ELE 103 Introduction to Mathematics TeachingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu ELE 103
Ders Adı İngilizce Introduction to Mathematics Teaching
Ders Adı Türkçe Introduction to Mathematics Teaching
Öğretim Dili EN
Ders Türü Saha Çalışması
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 296 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Bu ders matematik öğretim mesleğine giriş niteliğindedir. Ulusal ve uluslar arası müfredatı takip eden okulların yanı sıra kamu ve özel okullar da dahil olmak üzere farklı okul ortamlarında matematik öğretimini neyin oluşturduğunu tartışacağız. Hedeflerin her bileşeni ile ilgili birçok okumaya sahip olup, tartışmalarla ilgili bir günlük tutacaksınız. Ortaokullarda gerçek matematik derslerine girme şansımız olacak. Öğrenciler küçük grup öğretimine katkı sağlayacak, günlüklerini ve final ödevleriniz bu tecrübelere dayanacak. Ayazağa Ortaokul 6- E sınıfında 9 haftalık bir öğretim deneyimi olacak. Öğretmen adayları, matematik öğretmek için iki veya üç 6. Sınıf öğrencileri ile eşleştirileceklerdir. Bu deneyim için dersi planlayan bir grubun üyesi olacaklar, öğrenci ders notları ve sınıftaki videoların tümü ELE 103 sınıfıyla paylaşılacaktır (Flipped Classroom Öğretim Projesi, 46 puan). Öğrenciler, matematik öğretim ve öğrenimini gözlemledikleri 4 adet matematik dersi ziyaretine (MEF Ulusal ve Uluslararası Okul, Darüşşafaka Okulları) katılacaklar. 20 puanlık değerinde yazılar hazırlayacaksınız. Ayrıca, farklı deneyimlerden geçtikten sonra matematik öğretmeni olmayı seçen seçkin bir ziyaretçimiz/davetlimiz olan MeltemCeylan (Darüşşafaka Ortaokulu Akademik Koordinatörü) ile bir araya geleceksiniz. Üniversite öğrencileri, farklı okul ortamlarında bir matematik öğretmeni olmanın anlamı ile ilgili araştırmalar yapacaklar. Üniversitede öğrenciler için tartışma yapacakları ve yansıtıcı gözlemlerini paylaşacakları düzenli, önceden belirlenmiş bir toplantı saati olacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Matematik öğretmeni olmanın dinamiklerini anlayabilme
2) Farklı okul ortamlarında başarılı öğretim için sınıf ortamının nasıl hazırlanacağını analiz edebilme
3) Ortaokul öğrencilerinin ihtiyaçlarını değerlendirmek ve ihtiyaç sahibi öğrenciler için ders eğitmeni ve Ayazağa Ortaokulu Matematik Öğretmeni gözetiminde bir program tasarlayabilme
4) İşbirliğine dayalı ortaokul sınıflarında öğretme/öğrenmeyi geliştirmeye yönelik araştırma çabalarına katkıda bulunabilme
5) Kendi deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak yansıtabilme.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih ZELHA TUNÇ , June 2018
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. ZELHA TUNÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Matematik öğretimi nedir?
2) ABD Standartları ve MEB Müfredatı
3) Profesyonellik
4) Birebir öğretim Ayazağa Ortaokulu Bölüm 4 okuması
5) Birebir öğretim Ayazağa Ortaokulu Bölüm 5 okuması
6) Birebir öğretim Ayazağa Ortaokulu Bölüm 6 okuması
7) Birebir Öğretim Öğretmen Soru Türleri Makale (The Importance, Nature and Impact of Teacher Questions)
8) Darüşşafaka Okulları Ziyareti
9) Birebir öğretim Ayazağa Ortaokulu Video hazırlama
10) MEF Okulları / Sınıf öğretimi ziyareti
11) MEF Okulları / Sınıf öğretimi ziyareti / Ulusal-Uluslararası
12) Ayazağa Ortaokulu (Tekrar) Finallere Hazırlık
13) Ayazağa Ortaokulu (Tekrar) Finallere Hazırlık
14) Birebir öğretim Ayazağa ortaokulu (ziyaret)
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 15
Ödev 3 % 15
Projeler 1 % 46
Rapor Teslimi 3 % 24
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tuncz@mef.edu.tr
212 395 36 25

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 9 16 3 3 198
Toplam İş Yükü 296
Toplam İş Yükü/25 11.8
AKTS 6