Özel Hukuk (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 542 | ||||
Course Title in English | Individual Application to Constitutional Court | ||||
Course Title in Turkish | Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 138 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Master's Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain the ability to resolve fundamental rights disputes through Individual Application. | ||||
Course Description | Ders kapsamında, insan hakları hukukunun güncel sorunları incelenecektir. | ||||
Course Description in Turkish | In the context of the course, the current problems of the human rights law will be examined. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Temel hak dogmatiğini kavramak 2) Bireysel başvurunu kabul edilebilirlik koşullarını öğrenmek 3) Temel hak uyuşmazlıklarını bireysel başvuru yoluyla çözmek 4) Özgürlükler rejimini nesnel hukuksal yöntemlerle tartışmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Özel hukuk alanında hukuki gerekçelendirmeyi sağlayacak; mevzuat, yasa gerekçeleri, öğretideki monografiler, yargı kararları vb. tüm bilgi kaynaklarını lisansüstü düzeyde ve bütüncül bir biçimde araştırmalarda kullanır. | ||||
2) Özel hukuk alanında karşılaşılan hukuki sorunların temelini anlamlandırma bakımından; sözleşmesel ilişkileri düzenleyen kurallar ve ilkeleri, haksız fiilleri ve hukuki çözüm yollarını, ileri düzeyde ve bütüncül olarak kavrar. | ||||
3) Özel hukuka ilişkin ilkelerin doğal yapısı, temelleri ve gelecekte uğrayabileceği değişimlere ilişkin güncel tartışmalı konuları öğrenir ve takip eder. | ||||
4) Özel hukuk alanındaki ayrıntılı bilgileri, kavramları ve kuramları; çalışılan alan bakımından bireysel olarak, eleştirel bir biçimde analiz eder ve uzman düzeyinde sentezler. | ||||
5) Çalışılan alandaki bilgi, kavramlar ve kuramları bireysel olarak araştırmayı öğrenir ve ilgili bilgileri uygulama alanında kullanır. | ||||
6) Çalışılan alanda edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini uzman olsun olmasın yönelteceği topluluklara bireysel olarak aktarır ve onlara karşı uzmanlık düzeyinde yorumlamalarda bulunur. | ||||
7) Özel hukuk alanında bir öğrenci ve uygulamacı olarak; çalıştığı alanda bireysel olarak uzman düzeyinde muhakeme yapar, değişik hukuki durumlara karşı uyum sağlayıp sorumluluk alır. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Özel hukuk alanında hukuki gerekçelendirmeyi sağlayacak; mevzuat, yasa gerekçeleri, öğretideki monografiler, yargı kararları vb. tüm bilgi kaynaklarını lisansüstü düzeyde ve bütüncül bir biçimde araştırmalarda kullanır. | N | |
2) | Özel hukuk alanında karşılaşılan hukuki sorunların temelini anlamlandırma bakımından; sözleşmesel ilişkileri düzenleyen kurallar ve ilkeleri, haksız fiilleri ve hukuki çözüm yollarını, ileri düzeyde ve bütüncül olarak kavrar. | N | |
3) | Özel hukuka ilişkin ilkelerin doğal yapısı, temelleri ve gelecekte uğrayabileceği değişimlere ilişkin güncel tartışmalı konuları öğrenir ve takip eder. | N | |
4) | Özel hukuk alanındaki ayrıntılı bilgileri, kavramları ve kuramları; çalışılan alan bakımından bireysel olarak, eleştirel bir biçimde analiz eder ve uzman düzeyinde sentezler. | N | |
5) | Çalışılan alandaki bilgi, kavramlar ve kuramları bireysel olarak araştırmayı öğrenir ve ilgili bilgileri uygulama alanında kullanır. | N | |
6) | Çalışılan alanda edindiği bilgi, beceri ve düşüncelerini uzman olsun olmasın yönelteceği topluluklara bireysel olarak aktarır ve onlara karşı uzmanlık düzeyinde yorumlamalarda bulunur. | N | |
7) | Özel hukuk alanında bir öğrenci ve uygulamacı olarak; çalıştığı alanda bireysel olarak uzman düzeyinde muhakeme yapar, değişik hukuki durumlara karşı uyum sağlayıp sorumluluk alır. | N |
Prepared by and Date | OSMAN KORKUT KANADOĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. OSMAN KORKUT KANADOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Temel Hakların Koruma Alanı |
2) | Temel Hak Uyuşmazlıklarında Denetim Aşamaları |
3) | 1982 Anayasasına Göre Temel Hak ve Özgürlükler Rejimi |
4) | AİHS Rejimi |
5) | Bireysel Başvurunun Özellikleri |
6) | Usule İlişkin Başvuru Koşulları |
7) | Kabul Edilebilirlik |
8) | İkincillik İlkesi |
9) | Açıkça Dayanaktan Yoksunluk |
10) | Esasa İlişkin Başvuru Koşulları |
11) | Başvuru Örnekleri |
12) | Bireysel Başvuru Sonucu Verilen Kararlar |
13) | Sunum |
14) | Sunum |
15) | Dönem Sonu Sınavlar |
16) | Dönem Sonu Sınavlar |
Required/Recommended Readings | Kanadoğlu K., Individual Application to the Constitutional Court Şirin T. , Constitutional Complaint in Turkey | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Active learning. After the transfer of basic knowledge, creating an appropriate perspective on new concepts learned mutually, creating justification stages that do not contradict each other. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
kanadogluk@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 2 | 2 | 14 | ||
Ödevler | 1 | 40 | 40 | ||||
Total Workload | 138 | ||||||
Total Workload/25 | 5.5 | ||||||
ECTS | 6 |