HUK 519 Zilyetlik Kavramı ve İktisap YollarıMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Kamu Hukuku (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Kamu Hukuku (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code HUK 519
Course Title in English Concept of Possession and its Acquisition
Course Title in Turkish Zilyetlik Kavramı ve İktisap Yolları
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Advanced
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 138 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Master's Students Only
Overall Educational Objective To provide basic information on the concept of possession and its place in the law of property in the context of legal regulations
Course Description Ders İçeriği - İngilizce In this elective course, within the framework of legal regulations and judicial decisions, the following subjects will be taught: "The concept of possession in general, the elements and legal nature of possession, the purposes of possession, possession on goods and rights, types of possession, acquisition of possession, protection of possession, obligation to return in possession and its scope, termination of possession".
Course Description in Turkish Seçmeli olarak verilen bu derste, kanuni düzenlemeler ve yargı kararları çerçevesinde “genel olarak zilyetlik kavramı, zilyetliğin unsurları ve hukuki niteliği, zilyetliğin görevleri, eşyalar ve haklar üzerinde zilyetlik, zilyetliğin çeşitleri, zilyetliğin kazanılması, zilyetliğin korunması, zilyetlikte geri verme borcu ve kapsamı, zilyetliğin sona ermesi” konuları öğretilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Zilyetlik kavramının tarihi gelişimini, tanımını, maddi ve manevi unsurlarını ve hukuki niteliğini öğrenir.
2) Zilyetliğin haklara açıklık sağlama etkisi ve taşınırlarda hakları kazandırma görevi ile taşınmazlardaki görevlerini öğrenir.
3) Zilyetliğin çeşitli ayrımlarını (tek kişinin zilyetliği – çok kişinin zilyetliği; asli zilyetlik – fer’i zilyetlik; doğrudan zilyetlik – dolaylı zilyetlik; eşya üzerinde zilyetlik – haklar üzerinde zilyetlik; hakka dayanan zilyetlik – hakka dayanmayan zilyetlik; malik sıfatıyla zilyetlik – başka sıfatla zilyetlik; kendi adına zilyetlik – başkası adına zilyetlik ve zilyet yardımcıları) öğrenir ve kavrar.
4) Zilyetliğin aslen ve devren kazanılması yollarını bilir; zilyetliğin devren teslimle veya teslimsiz olarak (kısa elden teslim, hükmen teslim, zilyetliğin havalesi, eşyayı temsil eden senetlerin devri, miras yoluyla kazanma) kazanıldığı halleri kavrar.
5) Zilyetliğin hem temelinde yer alan haktan bağımsız olarak, hem de temelinde yer aldığı varsayılan bir hakka karine olması sebebiyle korunmasının esaslarını öğrenir.
6) İyi niyetli ve kötü niyetli zilyedin geri verme borcunu ve bu borcun kapsamını bilir.
7) Zilyetliğin ne şekilde sona erdiğini ve bunun sonuçlarını bilir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
Prepared by and Date HAVVA KARAGÖZ , February 2024
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring,Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) AÇILIŞ DERSİ – Zilyetlik kavramının tarihsel gelişimi, maddi ve manevi unsurları, hukuki niteliği ve mülkiyet kavramıyla karşılaştırılması
2) Zilyetliğin hakları açıklığa kavuşturma ve taşınırlarda hakların kazanılmasını sağlama görevleri; taşınmaz zilyetliği
3) Zilyetliğe ilişkin ayrımlar (1): Tek kişinin zilyetliği – çok kişinin zilyetliği (toplu zilyetlik, dereceli zilyetlik); asli zilyetlik – fer’i zilyetlik; doğrudan zilyetlik – dolaylı zilyetlik
4) Zilyetliğe ilişkin ayrımlar (2): Eşya üzerinde zilyetlik – haklar üzerinde zilyetlik; hakka dayanan zilyetlik – hakka dayanmayan zilyetlik; malik sıfatıyla zilyetlik – başka sıfatla zilyetlik; kendisi adına zilyetlik – başkası adına zilyetlik ve zilyet yardımcılığı
5) Zilyetliğin aslen kazanılması; zilyetliğin devren, teslimle kazanılması; hazır olanlar ve hazır olmayanlar arasında teslim
6) Zilyetliğin devren, teslimsiz kazanılması (kısa elden teslim, hükmen teslim, zilyetliğin havalesi, eşyayı temsil eden senetlerin devri, zilyetliğin miras yoluyla kazanılması)
7) Zilyetliğin korunması (1): Zilyetliğin temelinde yer alan haktan bağımsız olarak korunması (zilyedin kuvvet kullanma hakkı, zilyetlik davaları ve idari yollar)
8) Zilyetliğin korunması (2): Zilyetliğin temelinde yer aldığı varsayılan hakka dayanarak korunması (zilyetlikten doğan hak karineleri)
9) Zilyetlikten doğan geri verme borcu ve kapsamı (iyi niyetli ve kötü niyetli zilyedin geri verme borcu)
10) Zilyetliğin sona ermesi
11) Final ödevi çalışmaları
12) Final ödevi çalışmaları
13) Sözlü sunumlar
14) Sözlü sunumlar
15) Ödevlerin yazılı olarak teslimi
16) Ödevlerin yazılı olarak teslimi
Required/Recommended Readings1) Lale Sirmen, Eşya Hukuku, Yetkin Kitapçılık 2) Kemal Oğuzman, Özer Seliçi, Saibe Oktay Özdemir, Eşya Hukuku, Filiz Kitabevi 3) Haluk Nami Nomer, Mehmet Serkan Ergüne, Eşya Hukuku, OnİkiLevha Yayınları 4) Hasan Erman, Eşya Hukuku Dersleri, DR Yayınları 5) Osman Gökhan Antalya, Eşya Hukuku, Cilt IV, Seçkin Yayınları 6) Mehmet Ayan, Eşya Hukuku -I (Zilyetlik ve Tapu Sicili), Adalet Yayınları 7) Hasan Özkan, Türk Medeni Yasası ve Uygulaması Cilt VII, Legal Yayıncılık, 8) Havva Karagöz, Traditio (Teslim)’nun Tarihsel Gelişimi ve Constitutum Possessorium, DR Yayınları
Teaching MethodsAfter the lecturer's guidance and necessary explanations and information about the course, students' participation in the course is ensured. The course is taught through seminar assignments and presentations prepared by the students.
Homework and ProjectsStudents will be evaluated on the basis of their final assignment and oral presentation of this assignment. In order to successfully complete the course, a minimum score of 65 out of 100 is required.
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration karagozh@mef.edu.tr

karagozh@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 2 84
Sunum / Seminer 1 20 2 1 23
Ödevler 1 28 1 2 31
Total Workload 138
Total Workload/25 5.5
ECTS 6