HUM 117 Introduction to Film StudiesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu HUM 117
Ders Adı İngilizce Introduction to Film Studies
Ders Adı Türkçe Sinemaya Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 135 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Metinsel film analizindeki temel yaklaşımları öğrenmek, film formunun unsurlarını anlamak, farklı film türlerini ve bunların kendine özgü stilistik prensiplerini tanımak ve eleştirel film denemeleri yazabilmek.
Ders Açıklaması Sinemayı kendine özgü anlatım teknikleri olan bir mecra olarak ele alan bu ders, filmlerde kullanılan teknik öğeleri ayrıntılı olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Film dilinin temel prensiplerinin tanıtıldığı bu derste öğrenciler her hafta çeşitli filmlerden fragmanlar eşliğinde, farklı görsel-işitsel öğelerin filmlerin anlam ve duygu dünyasında nasıl işlev gördüğünü tartışacaklardır. Dersin ilerleyen haftalarında ‘tür filmleri’, ‘belgesel sinema’, ‘yönetmen sineması’, ‘deneysel sinema’ gibi film kategorilerine odaklanılarak film dilinin farklı öğelerinin bu örneklerde nasıl işlev kazandığına odaklanılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Film dilinin ana stilistik unsurlarını tanımak;
2) Film teorisindeki ana kavramları ve yaklaşımları değerlendirmek;
3) Filmde biçim ve içerik arasındaki etkileşimi anlamak;
4) Farklı film yapım stillerini ayırt etmek ve yorumlamak;
5) Filmlerin anlamını ve değerini analitik bir perspektiften tartışmak;
6) Eleştirel düşünme ve akademik yazımda kendine güven göstermek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. S Derse Katılım,Proje
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. N Derse Katılım
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Derse Katılım,Proje,Sınav
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Derse Katılım,Proje,Sınav
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Proje,Sınav
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , December 2023
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MELİK KURU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş: Film analizi nedir?
2) Anlatı yapısı
3) Mekan düzeni 1
4) Mekan düzeni 2
5) Görüntü yönetimi
6) Editleme 1
7) Editleme 2
8) Tekrar
9) Ara sınav
10) Film sesi
11) Film Türleri ve Film Biçimi
12) Otor Sineması
13) Deneysel sinema
14) Belgesel Sinema
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÖnerilen kitap: Bordwell D., Thompson K. (2012). Film Art: An Introduction. New York: McGraw-Hill Inc.
Öğretme TeknikleriBu ders ters yüz edilmiş formatta işlenecektir. Öğrencilerden, o haftanın dersi öncesinde belirlenen filmi izlemeleri beklenmektedir. Film izleme sürecine rehberlik etmek amacıyla onlara önceden bazı sorular vereceğim. Ders sırasında, bu sorulara verdikleri yanıtlar doğrultusunda filmi yorumlayacaklardır. Ayrıca, onlara farklı filmlerden çeşitli sahneler gösterecek ve bu sahnelerdeki belirli stilistik unsurların işlevini tartışmalarını isteyeceğim.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden, bu ders boyunca tanıtılan belirli kavramlar ve yaklaşımlar temelinde iki film incelemesi yazmaları istenecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerÖğrencilerden, derslerden önce her hafta belirlenen filmi izlemeleri ve kitap bölümünü okumaları istenecektir.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Öğrenciler, planlanmış bir sınava katılamadıkları durumda geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Ara sınava katılamayan öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de içerir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerde hile yapmak dürüst olmayan bir davranıştır ve tolere edilmeyecektir. Kopya çekerken yakalanan herhangi bir öğrenci, sıfır not alacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2.5 3 1 91
Proje 2 8 16
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5