Uluslararası Güvenlik ve Strateji Çalışmaları (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | UGS 506 | ||||
Ders Adı İngilizce | European Security II | ||||
Ders Adı Türkçe | Avrupa Güvenliği II | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Seminer | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 149 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrencilere AB’nin güvenlik anlayışını ve bölgesel güvenlik ilişkilerini öğreterek analitik şekilde güvenlik analizi yapma yeteneği kazandırılmaktadır. | ||||
Ders Açıklaması | In this course, European security will be examined within the analytical framework of Regional Security Complex Theory. In this way, it is aimed for the participants to better understand the dynamics that form/will form today's European Security Architecture (AGM) in the light of past events, geographical issues, regional interactions and new threats. Thus, they will be able to develop an analytical approach to analyze current and future EU security-related developments more comprehensively and accurately. In order to achieve the said goal, throughout the period, first of all, the evolution of the AGM will be examined and the role and position of the EU in IA relations will be examined today. Subsequently, postmodern threats, security approaches and their effects on the EU will be investigated. Finally, the EU's relations on an actor or region basis will be examined in detail in line with the Regional Security Complex Theory and it will be tried to predict how the AGM may be shaped in the future. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) AB’nin imkan ve kabiliyetlerini öğrenir. Güvenlik mimarisinin esaslarını kavramak. 2) AB’nin küresel seviyede diğer bölgelerle olan güvenlik ilişkilerini maddi ve maddi olmayan yapıları analiz ederek öğrenmek. 3) Bir teoriyi kullanma ve analiz yapma yeteneğini geliştirmek. 4) Analitik düşünme yeteneğini güçlendirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) | ||||
2) | ||||
3) | ||||
4) | ||||
5) | ||||
6) | ||||
7) | ||||
8) | ||||
9) | ||||
10) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | N | ||
2) | N | ||
3) | N | ||
4) | N | ||
5) | N | ||
6) | N | ||
7) | N | ||
8) | N | ||
9) | N | ||
10) | N |
Hazırlayan ve Tarih | BARIŞ ÇAĞLAR , October 2024 |
Ders Koordinatörü | İLHAMİ DEĞİRMENCİOĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. İLHAMİ DEĞİRMENCİOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş (Sınıf Yönetimi) |
2) | Geçmişten bugüne Avrupa Güvenlik Sistemi Uluslararası Güvenlik bir aktör olarak AB oluşumu ve Yeni Güvenlik Yaklaşımları Kapsamında Avrupa Güvenliği |
3) | Geçmişten bugüne Avrupa Güvenlik Sistemi Uluslararası Güvenlik bir aktör olarak AB oluşumu ve Yeni Güvenlik Yaklaşımları Kapsamında Avrupa Güvenliği |
4) | Geçmişten bugüne Avrupa Güvenlik Sistemi Uluslararası Güvenlik bir aktör olarak AB oluşumu ve Yeni Güvenlik Yaklaşımları Kapsamında Avrupa Güvenliği |
5) | Transatlantik İlişkiler |
6) | AB ve Orta Asya/Kafkasya |
7) | AB ve Uzakdoğu |
8) | AB ve Ortadoğu/Akdeniz |
9) | AB ve Afrika |
10) | AB Güvenliği ve Türkiye |
11) | Küresel bir Aktör olarak AB’nin geleceği |
12) | Küresel bir Aktör olarak AB’nin geleceği |
13) | Genel Değerlendirme |
14) | Genel Değerlendirme |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Zorunlu: Barry Buzan and Ole Wæver, (2003), Regions and Powers: The Structure of International Security, Security complexes: a theory of regional security, pp. 40-83. Cambridge University Press. Barry Buzan, Ole Wæver and Jaap De Wilde, (1998), Security, A New Framework For Analysis, pp. 11-47, Lynne Rienner Başar Baysal ve Çağla Lüleci, Kopenhag Okulu ve Güvenlikleştirme Teorisi, Güvenlik Stratejileri, Yıl: 11,Sayı: 22. Levent Yiğittepe, Avrupa Birliği’nde Güvenlik Politikaları ve Arayışları, Bölüm I ve II, Cinius Yayınları, 2017. Levent Yiğittepe, Avrupa Birliği’nin Güvenlik Politikaları, Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017, Vol. 4, No. 7, 12-27. Levent Yiğittepe, Avrupa Birliği’nde Güvenlik Politikaları ve Arayışları, Bölüm III, Cinius Yayınları, 2017. Önerilen: Agung Nurwijoyo, Bölgesel Güvenlik Kompleksi Teorisi: Arap Bahari Örneği, Gazi Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi, ss. 10-25, 2017. Armağan Örki, Bölgesel Güvenlik Kompleksi Çerçevesinden Kuzey Kibris Türk Cumhuriyeti’nin Bağimsizlik Sorunsali, Avrasya İncelemeleri Dergisi, V/2 (2016), 209-231. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, öğrencilerin haftalık okumaları yapmasını müteakip aktif katılım ve tartışma ortamı yaratılarak icra edilecek ve öğrenciler belirli konularda sunumlar yapacaklardır. • Bir plan dahilinde öğrenciler o haftaki ders konusuyla ilgili 10 dk.lık sunumlar hazırlayacak ve takdim edecektir. Müteakiben aktif tartışma icra edilecektir. • Sunumlarda Bölgesel Güvenlik Kompleksleri Teorisinin aşağıda belirtilen analitik inceleme yöntemi kullanılacaktır: o Bölgesel aktörlerin içsel hassasiyetleri o bölge ülkeleri arası ilişki (bölge anarşisi/kültürü-güç dağılımı-kutuplaşma-dostluk düşmanlık algıları) o Bölgenin AB ile ilişkileri (Güvenlik İkilemi ve Güvenlikleştirme) o Diğer küresel güçlerin bölgeye tesirleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bir plan dahilinde öğrenciler o haftaki ders konusuyla ilgili 10 dk.lık sunumlar hazırlayacak ve takdim edecektir. Müteakiben aktif tartışma icra edilecektir. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
degirmencioglui@mef.edu.tr Derslere devamlılık esastır. Ödevlerin ders izleğinde belirtilen tarihlerde teslim edilmesi gereklidir. Akademik dürüst olmama ve intihal durumlarında 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ödevler | 5 | 11 | 2 | 65 | |||
Toplam İş Yükü | 149 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |