Özel Hukuk (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 526 | ||||
Course Title in English | Zoning Based on Disaster Risk | ||||
Course Title in Turkish | Afet Riskine Dayalı İmar | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 140 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Master's Students | ||||
Overall Educational Objective | The legal regulations and judicial and administrative jurisprudence on zoning applications based on disaster risk Addressing the implementation conditions of disaster risk-based zoning and the concrete problems encountered in practice, and the ways in which administrative and judicial bodies resolve them | ||||
Course Description | The problems derived from the real estate developing based upon the disaster risk, the problem solving ways of the administrative and judicial organs on that issue. | ||||
Course Description in Turkish | Afet riskine dayalı imarın uygulama koşulları ile uygulamada karşılaşılan somut sorunlar, idari ve yargısal organların bunları çözüm biçimlerinin ele alınması |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Afet riskine dayalı imarın kapsam ve çerçevesi ile amacını öğrenir. 2) Afet riskine dayalı imarın uygulama koşullarını kavrar. 3) Tapusuzdan, hisseli tapudan, ıslah imar planlı alanlarla tamamen yasal yapılaşmanın yer aldığı alanlardaki uygulamaların özelliklerini tanır. 4) Afet riskine dayalı imarı teşvik için sağlanan mali kolaylıkları kavrar. 5) Afet riskine dayalı imar uygulamalarının kent dokusuna olumlu ve olumsuz etkilerini öğrenir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Özel hukuk alanında hukuki gerekçelendirmeyi sağlayacak; mevzuat, yasa gerekçeleri, öğretideki monografiler, yargı kararları vb. tüm bilgi kaynaklarını lisansüstü düzeyde ve bütüncül bir biçimde araştırmalarda kullanır. | |||||
2) Özel hukuk alanında karşılaşılan hukuki sorunların temelini anlamlandırma bakımından; sözleşmesel ilişkileri düzenleyen kurallar ve ilkeleri, haksız fiilleri ve hukuki çözüm yollarını, ileri düzeyde ve bütüncül olarak kavrar. | |||||
3) Özel hukuka ilişkin ilkelerin doğal yapısı, temelleri ve gelecekte uğrayabileceği değişimlere ilişkin güncel tartışmalı konuları öğrenir ve takip eder. | |||||
4) Özel hukuk alanındaki ayrıntılı bilgileri, kavramları ve kuramları; çalışılan alan bakımından bireysel olarak, eleştirel bir biçimde analiz eder ve uzman düzeyinde sentezler. | |||||
5) Çalışılan alandaki bilgi, kavramlar ve kuramları bireysel olarak araştırmayı öğrenir ve ilgili bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
6) Çalışılan alanda edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini uzman olsun olmasın yönelteceği topluluklara bireysel olarak aktarır ve onlara karşı uzmanlık düzeyinde yorumlamalarda bulunur. | |||||
7) Özel hukuk alanında bir öğrenci ve uygulamacı olarak; çalıştığı alanda bireysel olarak uzman düzeyinde muhakeme yapar, değişik hukuki durumlara karşı uyum sağlayıp sorumluluk alır. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Özel hukuk alanında hukuki gerekçelendirmeyi sağlayacak; mevzuat, yasa gerekçeleri, öğretideki monografiler, yargı kararları vb. tüm bilgi kaynaklarını lisansüstü düzeyde ve bütüncül bir biçimde araştırmalarda kullanır. | N | |
2) | Özel hukuk alanında karşılaşılan hukuki sorunların temelini anlamlandırma bakımından; sözleşmesel ilişkileri düzenleyen kurallar ve ilkeleri, haksız fiilleri ve hukuki çözüm yollarını, ileri düzeyde ve bütüncül olarak kavrar. | H | Exam,Presentation |
3) | Özel hukuka ilişkin ilkelerin doğal yapısı, temelleri ve gelecekte uğrayabileceği değişimlere ilişkin güncel tartışmalı konuları öğrenir ve takip eder. | N | |
4) | Özel hukuk alanındaki ayrıntılı bilgileri, kavramları ve kuramları; çalışılan alan bakımından bireysel olarak, eleştirel bir biçimde analiz eder ve uzman düzeyinde sentezler. | N | |
5) | Çalışılan alandaki bilgi, kavramlar ve kuramları bireysel olarak araştırmayı öğrenir ve ilgili bilgileri uygulama alanında kullanır. | N | |
6) | Çalışılan alanda edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini uzman olsun olmasın yönelteceği topluluklara bireysel olarak aktarır ve onlara karşı uzmanlık düzeyinde yorumlamalarda bulunur. | H | Exam,Presentation |
7) | Özel hukuk alanında bir öğrenci ve uygulamacı olarak; çalıştığı alanda bireysel olarak uzman düzeyinde muhakeme yapar, değişik hukuki durumlara karşı uyum sağlayıp sorumluluk alır. | N |
Prepared by and Date | EKREM KURT , February 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. EKREM KURT |
Hafta | Konu |
1) | Giriş dersi, 1999 depremi ve sonrasında deprem riskine karşı alınan önlemler |
2) | Yapı güvenliğine yönelik olarak 1999 yılı sonrası alınmış olan yasal önlemler, özellikle yapı denetimi ve kentsel dönüşüm çözümleri |
3) | Afet riski oluşturan yapıların hukuki durumları |
4) | Tapusuz yapılaşma ve gecekonduların yol açtığı afet riski sorunları |
5) | Hisse tapulu yerlerde oluşan kentsel alanların yol açtığı afet riskleri |
6) | Hukuka uygun olarak inşa edilen yapılardan kaynaklanan afet riskleri |
7) | İmar aflarının ve bunların yapı güvenliğine olan etkileri |
8) | Tapu tahsis belgesi ve yol açtığı sorunlar |
9) | Islah imar planlarının uygulanması ve dönüşümle olan ilgisi |
10) | Kat mülkiyetine ve kat irtifakına bağlı binalarda dönüşüm |
11) | Kat mülkiyetine ve irtifakına bağlı olmayan binalarda dönüşüm |
12) | Dönüşüme ilişkin olarak İdarece sağlanabilen mali kolaylıklar |
13) | Afet riskinin tespiti süreci |
14) | Dönüşümün yapı ve nüfus yoğunluğuna olan etkileri |
15) | Dönem sonu sınavı |
16) | Dönem sonu sınavı |
Required/Recommended Readings | Optional resources: KALABALIK, Abama: Zoning Law Dersleri, Ankara, 2016 . ABAMA, Muhittin: Zoning Law Legislation and Practice, 6th Edition, Ankara. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | After the instructor's guidance and explanations, students are ensured to participate in the course. The course is taught within the framework of the seminar assignments and presentations prepared by the students. The decisions of the Council of State and the Court of Cassation are brought to the class by the students and discussed. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
kurte@mef.edu.tr MEF University Office (5th Floor) |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 1 | 1 | 12 | ||
Ödevler | 1 | 10 | 1 | 1 | 12 | ||
Final | 1 | 30 | 1 | 1 | 32 | ||
Total Workload | 140 | ||||||
Total Workload/25 | 5.6 | ||||||
ECTS | 6 |