Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 224 | ||||
Ders Adı İngilizce | Comparative Social Policy | ||||
Ders Adı Türkçe | Karşılaştırmalı Sosyal Politika | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 120 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Sosyal politika alanındaki teorileri, ampirik araştırmaları ve politika deneyimlerini anlamak için analitik araçları uygulamayı öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı sosyal politika alanında var olan temel teorilere ve ampirik konulara genel bir bakış sunmaktir. Dersin ikinci yarisinda farklı ülkeler tarafından uygulanan cesitli sosyal politika yaklaşımlari incelenecektir. Dersin bu bölümünün temel amacı, bölgesel duzeyde var olan sosyal politika yaklasim farklıliklarini açıklayan ideolojik ve politik faktörleri incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Karşılaştırmalı sosyal politika alanındaki temel teoriler, argümanlar ve konulara ilişkin başlıca tartışmaları anlamak 2) ülkelerin sosyal politikalarını şekillendiren ideolojik ve siyasi faktörleri analiz etmek 3) Dünyanın farklı bölgelerinde sosyal politika gelişimindeki başlıca eğilimleri tespit edebilmek 4) sosyal politika reformlarının tasarlanması için sosyal politika alternatifleri bilgisini uygulamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | H | Sınav |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Sınav |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Sınav |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | S | Sınav |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | H | Sunum |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | S | Sunum |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | S | Sunum |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | EVRİM GÖRMÜŞ , December 2023 |
Ders Koordinatörü | EVRİM GÖRMÜŞ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. EVRİM GÖRMÜŞ |
Hafta | Konu |
1) | Sosyal Politika Nedir? |
2) | Tarihsel Perspektifler: Refah Devleti Gelişimi |
3) | Refah Rejimi Tipolojileri |
4) | Refah Devletl Reformları ve Kısıtlama Politikaları |
5) | Sosyal Politika Sunumunda Gönüllü Aktörlerin Yükselişi |
6) | Feminist Sosyal Politika |
7) | Vıza |
8) | Doğu Asya'da Refah |
9) | Latin Amerika'da Refah |
10) | Film Gösterimi |
11) | Afrika'da Refah |
12) | Orta Doğu'da Refah |
13) | Orta Doğu'da Refah |
14) | Öğrenci Sunumları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Clasen, J. (2004) “Defining Comparative Social Policy” in Kennett, P. (ed.) A Handbook of Comparative Social Policy, Cheltenham: Edward Elgar, pp. 91-102. Skocpol, T. &Amenta, E. (1986) “States and Social Policies”, Annual Review of Sociology 12, 131-157. Briggs, A. (1961).“The Welfare State in Historical Perspective”, Archives Européennes de sociologie, II , pp. 221-258. Esping-Andersen, G. 1(990), The Three Worlds of Welfare Capitalism , Cambridge, Polity Press.Chapter 1, 2 and 3. Arts, Will, Gelissen, J. (2002). “Three Worlds of Welfare Capitalism or More? A State-of-the-Art Aeport”, Journal of European Social Policy , 12:2, pp.137-158. Pierson, P. (2001) “Coping with Permanent Austerity: Welfare State Restructuring in Affluent Democracies” in Pierson, P. (ed.) The New Politics of the Welfare State, Oxford: Oxford University Press Jessop, B. (1999). “The Changing Governance of Welfare: Recent Trends in Primary Functions, Scale, and Modes of Coordination”, Social Policy and Administration, v. 33, n. 4, pp. 348-359. Orloff, A. S. (1993). Gender and The Social Rights of Citizenship: The Comparative Analysis of Gender Relations and Welfare States. American Sociological Review, 303-328. Kim, P. H. (2010). The East Asian Welfare State Debate and Surrogate Social Policy: An Exploratory Study on Japan and South Korea. Socio-Economic Review, 8(3), 411-435 Guan, X. (2005). China’s Social Policy: Reform and Development in The Context of Marketization and Globalization. In Transforming the Developmental Welfare State in East Asia (pp. 231-256). Palgrave Macmillan UK Barrientos, A., & Santibanez, C. (2009). Social Policy for Poverty Reduction in Lower‐income Countries in Latin America: Lessons and Challenges. Social Policy & Administration, 43(4), 409-424 Bangura, Y. (1994). Economic Restructuring, Coping Strategies and Social Change: Implications for Institutional Development in Africa. Development and Change, 25(4), 785-827. Cammett, M. (2014). How Hezbollah helps (and what it gets out of it). Islamist Social Services, 15-18 Tsourapas, G. (2013). The other Side of a Neoliberal Miracle: Economic Reform and Political De-Liberalization in Ben Ali's Tunisia. Mediterranean Politics, 18(1), 23-41 İ. Göçmen (2004), “Religion, Politics and Social Assistance in Turkey: The Rise of Religiously Motivated Associations”, Journal of European Social Policy, v. 24, n. 1, pp. 92-103. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Yoğun öğrenci katılımı ve dinamik multimedya oturumları ile profesör ders sunumları ile birlikte interaktif format. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Her öğrencinin seçilen bir ülkede uygulanan sosyal politika hakkında bir rapor yazması ve bunu sınıfta sunması gerekmektedir. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
gormuse@mef.edu.tr 02123953600 Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 120 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.8 | ||||||
AKTS | 5 |