Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | COMP 205 | ||||
Ders Adı İngilizce | Systems Programming | ||||
Ders Adı Türkçe | Sistem Programlama | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 156 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
COMP 105 - Computer Programming (C) | COMP 109 - Computer Programming (JAVA) |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel programlama bilgisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Sistem programlama kavramlarının temellerini öğrenmek ve UNIX tabanlı ortamda C programlama dilini kullanarak temel sistem yazılımlarını oluşturmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders sistem programlama kavramlarının temellerini içerir (makine seviyesi program gösterimi, işlemci mimarisi, hafıza, kontrol akışı, sanal hafıza ve sistem seviyesinde girdi/çıktı). Kavramların uygulaması, UNIX tabanlı sistemlerde C programlama dili kullanılarak yapılır |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) temel sistem programlama kavramlarını kavrar; 2) UNIX tabanlı ortamı kullanır; 3) algoritma tasarlamak için C programlama dilini kullanır; 4) Basit mühendislik problemlerini çözmek için temel sistem yazılımları tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | BUSE YILMAZ , February 2024 |
Ders Koordinatörü | BUSE YILMAZ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BUSE YILMAZ |
Hafta | Konu |
1) | Sistem Programlamasına ve UNIX tabanlı sistemlere giriş |
2) | UNIX tabanlı sistemler ve Linux Dağıtımları hakkında daha fazla bilgi |
3) | Temel UNIX komutları ve sistemde gezinme |
4) | Kabuk Programlama |
5) | Kabuk Programlama |
6) | C Programlama: C Programlamanın Temelleri ve Ara Sınav #1 |
7) | C Programlama: fonksiyonlar |
8) | C Programlama: işaretçiler ve diziler |
9) | C Programlama: karakterler ve dizeler |
10) | C Programlama: Bileşik Veri Türleri |
11) | C Programlama: Dinamik Bellek Tahsisi ve Ara Sınav #2 |
12) | C Programlama: Dosya İşleme (Sistem Düzeyinde I/O) |
13) | C Programlama: C ön işlemcisi |
14) | C Programlama: program organizasyonu ve ileri konular |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Computer Systems: A Programmer's Perspective by Randal E. Bryant, David R. O'Hallaron (3rd Edition) Your UNIX/Linux: The Ultimate Guide by Sumitabha Das (3rd Edition) C How to Program by Paul Deitel and Harvey Deitel (8th Edition) Problem Solving and Program Design in C by Hanly & Koffman (7thed.) | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters çevrilmiş sınıf. Öğrenciler ödevler için bireysel, proje için ise grup halinde çalışırlar. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Laboratuar uygulamaları ve Ödevler, Proje | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | evet | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | gerekli | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
yilmazbuse@mef.edu.tr +90 212 395 3719 Devam Koşulları: Ders ve laboratuvarlara %70 oranında katılım zorunludur. Laboratuvar pratiğinin kaçırılması: Laboratuvar uygulamaları her laboratuvar oturumunun başında başlayacak ve 2 saatlik sürenin sonunda sona erecektir. Oturumun sonuna kadar tamamlanmayan herhangi bir gönderim kısmi kredi alacaktır. Öğrencinin laboratuvar oturumuna katılmaması halinde laboratuvar uygulamasına not verilmeyecektir. Uygun mazeret belgelerinin (örn. sağlık sorunları) ibraz edilmesi koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her laboratuvar uygulamasına, öğrencinin katıldığı diğer tüm laboratuvar uygulamalarının ortalamasına eşit bir not verilecektir. Herhangi bir telafi yapılmayacaktır. Ders içi quizlerin kaçırılması: Telafi edilmeyecektir. Öğrencinin herhangi bir puan alabilmesi için sınıfta fiziki olarak sınava katılması gerekir. Geç göndermeye izin verilmez. Kaçırılan sınav: Kaçırılan sınavın telafisi yapılmaz. Sınav notu, sınav konularıyla ilgili diğer değerlendirmelere göre hesaplanacaktır. Uygun sınıf davranışının hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihalle ilgili açıklama: YÖK Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Laboratuvar | 5 | 2 | 2 | 20 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 3 | 4 | |||
Proje | 5 | 1 | 3 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 16 | 3 | 38 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Toplam İş Yükü | 156 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 6 |