ARC 429 Architecture in the Age of the AnthropoceneMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code ARC 429
Course Title in English Architecture in the Age of the Anthropocene
Course Title in Turkish Antroposen Çağında Mimarlık
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge 4 semesters of design studio
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to explore the relationship between geology and architecture with a particular focus on the Anthropocene thesis
Course Description Originating as a hypothesis in Earth System sciences, the term ‘Anthropocene’ designates a new geological epoch in which humans are defined as a dominant geologic force, acting upon the Earth’s planetary system. “Following the Climate Change thesis, the Anthropocene is the latest planetary imagination that describes massive extinction, brutal resource extraction, and irreversible environmental damage. It reveals that the long-accepted division between nature and culture does not exist and therefore has been regarded as creating a paradigm shift in knowledge production.” Through emphasizing planetary scale and deep time, the Anthropocene provides a rich conceptual framework for situating architecture in a broader set of interrogations. It unsettles conventional understandings and epistemologies in architectural theory and practice. This course will firstly investigate a theoretical body of work on the Anthropocene from a range of disciplines including science and technology studies, geography and environmental humanities as well as newly emerging fields such as geo-humanities and Anthropocene studies. Then it will explore how this planetary imagination and geologic thinking can influence architectural theory through a close reading of related texts that investigate the intersection between the two fields of enquiry. Through reading essays from diverse disciplines the course will rehearse and explore new thinking tools, interpretive strategies and design epistemologies that are attuned to the Anthropocene. Benek Çinçik, “Planetary Imaginations and the Anthropocene: Tracing Geoaesthetic Acts between 1968-1972”, Unpublished PhD dissertation, University of Edinburgh, 2021.
Course Description in Turkish Orijinal olarak Yerküre Sistemleri bilimlerinde ortaya çıkmış Antroposen kavramı insanların dominant jeolojik bir kuvvet olarak tanımlandığı ve yerkürenin gezegensel sistemlerine etkide bulunduğu yeni bir jeolojik çağa işaret eder. “İklim değişikliği tezini takip eden Antroposen büyük çapta soykırımı, şiddetli kaynak çıkartma ve geri dönüşü olmayan çevresel zararı tarif eden son gezegensel imgelemdir.” Antroposen gezegensel ölçek ve derin zamanı vurgulaması aracılığıyla mimarlığı daha geniş bir sorgulama alanında konumlandırmak için zengin bir kavramsal çerçeve sunar. Mimari kuram ve pratiğindeki geleneksel anlayışları ve epistemolojileri bozar. Bu ders, öncelikle bilim ve teknoloji çalışmaları, coğraya ve çevresel beşeri bilimler ve yakın zamanda ortaya çıkmış olan jeo-beşeri bilimler ve Anrtroposen çalışmaları gibi alanları içine alan çok çeşitli disiplinlerde Antroposen üzerine kuramları araştırır. Daha sonra gezegensel imgelem ve jeolojik düşünmenin mimarlık teorisini nasıl etkileyebileceğini, bu iki alanine kesişimini inceleyen metinlerin yakın okuması aracılığıyla araştırır. Bu ders, çeşitli disiplinlinlerden makaleler okuyarak Antroposene uygun yeni düşünme araçları, yorumlama stratejileri ve tasarım epistemolojileri araştırır ve prova eder.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BENEK ÇİNÇİK , December 2023
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi BENEK ÇİNÇİK

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended ReadingsRecommended Readings: -Rania Ghosn and El Hadi Jazairy. Geostories: Another Architecture for the Environment. Barcelona: ACTAR Publishers -Etienne Turpin and Heather Davis (eds) Architecture in the Anthropocene: Encounters Among Design, Deep Time, Science and Philosophy. London: Open Humanities Press, 2013 -Joanna Zylinska, Minimal Ethics for the Anthropocene. Michigan: Open Humanities Press. 2013 -Bruno Latour, “Inside: A Performance Lecture” http://www.bruno-latour.fr/node/755.html Required readings for weekly discussions will be posted on Blackboard.
Teaching MethodsSlideshow, movie, discussion and reading.
Homework and Projects3 Assignments and 1 Presentation
Laboratory Work
Computer UseYes
Other ActivitiesField study
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Ödev 3 % 20
Sunum 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration cincikb@mef.edu.tr

Office: Benek Çinçik Email: cincikb@mef.edu.tr Attendance is essential for this course. The students are responsible of watching the presentations in advance, as well as follow the instructions in each presentation and come prepared to class. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5