COMP 110 Object-Oriented Programming (JAVA)MEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code COMP 110
Course Title in English Object-Oriented Programming (JAVA)
Course Title in Turkish Nesne Yönelimli Programlama (JAVA)
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: 2 Other: None
Estimated Student Workload 151 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites COMP 109 - Computer Programming (JAVA)
Expected Prior Knowledge Basic programming knowledge
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn fundamentals of object-oriented programming and how to design and implement object-oriented computer algorithms to solve basic engineering problems in Java programming language.
Course Description This course covers the fundamentals of object-oriented programming approach such as objects, classes, inheritance, polymorphism, dynamic binding, and application of these concepts using Java programming language.
Course Description in Turkish Nesne yönelimli programlama dersi nesne, sınıf, kalıtım gibi nesne yönelimli programlama kavramları ve bunların Java programlama dili kullanılarak uygulanmasını içermektedir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Implement object-oriented computer programs to solve engineering problems.
2) Design object-oriented algorithms to produce solutions.
3) Present the results of his/her programming solutions.
4) Recognize ethical and professional responsibilities in writing object-oriented programs.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date YASSINE DRIAS , February 2023
Course Coordinator YASSINE DRIAS
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi YASSINE DRIAS

Course Contents

Hafta Konu
1) Introduction to Object Oriented Programming Concepts
2) Methods
3) Arrays
4) Reference Types
5) Classes Part 1
6) Classes Part 2
7) Array Lists
8) Object Oriented Design Part 1 (Class Design)
9) Inheritance Part 1
10) Inheritance Part 2
11) Polymorphism Part 1
12) Polymorphism Part 2
13) Abstract Classes and Interfaces
14) Object Oriented Design Part 2 (Advanced Class Design)
15) Final Examination Period
16) Final Examination Period
Required/Recommended ReadingsIntroduction to Java Programming: Comprehensive Ed., D. Liang, Pearson
Teaching MethodsFlipped classroom. Students work individually for assignments.
Homework and ProjectsAssignments
Laboratory WorkLaboratory study
Computer UseRequired
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Laboratuar 14 % 0
Ödev 3 % 20
Ara Sınavlar 2 % 80
TOTAL % 100
Course Administration driasy@mef.edu.tr
0 212 395 37 45
Instructor’s office: 5th floor Phone number: 0 212 395 37 45 Office hours: After the lecture hours. E-mail address: driasy@mef.edu.tr Rules for attendance: No attendance required. Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 56
Laboratuvar 14 1 2 42
Ödevler 3 1 10 33
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Total Workload 151
Total Workload/25 6.0
ECTS 6