Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | HUM 117 | |||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Film Studies | |||||
Ders Adı Türkçe | Sinemaya Giriş | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 135 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Metinsel film analizindeki temel yaklaşımları öğrenmek, film formunun unsurlarını anlamak, farklı film türlerini ve bunların kendine özgü stilistik prensiplerini tanımak ve eleştirel film denemeleri yazabilmek. | |||||
Ders Açıklaması | Sinemayı kendine özgü anlatım teknikleri olan bir mecra olarak ele alan bu ders, filmlerde kullanılan teknik öğeleri ayrıntılı olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Film dilinin temel prensiplerinin tanıtıldığı bu derste öğrenciler her hafta çeşitli filmlerden fragmanlar eşliğinde, farklı görsel-işitsel öğelerin filmlerin anlam ve duygu dünyasında nasıl işlev gördüğünü tartışacaklardır. Dersin ilerleyen haftalarında ‘tür filmleri’, ‘belgesel sinema’, ‘yönetmen sineması’, ‘deneysel sinema’ gibi film kategorilerine odaklanılarak film dilinin farklı öğelerinin bu örneklerde nasıl işlev kazandığına odaklanılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Film dilinin ana stilistik unsurlarını tanımak; 2) Film teorisindeki ana kavramları ve yaklaşımları değerlendirmek; 3) Filmde biçim ve içerik arasındaki etkileşimi anlamak; 4) Farklı film yapım stillerini ayırt etmek ve yorumlamak; 5) Filmlerin anlamını ve değerini analitik bir perspektiften tartışmak; 6) Eleştirel düşünme ve akademik yazımda kendine güven göstermek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | S | Derse Katılım,Proje |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | Derse Katılım |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Derse Katılım,Proje,Sınav |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Derse Katılım,Proje,Sınav |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Proje,Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MELİK KURU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Film analizi nedir? |
2) | Anlatı yapısı |
3) | Mekan düzeni 1 |
4) | Mekan düzeni 2 |
5) | Görüntü yönetimi |
6) | Editleme 1 |
7) | Editleme 2 |
8) | Tekrar |
9) | Ara sınav |
10) | Film sesi |
11) | Film Türleri ve Film Biçimi |
12) | Otor Sineması |
13) | Deneysel sinema |
14) | Belgesel Sinema |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen kitap: Bordwell D., Thompson K. (2012). Film Art: An Introduction. New York: McGraw-Hill Inc. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders ters yüz edilmiş formatta işlenecektir. Öğrencilerden, o haftanın dersi öncesinde belirlenen filmi izlemeleri beklenmektedir. Film izleme sürecine rehberlik etmek amacıyla onlara önceden bazı sorular vereceğim. Ders sırasında, bu sorulara verdikleri yanıtlar doğrultusunda filmi yorumlayacaklardır. Ayrıca, onlara farklı filmlerden çeşitli sahneler gösterecek ve bu sahnelerdeki belirli stilistik unsurların işlevini tartışmalarını isteyeceğim. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, bu ders boyunca tanıtılan belirli kavramlar ve yaklaşımlar temelinde iki film incelemesi yazmaları istenecektir. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden, derslerden önce her hafta belirlenen filmi izlemeleri ve kitap bölümünü okumaları istenecektir. | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Öğrenciler, planlanmış bir sınava katılamadıkları durumda geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Ara sınava katılamayan öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de içerir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerde hile yapmak dürüst olmayan bir davranıştır ve tolere edilmeyecektir. Kopya çekerken yakalanan herhangi bir öğrenci, sıfır not alacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2.5 | 3 | 1 | 91 | ||
Proje | 2 | 8 | 16 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 135 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |