İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PHIL 101 | ||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Philosophy | ||||
Ders Adı Türkçe | Felsefeye Giriş | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 119 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Batı felsefe geleneği içindeki temel felsefi sorunları incelemek ve bu sorunların insan ruhu ve onun iyiliği anlayışıyla nasıl ilişkili olduğunu araştırmak. | ||||
Ders Açıklaması | Felsefe tarihinin temel problemleri ve kavramlarını tartışmak, psikoloji ve felsefe disiplinlerinin kesişiminde bulunan sorunsalları değerlendirmek, ve son olarak, toplumsal cinsiyet konusunda geliştirilen bazı teorik tartışmaları ele almak. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) felsefenin temel konularını anlamak 2) felsefi argümanlar geliştirme ve bunları eleştirel bir şekilde ele alma 3) akademik yazım becerilerini göstermek; 4) yeni araştırma fikirleri yaratmak; 5) Felsefi teorileri ve araştırmaları doğru etik formatta tartışma |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Sunum |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Sınav,Ödev |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Sınav |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Sınav,Ödev |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | S | Ödev |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Ödev |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | BAŞAK KEKİ , December 2017 |
Ders Koordinatörü | CANSU GÜLEÇ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Platon'un "Savunma" adlı eserinden: "Sorgulanmamış bir hayat yaşamaya değmez." |
3) | "Aristoteles'in Erdem Etiği: Ruhun Oluşumu; Alışkanlığın Rolü; Erdemli Olmak Ne Anlama Gelir?" |
4) | "Aristoteles'in Erdem Etiği: İstemli ve İstemsiz Eylem; Seçim ve Düşünme" |
5) | Kant: “Evrensel Bir Tarih Fikri ve Kozmopolit Bir Amaç” |
6) | Kant: “Evrensel Bir Tarih Fikri ve Kozmopolit Bir Amaç” |
7) | Ara sınav |
8) | Freud: Uygarlık ve Hoşnutsuzlukları Bölüm 4 |
9) | Freud: Uygarlık ve Hoşnutsuzlukları Bölüm 5-6 |
10) | Simone De Beauvoir: İkinci Cinsiyet - Giriş |
11) | Simone De Beauvoir: İkinci Cinsiyet - Giriş |
12) | Hannah Arendt: “Örgütlü Suçluluk ve Evrensel Sorumluluk” |
13) | "Foucault: Üç Tür İktidar" |
14) | Final Sınavı için konuları gözden geçirme |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Tüm okumalar zorunludur; bir ders okuma paketi hazırlanacaktır. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders, ders anlatımları ve sınıf tartışmaları üzerine kurulacaktır. Tüm atanan okumalar derse gelmeden önce okunmalıdır. Öğrencilerden metinlerin belirli bölümleri üzerinde düşünmeleri istenecektir; sınıfta metinlerin yakından incelenmesi sırasında ana argümanlar vurgulanacaktır. Ders anlatımları, okumaların ana argümanlarını ve yapısını özetlemeyi amaçlamaktadır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerin, ders günü için atanan okumayı yapmaları gerekmektedir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kekib@mef.edu.tr : (212) 395 3600 Yoklama düzenli olarak alınacak olup, tüm öğrencilerin dersin okumalarını yapmış şekilde derse gelmeleri beklenmektedir. Derse katılım, bu dersin işleyişi açısından son derece önemlidir. Tüm telafi sınavları, öğrencilerden geçerli mazeretler talep edecek olup, gerektiğinde sağlık hizmeti sağlayıcısından alınacak resmi raporları içerecektir. Kopya çekme ve intihal kesinlikle kabul edilmeyecek ve öğrencilerin dersten kalmasıyla sonuçlanacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Proje | 2 | 3 | 1 | 3 | 14 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 8 | 3 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 119 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.8 | ||||||
AKTS | 5 |