PCG 104 Non-Testing TechniquesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 104
Ders Adı İngilizce Non-Testing Techniques
Ders Adı Türkçe Test Dışı Teknikler
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bir değerlendirme görüşmesinin nasıl yürütüleceğini ve davranışsal gözlemlerin anlamlı bir şekilde nasıl değerlendirilip kaydedileceğini öğrenmek. İntihar/risk değerlendirmeleri, Mini-Zihinsel Durum Sınavları (MMSE'ler), tarama araçları, projektif hikaye anlatımı ve çizim testleri, otobiyografik değerlendirmeler, genogramlar ve oyun/kum tepsisi terapisi değerlendirmeleri gibi test kitleri gerektirmeyen değerlendirmeleri öğrenmek.
Ders Açıklaması Danışmanlık hizmetleri bireylere (yetişkinler, çocuklar) ve çiftlere yardım sunar. Etkili psikolojik hizmetler sunabilmek için, kişiyi ve mevcut psikolojik/ruhsal durumunu derinlemesine anlamak danışmanın en büyük sorumluluğudur. Bu ancak yeterli değerlendirme tekniklerinin uygulanmasıyla mümkün olacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) To develop basic knowledge of how to conduct a meaningful assessment of a client in the context of therapy.
2) To familiarize themselves with various non-testing assessment measures available to counselors.
3) To understand the process and language used to record information about clients.
4) To understand the purpose, process, and ethics of assessment.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. H Sınav
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. H Derse Katılım
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. S Ödev
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. H Ödev
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. S Derse Katılım
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. H Sınav
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. N
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. S Ödev
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. H Sınav
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. H Sınav
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. H Sınav
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. H Ödev
Hazırlayan ve Tarih VINCENT HENRY SIENKIEWICZ , February 2024
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi VINCENT HENRY SIENKIEWICZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) --
2) --
3) --
4) --
5) --
6) --
7) --
8) --
9) --
10) --
11) --
12) --
13) --
14) --
15) --
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme TeknikleriTers yüz edilmiş öğrenme
Ödev ve ProjelerAra Sınav Ödevi: Mülakat/zihinsel durum değerlendirmesinin yapılması (%35): Öğrenciler bir ortakla birlikte çalışacak ve klinik bir görüşmenin yanı sıra zihinsel durum değerlendirmesi de yapacaklardır (bu, MMSE veya MOCA'nın uygulanmasını ve puanlanmasını içerecektir). Her öğrenci görüşmede edindiği bilgileri özetleyen kısa bir rapor yazacaktır. Daha fazla bilgi sınıfta verilecektir. Öz Değerlendirme Ödevi (%20): Bu ödev için öğrenciler aşağıdaki seçeneklerden birini seçecektir: a) Bir genogramı tamamlayın ve süreçle ilgili 1-2 sayfalık bir düşünce yazısı yazın. Tam puan almak için öğrencilerin hem genogramı hem de yansıma kağıdını sunması gerekir. b) Bugüne kadarki deneyimlerinizin otobiyografik bir değerlendirmesini yazın (2-3 sayfa)
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Uygulama 1 % 35
Rapor Teslimi 1 % 20
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sienkiewiczv@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5