ME 405 Machine Design IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Makine Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 405
Ders Adı İngilizce Machine Design II
Ders Adı Türkçe Makina Tasarımı II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: none Laboratuvar : none Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 160 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ME 305 - Machine Design I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Mühendislik malzemeleri ve malzeme mukavemeti temelleri konusunda ön bilgi sahibi olunması gerekmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Makine elemanlarının tasarımında nasıl kullanılacağını öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders Makina Elemanları I dersini tamamlar içeriktedir. Makina Elemanları I dersinde edindiği bilgileri kullanarak, öğrenci, mühendislik prensiplerini ve standardtlarını, çeşitli türde dişli, kayış ve zincir mekanizmalarını gibi temel makina bileşenlerinin tasarımında nasıl uygulayacağını öğrenir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Güç iletim sistemleri, dişliler, kasnaklar gibi bileşenleri analiz eder;
2) Mekanik komponentleri seçerken standartları inceler ve kullanır;
3) Kam izleyici mekanizmaları için hareket analizi yapar ve profil tasarımı gerçekleştirir;
4) Gerçek dünya uygulamasına uygun mekanik bir sistemi modeller, tasarlar, ürettir ve karakterize eder;
5) Makine bileşenlerinin analizinde, tasarımında ve/veya seçiminde bilgisayar tabanlı teknikleri uygular;
6) Tasarlanan mekanik mekanizmaları final projesi olarak sunar;
7) Gerçek hayattaki bir makinenin bir parçasını grup etkinliğinde tasarlar, analizini yapar , üretir ve test eder.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Derse Katılım
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav,Ödev,Derse Katılım
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Sunum,Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Derse Katılım,Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Proje
Hazırlayan ve Tarih MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH , November 2023
Ders Koordinatörü ALİ ÇINAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dişlilerin Kinematiği
2) Eşlenik eylem, Dişlilerin involüt özellikleri
3) Arayüz, temas oranı ve dişli dişlerinin şekillendirilmesi
4) Düz konik dişliler ve paralel helis dişliler
5) Solucan dişlileri
6) Güç iletim sistemleri
7) Güç iletimi vaka çalışması
8) Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları
9) Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları
10) Debriyajlar, Frenler, Kaplinler, Volanlar
11) Debriyajlar, Frenler, Kaplinler, Volanlar
12) Çeviri veya salınım izleyicileri için kam mekanizmasının tasarımı
13) Çeviri veya salınım izleyicileri için kam mekanizmasının tasarımı
14) Kam takipçisi mekanizmalarının hareket analizi
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, Shigley's Makine Mühendisliğinde Tasarım, McGraw-Hill Education Pub., 2022. • Ders slaytları öğretim görevlisi tarafından sağlanmaktadır.
Öğretme TeknikleriTers Yüz Eğitim
Ödev ve ProjelerÇevrimiçi Uyarlanabilir Öğrenme Platformu (Connect - ALP) Ödevleri ve Grup Projeleri yapılacaktır.
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi salehm@mef.edu.tr
558
Katılım kuralları: Sınıf içi uygulamalar final notunun %20'sini oluşturur. Sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her sınav, diğer tüm sınavların ortalaması alınarak notlandırılır. Telafi verilmez. Ara sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav, final sınavı notu olarak değerlendirilir. Telafi verilmez. Final kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği. İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı
Ders Saati 28 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 84
Sunum / Seminer 4 8
Proje 10 60
Ödevler 20 40
Küçük Sınavlar 4 4
Ara Sınavlar 2 4
Rapor Teslimi 2 4
Final 2 4
Toplam İş Yükü 320
Toplam İş Yükü/25 12.8
AKTS 6