Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Education | ||||
Course Code | PCG 106 | ||||
Course Title in English | Guidance and Psychological Counseling | ||||
Course Title in Turkish | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Select,Flipped Classroom,Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | PSYC101 | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | For the students; To understand and aware of the importance of psychological services in schools To understand the philosophy, the roles and functions of guidance and psychological counseling services To gain basic knowledge about the issues, models and methods in guidance and psychological counseling To be able to recognize the educational significance of guidance and psychological counseling services | ||||
Course Description | Introduction into the field of guidance and counseling with a special emphasis on school settings and educational implications. Overview of foundations of counseling, counselor roles, and functions. | ||||
Course Description in Turkish | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık dersi, okul ortamına ve eğitimsel içeriklere özel vurgu yaparak alanı tanıtmaktadır. Danışmanlığın temelleri, danışmanın rolleri ve işlevlerini tanıtır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Dünyada ve Türkiye'de rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin tarihini/gelişimini öğrenmek 2) Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerini, işlevlerini ve rollerini bilme 3) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin farklı dallarını (bireysel psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, kariyer danışmanlığı vb.) bilme ve tanımlama 4) Rehberlik ve psikolojik danışmanların okul sistemindeki rollerini bilme (koordinatör, kolaylaştırıcı, danışman vb.) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ZÜMRA ATALAY , |
Course Coordinator | EZGİ TOPLU DEMİRTAŞ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Doç. Dr. EZGİ TOPLU DEMİRTAŞ |
Hafta | Konu |
1) | . |
2) | . |
3) | . |
4) | . |
5) | . |
6) | . |
7) | . |
8) | . |
9) | . |
10) | . |
11) | . |
12) | . |
13) | . |
14) | . |
15) | . |
16) | . |
Required/Recommended Readings | Gibson, R.L. & Mitchell, M. H. (2008). Introduction to Counseling and Guidance (7th edition). New Jersey: Pearson Prentice Hall. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Instructional strategy and expectations for both students and instructional staff that follow from this. Student work modes (independently and/or in teams). Any work with the outside community – geographic or industry sector. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Presentation, critical reflection paper | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | . | |||||||||||||||||||||
Computer Use | . | |||||||||||||||||||||
Other Activities | . | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
1. Attendance – Attendance is very important and will affect participation points earned. 2. Late Assignments – All late assignments will result in a loss of 10% for being handed in one 3. Class session late, and a 10% loss for being handed in one week late. Except for extreme circumstances, papers will not be accepted after one week beyond the due date. A student MUST contact the professor BEFORE class to arrange turning in a late assignment. 4. If a student does not complete an assignment on-time without first contacting the professor, then the student will likely receive zero points for that assignment. 5. All papers must be typed. 6. If an assignment is being submitted through email, it is the student’s responsibility to ensure that the email was received. If the student does not receive a reply from the instructor indicating that the assignment was received, it is to be assumed that it was not received, and student must follow-up on turning in the work. 7. Work must be ORIGINAL; plagiarism is a very serious offense, will likely lead to failure of assignment, and may even lead to failure of course. If students have any questions about what is or is not plagiarism, they should be sure to consult instructor BEFORE submitting assignment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 6 |