Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | ME 405 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Machine Design II | ||||||
Ders Adı Türkçe | Makina Tasarımı II | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Güz | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 160 saat | ||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
ME 305 - Machine Design I |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Mühendislik malzemeleri ve malzeme mukavemeti temelleri konusunda ön bilgi sahibi olunması gerekmektedir. | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Makine elemanlarının tasarımında nasıl kullanılacağını öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu ders Makina Elemanları I dersini tamamlar içeriktedir. Makina Elemanları I dersinde edindiği bilgileri kullanarak, öğrenci, mühendislik prensiplerini ve standardtlarını, çeşitli türde dişli, kayış ve zincir mekanizmalarını gibi temel makina bileşenlerinin tasarımında nasıl uygulayacağını öğrenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Güç iletim sistemleri, dişliler, kasnaklar gibi bileşenleri analiz eder; 2) Mekanik komponentleri seçerken standartları inceler ve kullanır; 3) Kam izleyici mekanizmaları için hareket analizi yapar ve profil tasarımı gerçekleştirir; 4) Gerçek dünya uygulamasına uygun mekanik bir sistemi modeller, tasarlar, ürettir ve karakterize eder; 5) Makine bileşenlerinin analizinde, tasarımında ve/veya seçiminde bilgisayar tabanlı teknikleri uygular; 6) Tasarlanan mekanik mekanizmaları final projesi olarak sunar; 7) Gerçek hayattaki bir makinenin bir parçasını grup etkinliğinde tasarlar, analizini yapar , üretir ve test eder. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Sunum,Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | H | Derse Katılım,Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | S | Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH , November 2023 |
Ders Koordinatörü | ALİ ÇINAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH |
Hafta | Konu |
1) | Dişlilerin Kinematiği |
2) | Eşlenik eylem, Dişlilerin involüt özellikleri |
3) | Arayüz, temas oranı ve dişli dişlerinin şekillendirilmesi |
4) | Düz konik dişliler ve paralel helis dişliler |
5) | Solucan dişlileri |
6) | Güç iletim sistemleri |
7) | Güç iletimi vaka çalışması |
8) | Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları |
9) | Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları |
10) | Debriyajlar, Frenler, Kaplinler, Volanlar |
11) | Debriyajlar, Frenler, Kaplinler, Volanlar |
12) | Çeviri veya salınım izleyicileri için kam mekanizmasının tasarımı |
13) | Çeviri veya salınım izleyicileri için kam mekanizmasının tasarımı |
14) | Kam takipçisi mekanizmalarının hareket analizi |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | • Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, Shigley's Makine Mühendisliğinde Tasarım, McGraw-Hill Education Pub., 2022. • Ders slaytları öğretim görevlisi tarafından sağlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters Yüz Eğitim | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Çevrimiçi Uyarlanabilir Öğrenme Platformu (Connect - ALP) Ödevleri ve Grup Projeleri yapılacaktır. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
salehm@mef.edu.tr 558 Katılım kuralları: Sınıf içi uygulamalar final notunun %20'sini oluşturur. Sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her sınav, diğer tüm sınavların ortalaması alınarak notlandırılır. Telafi verilmez. Ara sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav, final sınavı notu olarak değerlendirilir. Telafi verilmez. Final kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği. İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Hesaplama | |||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | |||||
Ders Saati | 28 | 112 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 84 | |||
Sunum / Seminer | 4 | 8 | |||
Proje | 10 | 60 | |||
Ödevler | 20 | 40 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 4 | |||
Final | 2 | 4 | |||
Toplam İş Yükü | 320 | ||||
Toplam İş Yükü/25 | 12.8 | ||||
AKTS | 6 |