MATH 139 Introduction to Discrete MathematicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu MATH 139
Ders Adı İngilizce Introduction to Discrete Mathematics
Ders Adı Türkçe Introduction to Discrete Mathematics
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : 1 Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 112 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Mantık, bilgisayar algoritması temelleri, ispat metodları, sayılar teorisindeki matematiksel ifadeleri ispatlama, sayma problemleri

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Matematikte, özellikle de ayrık matematikte okuma, yazma ve sorgulama becerileri sergileyebilme
2) mantıksal argümanları ve basit bir bilgisayar algoritmasının nasıl tasarlandığını anlayabilme
3) Eğitim meslekleri için gerekli tümevarım ve tümdengelim akıl yürütme becerilerini kullanabilme
4) Matematiksel ifadelerin kanıtlanmasına yönelik yaklaşımlar geliştirmek için fikirler üretebilme
5) Ayrık Matematiğin amacını bilerek mantık ve ayrık yapıların ilişkisel anlayışını gösterebilme
6) Ayrık Matematiği tutarlı bir bilgi bütünü ve bir insan başarısı olarak takdir edebilme
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih İLKER ARSLAN , May 2018
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ŞENİZ DEMİR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İfadeler, değişkenler Evrensel ve koşullu ifadeler
2) Bileşik ifadeler
3) Koşullu ifadelerin mantıksal denklikleri
4) - Modus Ponens ve Modus Tollens - Çıkarım Kuralları - Çelişkiler ve geçerli argümanlar - Yüklemler ve nicelikli ifadeler - Tümel ve varoluşsal niceleyici
5) Nicelikli ve evrensel koşullu ifadelerin olumsuzlukları Varlıksal, evrensel niceleyici, bağlaç ve bitişiklik arasındaki ilişki
6) Evrensel ifadelerin boş (varsayılan) doğruluğu Evrensel koşullu ifadelerin varyantı Çoklu niceleyici içeren ifadeler Nicelikli ifadeler içeren argümanlar
7) - Python'da değişkenler ve yapılar - “if-else” kodları - For ve while döngüleri - Basit algoritmalar tasarlama
8) Vize
9) İspat yöntemleri (doğrudan ispat, karşıt örnek, kontrapozitif alarak ispat)
10) Sayıların özelliklerinin ve temel sayı teorisi ifadelerinin kanıtlanması (bölünebilme, çarpanlara ayrılma,...)
11) Tümevarım ve güçlü tümevarım (bu yöntemle diziler, toplamlar, çarpımlar hakkında kanıtlama)
12) Sayma kuralları (toplama ve çarpma kuralları) Permütasyon, Kombinasyon
13) Dahil etme ve dışlama ilkesi Güvercin deliği ilkesi
14) Sayma kurallarını çeşitli problem türlerine uygulamak
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 1 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi arslanil@mef.edu.tr
+90 212 395 36 16

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 1 56
Laboratuvar 7 1 1 14
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü/25 4.5
AKTS 4