönemi
Required/Recommended ReadingsA reading packet which contains required readings assembled from various sources.
Teaching MethodsThis course will be taught entirely in the flipped format. Students will be assigned an introductory online lecture every week as well as an empirical article. During class time, I will first assess and reinforce the students’ grasp of basic concepts from the lecture. Following the course materials, students will be asked to discuss the empirical articles in a group discussion. Students will be assigned to an empirical article before the discussion classes and they were divided into groups including four-five members. Each group has to find a discussion question. Students will be expected to prepare for class by spending sufficient time to master the preparatory materials. They will also be expected to contribute appropriately to class discussions and to assisting the learning of other students. I as the instructor commit to preparing and selecting high-quality materials for each class, at an appropriate, not-too-difficult level of English.
Homework and ProjectsDiscussions: Students will be asked to coordinate one of the discussion sessions of the course based on the assigned required reading of an article. They will be asked to read the articles and prepare discussion questions prior to the discussion class. Midterm: One midterm is scheduled to assess the knowledge that students gain. Research Proposal: Students need to prepare a good research proposal addressing a question in the field of moral psychology, relying on the articles that we discuss in the discussion classes. Presentation: Before they submit their research proposal, they will present it and receive feedback about their research design.
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 15
Ödev 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration tepebe@mef.edu.tr

Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, AI using, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Any student caught cheating will receive a grade of zero.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 3 8 24
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 150
Total Workload/25 6.0
ECTS 6