İnsan Hakları Hukuku (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | HUK 546 | ||||
Ders Adı İngilizce | The Effects of Neurophilosophy on Legal Philosophy and Political Theory | ||||
Ders Adı Türkçe | Nörofelsefenin Hukuk Felsefesi ve Siyaset Kuramına Ektileri | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 148 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Nörofelsefe dalının bütün bilim disiplinlerinin genel kuramlarına etki eden bir içeriği olduğu yadsınamaz. Bu etki siyaset kuramı ve hukuk felsefesi alanlarında da ziyadesiyle hissediliyor. Bu etkinin farklı boyutlarının incelenmesi bu dersin konusunu oluşturuyor. | ||||
Ders Açıklaması | Nörobilimin kaydettiği ilerleme, felsefe alanında antik çağdan bu yana süregelen bazı kadim tartışmalarda yeni perspektifler açılmasını sağladı. Kısaca nörofelsefe olarak adlandırılabilecek bu yeni perspektiflerin özellikle insanın özgür iradesinin varlığı tartışmasına ilişkin boyutu hukuk felsefesini ve siyaset kuramını dönüştürecek bir nitelik taşıyor. Bu ders kapsamında nörofelsefe düzleminde yürütülen tartışmaların içeriği ve kadim meseleleri yeniden ele alma potansiyeli inceleniyor. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Nörobilimdeki gelişmeleri kavramak 2) Nörobilimin hukuk alanına etkisini ölçmek 3) Nörobilimin siyaset kuramına etkisini ölçmek 4) Klasik çerçevede hukuk felsefesinin ve siyaset kuramının nasıl değişeceğini öngörmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) İnsan hakları hukuku alanına giren konularda lisans eğitimi sırasında edinilen kuramsal ve uygulamaya yönelik becerileri geliştirmek. | ||||
2) Yargı çözümleri ve yasal düzenlemelerdeki gelişmelere ilişkin güncel bilgi edinilmesi. | ||||
3) İnsan hakları hukuku alanında ortaya çıkan hukuksal uyuşmazlıkların kaynaklarının tespiti ve bu uyuşmazlıkların çözümü için kural ve düzenlemelerin uygulanması yeteneğinin kazanılması. | ||||
4) Var olan düzenlemeleri ve kuramları eleştirel bir biçimde çözümleme ve insan hakları hukuku alanında ortaya çıkan eski ve yeni sorunlara yeni anlayışlar önerme yetkinliğinin sağlanması. | ||||
5) İnsan hakları hukuku alanındaki süreçleri ve kuramları ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı olarak anlatabilme becerisinin kazanılması. | ||||
6) İnsan hakları hukuku alanıyla ilgili tüm mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ilişkin ayrımındalık kazanılması. | ||||
7) Avrupa Dil Portfolyosu B2 seviyesinde sözlü ve yazılı olarak İngilizce iletişim kurma becerisinin sağlanması. | ||||
8) Yasama ve yargı erklerine ait önlemlerin ve kuramların toplumsal ve çevresel yönlerinin anlaşılması. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | İnsan hakları hukuku alanına giren konularda lisans eğitimi sırasında edinilen kuramsal ve uygulamaya yönelik becerileri geliştirmek. | H | Ödev,Sunum |
2) | Yargı çözümleri ve yasal düzenlemelerdeki gelişmelere ilişkin güncel bilgi edinilmesi. | N | |
3) | İnsan hakları hukuku alanında ortaya çıkan hukuksal uyuşmazlıkların kaynaklarının tespiti ve bu uyuşmazlıkların çözümü için kural ve düzenlemelerin uygulanması yeteneğinin kazanılması. | N | |
4) | Var olan düzenlemeleri ve kuramları eleştirel bir biçimde çözümleme ve insan hakları hukuku alanında ortaya çıkan eski ve yeni sorunlara yeni anlayışlar önerme yetkinliğinin sağlanması. | N | |
5) | İnsan hakları hukuku alanındaki süreçleri ve kuramları ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı olarak anlatabilme becerisinin kazanılması. | H | Ödev,Sunum |
6) | İnsan hakları hukuku alanıyla ilgili tüm mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ilişkin ayrımındalık kazanılması. | S | Ödev,Sunum |
7) | Avrupa Dil Portfolyosu B2 seviyesinde sözlü ve yazılı olarak İngilizce iletişim kurma becerisinin sağlanması. | N | |
8) | Yasama ve yargı erklerine ait önlemlerin ve kuramların toplumsal ve çevresel yönlerinin anlaşılması. | S | Ödev,Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | ZEYNEP ÖZEN , February 2024 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. OZAN ERÖZDEN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve Ders içeriğinin tanıtılması |
2) | Davranışsal ve bilişsel nörobilim hakkında genel bilgi |
3) | Hukuk düzenlerinde insan varsayımı ve nörobilim |
4) | Nörobilimin hukuk sistemlerine bilirkişi hizmeti düzeyinde katkısı |
5) | Nörobilimin hukuk sistemlerine sorumluluk kurgusunu dönüşterecek şekilde müdahalesi |
6) | Nörobilimin verileri ışığında yeni ceza düzeni nasıl olabilir? |
7) | Nörobilimin hukukun kaynağına ilişkin önermeleri ne olabilir? |
8) | Ödev konularının belirlenmesi |
9) | Ödev takibi |
10) | Ödev takibi |
11) | Ödev takibi |
12) | Sunum |
13) | Sunum |
14) | Sunum |
15) | Sunum |
16) | Sunum |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Dönem başında önerilen kitaplara ilişkin bir okuma listesi verilecektir. | |||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders anlatımı, ödev hazırlama ve sunum | |||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem Sonu Ödevi | |||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | |||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | |||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||
Ders Yönetimi |
erozdeno@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 2 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 16 | 2 | 2 | 20 | ||
Ödevler | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 148 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.9 | ||||||
AKTS | 6 |