Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | ME 100 | |||||
Course Title in English | Introduction to Mechanical Engineering | |||||
Course Title in Turkish | Makina Mühendisliğine Giriş | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Lecture | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 77 hours per semester | |||||
Number of Credits | 3 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | NONE | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To develop an understanding about the field of Mechanical Engineering; to acquire an introductory knowledge in design principles and methods of analysis. | |||||
Course Description | Definition of mechanical engineering and its relationship to sciences, required technical communications and skills, computational tools for engineering problems in the field of mechanics of materials, fluid flow, thermal systems, and power transmissions. Understand engineering design process in a design project, and able extends design process to general problem solving, and recognize the value of creativity in engineering design process and teamwork. | |||||
Course Description in Turkish | Bu derste; makine mühendisliğinin temel kavramları şu konu başlıklar altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: makine mühendisliğinin tanımı ve temel bilimlerle olan bağıntısı, gerekli teknik iletişim ve beceriler, mühendislik problemleri için hesaplamalı gereçler, makine mühendisliği tasarım prensiplerinin uygulandığı bir proje yaparak yaratıcılık ve ekip çalışmasının önemini kavramak. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Makine Mühendisliği programını hakkında ve onun sürekli gelişiminine dair bilgi vermek. 2) Mühendislik ahlakını ve makine mühendisinin kariyerindeki önemini açıklamak; 3) Makine mühendisliğindeki temel tasarım kavramlarını ve tasarım sürecini tanımlamak; 4) etkili bir ekip çalışması yapmak; 5) Makine mühendisliğinin tasarım süreci hakkında bir proje raporu yazmak ve sözlü sunum hazırlamak; 6) gerektiği kadar yeni bilgi edinmek ve uygulamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ALİ ÇINAR , March 2024 |
Course Coordinator | ALİ ÇINAR |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Doç. Dr. ALİ ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Makine Mühendisliği Mesleği |
2) | Makine Mühendisliği Mesleği |
3) | Mechanical Design Principles |
4) | Mechanical Design Principles |
5) | Technical Problem-Solving and Communication Skills |
6) | External Speaker |
7) | Forces in Structures and Machines |
8) | Materials and Stresses |
9) | Fluids Engineering |
10) | Thermal and Energy Systems |
11) | Motion and Power Transmission |
12) | Project Presentation Period |
13) | Project Presentation Period |
14) | Project Presentation Period |
15) | Final Examination Period. |
16) | Final Examination Period. |
Required/Recommended Readings | An Introduction to Mechanical Engineering, 3rd Ed SI., J. Wickert, K. Lewis, SI Edition by S. Tiwari : Cengage Learning, 2013. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture and Video / Project supervising | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | 1 elementary design project | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | none | ||||||||||||||||||
Computer Use | Report writing | ||||||||||||||||||
Other Activities | none | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
cinara@mef.edu.tr 0536-704-0245 Instructor’s -Office and phone number: A Block 5th Floor Room: 543 -Office hours: 13:00-14:00, Thursday and Friday -Email address: cinara@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given a grade by taking the average of all of the other midterm exams. No make-up will be given. Missing a final: Must submit design project. No Final Exam. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf) |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0.5 | 2 | 35 | |||
Sunum / Seminer | 4 | 2 | 2 | 4 | 32 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 77 | ||||||
Total Workload/25 | 3.1 | ||||||
ECTS | 3 |