Ders Açıklaması |
Bu ders matematik öğretim mesleğine giriş niteliğindedir. Ulusal ve uluslar arası müfredatı takip eden okulların
yanı sıra kamu ve özel okullar da dahil olmak üzere farklı okul ortamlarında matematik öğretimini neyin oluşturduğunu tartışacağız. Hedeflerin her bileşeni ile ilgili birçok okumaya sahip olup, tartışmalarla ilgili bir günlük tutacaksınız.
Ortaokullarda gerçek matematik derslerine girme şansımız olacak. Öğrenciler küçük grup öğretimine katkı
sağlayacak, günlüklerini ve final ödevleriniz bu tecrübelere dayanacak. Ayazağa Ortaokul 6- E sınıfında 9 haftalık bir öğretim deneyimi olacak. Öğretmen adayları, matematik öğretmek için iki veya üç 6. Sınıf öğrencileri ile eşleştirileceklerdir. Bu deneyim için dersi planlayan bir grubun üyesi olacaklar, öğrenci ders notları ve sınıftaki videoların tümü ELE 103 sınıfıyla paylaşılacaktır (Flipped Classroom Öğretim Projesi, 46 puan).
Öğrenciler, matematik öğretim ve öğrenimini gözlemledikleri 4 adet matematik dersi ziyaretine (MEF Ulusal ve Uluslararası Okul, Darüşşafaka Okulları) katılacaklar. 20 puanlık değerinde yazılar hazırlayacaksınız. Ayrıca, farklı deneyimlerden geçtikten sonra matematik öğretmeni olmayı seçen seçkin bir ziyaretçimiz/davetlimiz olan MeltemCeylan (Darüşşafaka Ortaokulu Akademik Koordinatörü) ile bir araya geleceksiniz.
Üniversite öğrencileri, farklı okul ortamlarında bir matematik öğretmeni olmanın anlamı ile ilgili araştırmalar yapacaklar. Üniversitede öğrenciler için tartışma yapacakları ve yansıtıcı gözlemlerini paylaşacakları düzenli, önceden belirlenmiş bir toplantı saati olacaktır.
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak |
N |
|
2) |
İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir |
N |
|
3) |
Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular |
N |
|
4) |
İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler |
N |
|
5) |
Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir |
N |
|
6) |
Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir |
N |
|
7) |
Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) |
S |
Sunum
|
8) |
Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir |
S |
Derse Katılım
|
9) |
Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir |
N |
|
10) |
Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir |
S |
Derse Katılım
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
S |
Derse Katılım
|
Hafta |
Konu |
1) |
Matematik öğretimi nedir? |
2) |
ABD Standartları ve MEB Müfredatı |
3) |
Profesyonellik |
4) |
Birebir öğretim
Ayazağa Ortaokulu
Bölüm 4 okuması |
5) |
Birebir öğretim
Ayazağa Ortaokulu
Bölüm 5 okuması |
6) |
Birebir öğretim
Ayazağa Ortaokulu
Bölüm 6 okuması |
7) |
Birebir Öğretim
Öğretmen Soru Türleri
Makale (The Importance, Nature and Impact of Teacher Questions) |
8) |
Darüşşafaka Okulları Ziyareti |
9) |
Birebir öğretim
Ayazağa Ortaokulu
Video hazırlama |
10) |
MEF Okulları / Sınıf öğretimi ziyareti |
11) |
MEF Okulları / Sınıf öğretimi ziyareti / Ulusal-Uluslararası |
12) |
Ayazağa Ortaokulu (Tekrar)
Finallere Hazırlık |
13) |
Ayazağa Ortaokulu (Tekrar)
Finallere Hazırlık |
14) |
Birebir öğretim
Ayazağa ortaokulu (ziyaret) |
15) |
Final |
16) |
Final |