İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | MATH 139 | |||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Discrete Mathematics | |||||
Ders Adı Türkçe | Introduction to Discrete Mathematics | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 112 saat | |||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | |||||
Genel Eğitim Hedefi | ||||||
Ders Açıklaması | Mantık, bilgisayar algoritması temelleri, ispat metodları, sayılar teorisindeki matematiksel ifadeleri ispatlama, sayma problemleri |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Matematikte, özellikle de ayrık matematikte okuma, yazma ve sorgulama becerileri sergileyebilme 2) mantıksal argümanları ve basit bir bilgisayar algoritmasının nasıl tasarlandığını anlayabilme 3) Eğitim meslekleri için gerekli tümevarım ve tümdengelim akıl yürütme becerilerini kullanabilme 4) Matematiksel ifadelerin kanıtlanmasına yönelik yaklaşımlar geliştirmek için fikirler üretebilme 5) Ayrık Matematiğin amacını bilerek mantık ve ayrık yapıların ilişkisel anlayışını gösterebilme 6) Ayrık Matematiği tutarlı bir bilgi bütünü ve bir insan başarısı olarak takdir edebilme |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | İLKER ARSLAN , May 2018 |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. ŞENİZ DEMİR |
Hafta | Konu |
1) | İfadeler, değişkenler Evrensel ve koşullu ifadeler |
2) | Bileşik ifadeler |
3) | Koşullu ifadelerin mantıksal denklikleri |
4) | - Modus Ponens ve Modus Tollens - Çıkarım Kuralları - Çelişkiler ve geçerli argümanlar - Yüklemler ve nicelikli ifadeler - Tümel ve varoluşsal niceleyici |
5) | Nicelikli ve evrensel koşullu ifadelerin olumsuzlukları Varlıksal, evrensel niceleyici, bağlaç ve bitişiklik arasındaki ilişki |
6) | Evrensel ifadelerin boş (varsayılan) doğruluğu Evrensel koşullu ifadelerin varyantı Çoklu niceleyici içeren ifadeler Nicelikli ifadeler içeren argümanlar |
7) | - Python'da değişkenler ve yapılar - “if-else” kodları - For ve while döngüleri - Basit algoritmalar tasarlama |
8) | Vize |
9) | İspat yöntemleri (doğrudan ispat, karşıt örnek, kontrapozitif alarak ispat) |
10) | Sayıların özelliklerinin ve temel sayı teorisi ifadelerinin kanıtlanması (bölünebilme, çarpanlara ayrılma,...) |
11) | Tümevarım ve güçlü tümevarım (bu yöntemle diziler, toplamlar, çarpımlar hakkında kanıtlama) |
12) | Sayma kuralları (toplama ve çarpma kuralları) Permütasyon, Kombinasyon |
13) | Dahil etme ve dışlama ilkesi Güvercin deliği ilkesi |
14) | Sayma kurallarını çeşitli problem türlerine uygulamak |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
arslanil@mef.edu.tr +90 212 395 36 16 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Laboratuvar | 7 | 1 | 1 | 14 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 112 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.5 | ||||||
AKTS | 4 |