INT 302 Interior Design IVMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 302
Ders Adı İngilizce Interior Design IV
Ders Adı Türkçe İç Mimari Tasarım IV
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: - Okuma: - Laboratuvar : 12 Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 262 saat
Ders Kredileri 10 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul INT 301 - Interior Design III
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Beş yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Tarihsel ve/veya toplumsal olarak katmanlı kentsel bir bağlamda yer alan tarihi iç mekana yapılan müdahaleyi anlamayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, öğrencilere tarihsel ve sosyolojik olarak katmanlı yapıdaki kentsel bağlamda konumlanan iç mekanları tanıtmayı amaçlar. Dönem boyunca çeşitli ödevler, seminerler, teorik bilgiler ile öğrenciler kompleks, hibrit programlar içeren tasarım stratejileri geliştireceklerdir. Stüdyo mekan analizleri ve planlamalarıyla çevresel, iç mimari ve mimari problemlere çözümlerin araştırılmasını içermektedir. Kullanıcı ihtiyaçlarının tanımlanması ile birlikte mobilya ve malzeme seçimleri/üretimleri tartışılacaktır. INT 302 stüdyosu, ikincil mekanlar ve donatı elemanları ile birlikte karmaşık, büyük ölçekli bir iç tasarım projesinin tasarımını ve sunumunu kapsar. Bütüncül bir iç ve dış mekân kurgusunun yanı sıra malzeme ve mobilya seçimi, teknik gereksinimlerin detaylandırılması, aydınlatma tasarımı, erişilebilirlik gibi konulara vurgu yapılmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) bir tasarım problemini anlamak ve inşa edilmiş bağlamın ve işlevsel iç mekansal planlamanın verdiği kısıtlamalarla ilişkili olarak bir özeti/programı eleştirel bir şekilde analiz etmek;
2) tarihi bir iç mekandaki karmaşık sorunları tanımlayıp incelemek ve tasarım sürecinin tüm yönlerini içeren yaratıcı çözümler önermek;
3) tarihi yapılara uygulanan güncel teknolojileri anlamak;
4) projenin daha geniş bir kentsel ölçekteki sosyal ve kentsel etkisini takdir etmek;
5) ergonomi ve evrensel tasarım prensiplerini kavramak;
6) mevcut başvuruları, detayları ve materyalleri göz önünde bulundurun ve gözden geçirmek;
7) tasarım fikirlerini çeşitli medya aracılığıyla etkili bir şekilde iletmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). S Derse Katılım
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. S
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. S
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. H Proje
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. S
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. H Proje
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. H Proje
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. H Proje
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. S
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. S
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Proje
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. H Proje
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. H Proje
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. S
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. S
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S Proje
Hazırlayan ve Tarih ASLI ŞENER , February 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi AHMET SEZGİN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ders ve Stüdyo Çalışma Formatına Giriş / Vaka Çalışmaları – Öğrenci Sunumları İlk proje sahasına saha gezisi ve bağlamın analizi.
