Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | COMP 305 | |||||
Course Title in English | Database Management Systems | |||||
Course Title in Turkish | Veritabanı Yönetim Sistemleri | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Exercise,Lecture | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 138 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
COMP 106 - Object-Oriented Programming | COMP 110 - Object-Oriented Programming (JAVA) |
|||||
Expected Prior Knowledge | Object Oriented Programming | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn the fundamentals of database technology. | |||||
Course Description | The main objective of this course is to present the fundamentals of database technology. The course is mainly designed to teach the use of a database management system (DBMS) by treating it as a black box and by focusing only on its functionality and its interfaces. Within this context, the course will deal with data modeling and design of a database. This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of Database Management. The following topics are covered: Database concepts, Relational model, Application development, Database design, normalization, entity-relationship models. | |||||
Course Description in Turkish | Dersin amacı öğrencilerin bir bilgi sisteminin temelini oluşturan veri tabanının mantıksal ve fiziksel olarak nasıl modellendiğini, nasıl yönetildiğini, ve özellikle verinin bilgiye dönüştürülmesi safhalarında yapacakları müdahaleleri öğrenmeleridir. Öğrencilerin bu veri tabanı yönetim sistemini kullanarak veri tabanı yönetimi konusunda da uzmanlaşması beklenmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Describe the fundamental elements of relational database management systems 2) Explain the basic concepts of relational data model, entity-relationship model, relational database design, relational algebra and SQL. 3) Design ER-models to represent simple database application scenarios 4) Convert the ER-model to relational tables, populate relational database and formulate SQL queries on data. 5) As a member of a team, design a new DBMS. 6) Present the DBMS project in front of an audience. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | İLKER BEKMEZCİ , January 2021 |
Course Coordinator | İLKER BEKMEZCİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. ADEM KARAHOCA |
Hafta | Konu |
1) | Introduction and Fundamental Concepts |
2) | ER Diagram 1 |
3) | ER Diagram 2 |
4) | Relational Algebra and Calculus |
5) | Relational Model |
6) | Normalization of a Relation |
7) | SQL Queries – DDL |
8) | Implementation of DBMS |
9) | Project Presentations - 1 |
10) | SQL Queries – DML |
11) | SQL Queries – Advanced DML -1 |
12) | SQL Queries – Advanced DML -2 |
13) | Database Application Development |
14) | Stored procedures |
15) | Final Exam/Project/Presentation Period |
16) | Final Exam/Project/Presentation Period |
Required/Recommended Readings | Database management systems, by Raghu Ramakrishnan and Johannes Gehrke. 3rd edition, McGraw-Hill. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lecturing, in-class exercises and 1 term project will be carried out by students | |||||||||||||||
Homework and Projects | In-class exercises, 1 term project | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | For Database design, Database querying, and Database Administration | |||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
bekmezcii@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Ödevler | 2 | 4 | 3 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 16 | 3 | 38 | |||
Total Workload | 138 | ||||||
Total Workload/25 | 5.5 | ||||||
ECTS | 6 |