Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 431 | ||||
Ders Adı İngilizce | Brain Disorders | ||||
Ders Adı Türkçe | Beyin Bozuklukları | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 141 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 101 - Introduction to Psychology |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | İnsan beynindeki bilişsel ağların temel anatomisi ve nörobiyolojisi hakkında bilgi edinmek ve bu ağlara zarar gelmesinin biliş ve davranışı nasıl etkilediğini anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu kurs kapsamında öğrencilere davranışsal nöroanatomi ve nöropsikolojik değerlendirmenin temelleri anlatıldıktan sonra kognisyon ve davranışı etkileyen beyin hastalıkları (örn, Alzheimer hastalığı, frontotemporal demans, Parkinson hastalığı, inme ve epilepsy) ile ilgili bilgiler verilecektir. Bellek, dikkat, dil ve görsel-mekansal işlemleme şebekelerinin mekanizmaları tartışılacak ve bir davranış nörolojisi kliniğindeki hastalarda nöropsikolojik değerlendirmenin ana prensipleri öğretilecektir. Bunlara ek olarak, davranış nörolojisi alanında yeni bir konu olan kronik travmatik ensefalopati (KTE) tartışılarak tekrarlayıcı beyin travmasının nasıl Alzheimer hastalığındakine benzer bir ilerleyici kognitif yıkıma neden olduğu anlatılacaktır. Ayrıca, öğrencilere kognitif hasarı olan hastaları test etmelerini ve bu konuda uygulamalı deneyim kazanmalarını sağlayacak kısa sureli hastane stajı imkanı da tanınacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) bilişsel ağların nöropsikolojik temellerini anlamak ve açıklamak 2) nöropsikolojik değerlendirmenin temellerini öğrenmek 3) beyin bozukluklarının bilişsel çıktısını anlamak 4) teorik bilgiyi davranışsal nöroloji alanında pratiğe dökebilmek 5) Beyin hasarı olan hastalarda bilişsel bozukluk mekanizmalarını araştırmak için yeni çalışmalar tasarlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Ödev |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Laboratuvar |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Ödev |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Ödev |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Laboratuvar,Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Laboratuvar,Proje |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | Derse Katılım |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Ödev,Sunum |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Ödev,Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | H | Ödev,Sunum |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Laboratuvar,Sunum |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Ödev,Sunum |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | S | Ödev,Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , October 2024 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) |
Hafta | Konu |
1) | Davranışsal Nöroanatomi: Geniş Ölçekli Ağlar, Asosiyasyon Korteksi, Frontal Sendromlar, Limbik Sistem ve Hemisferik Özelleşmeler (Kısım 1) |
2) | Davranışsal Nöroanatomi: Geniş Ölçekli Ağlar, Asosiyasyon Korteksi, Frontal Sendromlar, Limbik Sistem ve Hemisferik Özelleşmeler (Kısım 2) |
3) | Mental Durumun Nöropsikolojik Değerlendirmesi (Kısım 1) |
4) | Mental Durumun Nöropsikolojik Değerlendirmesi (Kısım 2) |
5) | Dikkat ağları, konfüzyon durumu ve ihmal sendromu |
6) | Bellek ve Amnezi |
7) | Afazi ve dilin nöral alt yapısı |
8) | Duygusal Prozodi ve Aprozodiler |
9) | Karmaşık Görsel İşleme Bozuklukları ve Posterior Kortikal Atrofi (PCA) Sendromu |
10) | Epilepsi ve davranış |
11) | Bilişsel Yaşlanma, Alzheimer Hastalığı ve Demans: Klinik ve Nörobiyolojik Perspektifler |
12) | Parkinson hastalığı ve hareket bozuklukları |
13) | Kronik Travmatik Ensefalopati |
14) | İnme Sendromlarının Davranışsal Belirtileri |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Principles of Behavioral and Cognitive Neurology 2nd Edition, Marsel Mesulam | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Sınav | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
femirb@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 5 | 5 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 141 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.6 | ||||||
AKTS | 6 |