2) Tasarım probleminin tanımı ve analizi, Verilen temanın araştırılması Eskizler, planlar vb. aracılığıyla ön tasarım geliştirme
3) Ön proje önerisi - Bireysel kritikler
4) Isınma Projesinin Son Kritikleri
5) Tasarım probleminin tanımı ve analizi İkinci proje sahasına saha gezisi ve bina ve bağlamın analizi. Saha Gezisi Çalışması Üzerine Bireysel Sunumlar (fotoğraf + eskizler)
6) Ön proje öneri, kavramsal geliştirme Gelecekteki kullanıcılarla toplantılar, programın analizi, ihtiyaçlar ve gereksinimler
7) Eskizler, planlar vb. aracılığıyla ön tasarım geliştirme - Bireysel Kritikler Ön Jüri 1
8) Önerilerin geliştirilmesi - Bireysel Kritikler Verilen ölçekte planlar, kesitler, iç cepheler ve perspektifler
9) Önerilerin geliştirilmesi - Bireysel Kritikler Verilen ölçekte planlar, kesitler, iç cepheler ve perspektifler
10) Önerilerin geliştirilmesi - Bireysel Kritikler 1.20 ölçekli çizimler, malzemeler, mobilya seçimi, perspektif çizimler Ön Jüri 2
11) Önerilerin geliştirilmesi - Bireysel Kritikler 1.10 detay çizimleri,
12) Tekliflerin geliştirilmesi - Bireysel Kritikler 1.10 detay çizimleri,
13) Detay çizimleri ve konseptin revizyonu, pafta sunumları ve dokümantasyon teknikleri Bireysel Kritikleri
14) Detay çizimlerinin ve sunum tekniklerinin revizyonu Final Jürisi 2 – Portfolyo Teslimleri
15) Final Jürisi 1 – Portfolyo Teslimleri
16) Final Jürisi 2 – Portfolyo Teslimleri
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar- Brown, Rachael, and Lorraine Farrelly. Materials and interior design. Laurence King, 2012. - Ching, Francis DK, and Corky Binggeli. Interior design illustrated. John Wiley & Sons, 2012. - Dunn, Nick. Architectural modelmaking. Laurence King, 2014. - Godsey, Lisa. Interior design materials and specifications. A&C Black, 2012. - Lewis, Karen. Graphic Design for Architects: A Manual for Visual Communication. Routledge, 2015. - Zumthor, Peter. Peter Zumthor: Atmospheres. Birkhäuser, 2006.
Öğretme TeknikleriStüdyo pratiğine ek olarak, kursta eğitmenin sunumları ve öğrencilerin kapsamlı tartışmaları yer alacaktır. Kurs, tüm sunumların önceden kaydedildiği ve ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters-Yüz Sınıf' modelini takip eder.
Ödev ve Projeler2 Proje - 4 Değerlendirme
Laboratuvar ÇalışmasıEvet (Stüdyo çalışmaları)
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerPin-Up Proje Tartışmaları, Saha Gezileri, Atölyeler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 25
Projeler 1 % 70
Final 1 % 5
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi senera@mef.edu.tr
Aslı Şener
Ofis: Aslı Şener Öğrencilerin stüdyo boyunca hem gruplar halinde hem de bireysel olarak çalışmaları beklenmektedir. Tasarım ve deney yoluyla keşfetmek, öğrenmenin ana stratejisi olacaktır. Gözlem, analiz, eleştirilen vaka çalışmaları dahil olmak üzere araştırma yapma, herhangi bir tasarım önerisinden önce her öğrencinin yerine getirmesi beklenmektedir. Stüdyo dersi boyunca serbest elle çizim ve fikirleri sunmanın yaratıcı yolları, model yapımı, film çekimi, fotoğraf çekimi ve dijital araçlarla fikirlerin uygulanması da dahil olmak üzere beklenecektir. Eğitmenlerle birlikte yapılacak belirli yerlere vaka çalışması ziyaretleri, saha gezileri ve atölye gezileri. Öğrenciler boş zamanlarında da araştırma gezileri yapacaklardır. Stüdyoda aktif katılım, öğrenme için anahtar faktördür. Ders sırasında bire bir ve grup tartışmaları yapılacaktır. Herkes her stüdyo ders gününe hazırlanmalı, fikirlerini eskizler, çizimler ve modeller aracılığıyla tartışmalıdır. Sunum kalitesinde mükemmellik tercih edilecek bir şey olacaktır. Çizim kağıtları, eskiz kağıtları, eskiz defterleri, eskiz kalemleri, boyama malzemeleri, kalemler ve gerekli programların yüklendiği dizüstü bilgisayarlar gibi çizim araçları her öğrenci tarafından her stüdyo gününde sağlanmalıdır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 12 2 210
Ödevler 4 8 4 1 52
Toplam İş Yükü 262
Toplam İş Yükü/25 10.5
AKTS 10