POLS 224 Comparative Social PolicyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code POLS 224
Course Title in English Comparative Social Policy
Course Title in Turkish Karsilastirmali Sosyal Politika
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 125 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to demonstrate and apply the analytical tools to understand the theories, empirical research and policy experiences in the area of social policy.
Course Description The aim of this course is to introduce students to the field of social policy. The course provides an overview of the main theories and empirical issues in welfare state and social policy analysis. The course then continues with the different social policy approaches implemented by various countries around the world. The main objective of the last part of the course is to explore the ideological and political factors that explain cross-regional variation in social policy in the past and today.
Course Description in Turkish Bu dersin amacı sosyal politika alanında var olan temel teorilere ve ampirik konulara genel bir bakış sunmaktir. Dersin ikinci yarisinda farklı ülkeler tarafından uygulanan cesitli sosyal politika yaklaşımlari incelenecektir. Dersin bu bölümünün temel amacı, bölgesel duzeyde var olan sosyal politika yaklasim farklıliklarini açıklayan ideolojik ve politik faktörleri incelemektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Karşılaştırmalı sosyal politika alanındaki temel teoriler, argümanlar ve konulara ilişkin başlıca tartışmaları anlamak
2) ülkelerin sosyal politikalarını şekillendiren ideolojik ve siyasi faktörleri analiz etmek
3) Dünyanın farklı bölgelerinde sosyal politika gelişimindeki başlıca eğilimleri tespit edebilmek
4) sosyal politika reformlarının tasarlanması için sosyal politika alternatifleri bilgisini uygulamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date EVRİM GÖRMÜŞ , December 2023
Course Coordinator EVRİM GÖRMÜŞ
Semester Spring
Name of Instructor Doç. Dr. EVRİM GÖRMÜŞ

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
Required/Recommended ReadingsClasen, J. (2004) “Defining Comparative Social Policy” in Kennett, P. (ed.) A Handbook of Comparative Social Policy, Cheltenham: Edward Elgar, pp. 91-102. Skocpol, T. &Amenta, E. (1986) “States and Social Policies”, Annual Review of Sociology 12, 131-157. Briggs, A. (1961).“The Welfare State in Historical Perspective”, Archives Européennes de sociologie, II , pp. 221-258. Esping-Andersen, G. 1(990), The Three Worlds of Welfare Capitalism , Cambridge, Polity Press.Chapter 1, 2 and 3. Arts, Will, Gelissen, J. (2002). “Three Worlds of Welfare Capitalism or More? A State-of-the-Art Aeport”, Journal of European Social Policy , 12:2, pp.137-158. Pierson, P. (2001) “Coping with Permanent Austerity: Welfare State Restructuring in Affluent Democracies” in Pierson, P. (ed.) The New Politics of the Welfare State, Oxford: Oxford University Press Jessop, B. (1999). “The Changing Governance of Welfare: Recent Trends in Primary Functions, Scale, and Modes of Coordination”, Social Policy and Administration, v. 33, n. 4, pp. 348-359. Orloff, A. S. (1993). Gender and The Social Rights of Citizenship: The Comparative Analysis of Gender Relations and Welfare States. American Sociological Review, 303-328. Kim, P. H. (2010). The East Asian Welfare State Debate and Surrogate Social Policy: An Exploratory Study on Japan and South Korea. Socio-Economic Review, 8(3), 411-435 Guan, X. (2005). China’s Social Policy: Reform and Development in The Context of Marketization and Globalization. In Transforming the Developmental Welfare State in East Asia (pp. 231-256). Palgrave Macmillan UK Barrientos, A., & Santibanez, C. (2009). Social Policy for Poverty Reduction in Lower‐income Countries in Latin America: Lessons and Challenges. Social Policy & Administration, 43(4), 409-424 Bangura, Y. (1994). Economic Restructuring, Coping Strategies and Social Change: Implications for Institutional Development in Africa. Development and Change, 25(4), 785-827. Cammett, M. (2014). How Hezbollah helps (and what it gets out of it). Islamist Social Services, 15-18 Tsourapas, G. (2013). The other Side of a Neoliberal Miracle: Economic Reform and Political De-Liberalization in Ben Ali's Tunisia. Mediterranean Politics, 18(1), 23-41 İ. Göçmen (2004), “Religion, Politics and Social Assistance in Turkey: The Rise of Religiously Motivated Associations”, Journal of European Social Policy, v. 24, n. 1, pp. 92-103.
Teaching MethodsInteractive format in tandem with professor lecture presentations with intense student participation and dynamic multi-media sessions.
Homework and ProjectsEach student is required to write a report on social policy employed in a chosen country and to present it in class.
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 20
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration gormuse@mef.edu.tr
02123953600
Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 1 0 5 5
Ara Sınavlar 1 16 2 18
Final 1 16 2 18
Total Workload 125
Total Workload/25 5.0
ECTS 5