Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PCG 104 | ||||
Ders Adı İngilizce | Non-Testing Techniques | ||||
Ders Adı Türkçe | Test Dışı Teknikler | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Bir değerlendirme görüşmesinin nasıl yürütüleceğini ve davranışsal gözlemlerin anlamlı bir şekilde nasıl değerlendirilip kaydedileceğini öğrenmek. İntihar/risk değerlendirmeleri, Mini-Zihinsel Durum Sınavları (MMSE'ler), tarama araçları, projektif hikaye anlatımı ve çizim testleri, otobiyografik değerlendirmeler, genogramlar ve oyun/kum tepsisi terapisi değerlendirmeleri gibi test kitleri gerektirmeyen değerlendirmeleri öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Danışmanlık hizmetleri bireylere (yetişkinler, çocuklar) ve çiftlere yardım sunar. Etkili psikolojik hizmetler sunabilmek için, kişiyi ve mevcut psikolojik/ruhsal durumunu derinlemesine anlamak danışmanın en büyük sorumluluğudur. Bu ancak yeterli değerlendirme tekniklerinin uygulanmasıyla mümkün olacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) To develop basic knowledge of how to conduct a meaningful assessment of a client in the context of therapy. 2) To familiarize themselves with various non-testing assessment measures available to counselors. 3) To understand the process and language used to record information about clients. 4) To understand the purpose, process, and ethics of assessment. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | ||||
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | ||||
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | ||||
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | ||||
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | ||||
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | ||||
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | ||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | ||||
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | ||||
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | ||||
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | ||||
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | H | Sınav |
2) | Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | H | Derse Katılım |
3) | Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | S | Ödev |
4) | Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | H | Ödev |
5) | Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | S | Derse Katılım |
6) | İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | H | Sınav |
7) | Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | N | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | S | Ödev |
9) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | H | Sınav |
10) | Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | H | Sınav |
11) | Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | H | Sınav |
12) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. | H | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | VINCENT HENRY SIENKIEWICZ , February 2024 |
Ders Koordinatörü | MELİKE ACAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi VINCENT HENRY SIENKIEWICZ |
Hafta | Konu |
1) | -- |
2) | -- |
3) | -- |
4) | -- |
5) | -- |
6) | -- |
7) | -- |
8) | -- |
9) | -- |
10) | -- |
11) | -- |
12) | -- |
13) | -- |
14) | -- |
15) | -- |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz edilmiş öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ara Sınav Ödevi: Mülakat/zihinsel durum değerlendirmesinin yapılması (%35): Öğrenciler bir ortakla birlikte çalışacak ve klinik bir görüşmenin yanı sıra zihinsel durum değerlendirmesi de yapacaklardır (bu, MMSE veya MOCA'nın uygulanmasını ve puanlanmasını içerecektir). Her öğrenci görüşmede edindiği bilgileri özetleyen kısa bir rapor yazacaktır. Daha fazla bilgi sınıfta verilecektir. Öz Değerlendirme Ödevi (%20): Bu ödev için öğrenciler aşağıdaki seçeneklerden birini seçecektir: a) Bir genogramı tamamlayın ve süreçle ilgili 1-2 sayfalık bir düşünce yazısı yazın. Tam puan almak için öğrencilerin hem genogramı hem de yansıma kağıdını sunması gerekir. b) Bugüne kadarki deneyimlerinizin otobiyografik bir değerlendirmesini yazın (2-3 sayfa) | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | - | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
sienkiewiczv@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |