Özel Hukuk (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 546 | ||||
Course Title in English | The Effects of Neurophilosophy on Legal Philosophy and Political Theory | ||||
Course Title in Turkish | Nörofelsefenin Hukuk Felsefesi ve Siyaset Kuramına Ektileri | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 148 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Graduate Students Only | ||||
Overall Educational Objective | It is undeniable that the branch of neurophilosophy has a content that affects the general theories of all scientific disciplines. This impact is also felt in the fields of political theory and philosophy of law. Examining the different dimensions of this effect is the subject of this course. | ||||
Course Description | Progress in the field of neuroscience brings new perspectives for some discussion points that exist in general philosophy for ages. These new insights of neurophilosophy concerning the discussion on the existence of free-will in humans bear a potential to alter classical stances in legal philosophy and political theory. This course aims to examine neurophilosophys new approaches from the angle whether they are able to change classical frameworks of these old disciplines. | ||||
Course Description in Turkish | Nörobilimin kaydettiği ilerleme, felsefe alanında antik çağdan bu yana süregelen bazı kadim tartışmalarda yeni perspektifler açılmasını sağladı. Kısaca nörofelsefe olarak adlandırılabilecek bu yeni perspektiflerin özellikle insanın özgür iradesinin varlığı tartışmasına ilişkin boyutu hukuk felsefesini ve siyaset kuramını dönüştürecek bir nitelik taşıyor. Bu ders kapsamında nörofelsefe düzleminde yürütülen tartışmaların içeriği ve kadim meseleleri yeniden ele alma potansiyeli inceleniyor. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Nörobilimdeki gelişmeleri kavramak 2) Nörobilimin hukuk alanına etkisini ölçmek 3) Nörobilimin siyaset kuramına etkisini ölçmek 4) Klasik çerçevede hukuk felsefesinin ve siyaset kuramının nasıl değişeceğini öngörmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Özel hukuk alanında hukuki gerekçelendirmeyi sağlayacak; mevzuat, yasa gerekçeleri, öğretideki monografiler, yargı kararları vb. tüm bilgi kaynaklarını lisansüstü düzeyde ve bütüncül bir biçimde araştırmalarda kullanır. | ||||
2) Özel hukuk alanında karşılaşılan hukuki sorunların temelini anlamlandırma bakımından; sözleşmesel ilişkileri düzenleyen kurallar ve ilkeleri, haksız fiilleri ve hukuki çözüm yollarını, ileri düzeyde ve bütüncül olarak kavrar. | ||||
3) Özel hukuka ilişkin ilkelerin doğal yapısı, temelleri ve gelecekte uğrayabileceği değişimlere ilişkin güncel tartışmalı konuları öğrenir ve takip eder. | ||||
4) Özel hukuk alanındaki ayrıntılı bilgileri, kavramları ve kuramları; çalışılan alan bakımından bireysel olarak, eleştirel bir biçimde analiz eder ve uzman düzeyinde sentezler. | ||||
5) Çalışılan alandaki bilgi, kavramlar ve kuramları bireysel olarak araştırmayı öğrenir ve ilgili bilgileri uygulama alanında kullanır. | ||||
6) Çalışılan alanda edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini uzman olsun olmasın yönelteceği topluluklara bireysel olarak aktarır ve onlara karşı uzmanlık düzeyinde yorumlamalarda bulunur. | ||||
7) Özel hukuk alanında bir öğrenci ve uygulamacı olarak; çalıştığı alanda bireysel olarak uzman düzeyinde muhakeme yapar, değişik hukuki durumlara karşı uyum sağlayıp sorumluluk alır. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Özel hukuk alanında hukuki gerekçelendirmeyi sağlayacak; mevzuat, yasa gerekçeleri, öğretideki monografiler, yargı kararları vb. tüm bilgi kaynaklarını lisansüstü düzeyde ve bütüncül bir biçimde araştırmalarda kullanır. | N | |
2) | Özel hukuk alanında karşılaşılan hukuki sorunların temelini anlamlandırma bakımından; sözleşmesel ilişkileri düzenleyen kurallar ve ilkeleri, haksız fiilleri ve hukuki çözüm yollarını, ileri düzeyde ve bütüncül olarak kavrar. | N | |
3) | Özel hukuka ilişkin ilkelerin doğal yapısı, temelleri ve gelecekte uğrayabileceği değişimlere ilişkin güncel tartışmalı konuları öğrenir ve takip eder. | N | |
4) | Özel hukuk alanındaki ayrıntılı bilgileri, kavramları ve kuramları; çalışılan alan bakımından bireysel olarak, eleştirel bir biçimde analiz eder ve uzman düzeyinde sentezler. | N | |
5) | Çalışılan alandaki bilgi, kavramlar ve kuramları bireysel olarak araştırmayı öğrenir ve ilgili bilgileri uygulama alanında kullanır. | N | |
6) | Çalışılan alanda edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini uzman olsun olmasın yönelteceği topluluklara bireysel olarak aktarır ve onlara karşı uzmanlık düzeyinde yorumlamalarda bulunur. | N | |
7) | Özel hukuk alanında bir öğrenci ve uygulamacı olarak; çalıştığı alanda bireysel olarak uzman düzeyinde muhakeme yapar, değişik hukuki durumlara karşı uyum sağlayıp sorumluluk alır. | N |
Prepared by and Date | ZEYNEP ÖZEN , February 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Güz |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve Ders içeriğinin tanıtılması |
2) | Davranışsal ve bilişsel nörobilim hakkında genel bilgi |
3) | Hukuk düzenlerinde insan varsayımı ve nörobilim |
4) | Nörobilimin hukuk sistemlerine bilirkişi hizmeti düzeyinde katkısı |
5) | Nörobilimin hukuk sistemlerine sorumluluk kurgusunu dönüşterecek şekilde müdahalesi |
6) | Nörobilimin verileri ışığında yeni ceza düzeni nasıl olabilir? |
7) | Nörobilimin hukukun kaynağına ilişkin önermeleri ne olabilir? |
8) | Ödev konularının belirlenmesi |
9) | Ödev takibi |
10) | Ödev takibi |
11) | Ödev takibi |
12) | Sunum |
13) | Sunum |
14) | Sunum |
15) | Sunum |
16) | Sunum |
Required/Recommended Readings | A reading list of recommended books will be given at the beginning of the semester. | |||||||||
Teaching Methods | Lectures, homework preparation and presentation | |||||||||
Homework and Projects | End of semester homework | |||||||||
Laboratory Work | none | |||||||||
Computer Use | none | |||||||||
Other Activities | none | |||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||
Course Administration |
erozdeno@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 2 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | 2 | 2 | 20 | ||
Ödevler | 1 | 30 | 30 | ||||
Total Workload | 148 | ||||||
Total Workload/25 | 5.9 | ||||||
ECTS | 6 |