Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IR 222 | ||||
Ders Adı İngilizce | US Foreign Policy | ||||
Ders Adı Türkçe | ABD Dış Politikası | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 124 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | ABD Dış Politikası tartışmalarının ana hatlarını belirlemek ve değerlendirmek. | ||||
Ders Açıklaması | Her devlet gibi ABD de dış politikasını kendi çıkarlarına göre şekillendiriyor. Ancak bu çıkarları formüle etme süreci kafa karıştırıcı, anlaşılmaz ve karmaşık olabilir. ABD Dış Politikasına tarihsel ve tematik bir perspektiften bakarak bu ders, ABD'nin neden yurtdışında olduğu gibi davrandığını açığa çıkarmayı amaçlamaktadır. Birleşik Devletler, İngiliz kayırmacılığından arınmış bağımsız bir ülke olarak kuruluşundan, 20. yüzyılın başlarında küresel bir oyuncu haline gelmesine ve 1945'te gerçek bir dev haline gelmesine kadar, dünya meselelerini derinlemesine şekillendirdi ve daha çok kutuplu bir devletin ortaya çıkmasına rağmen dünyada önemli bir rol oynamaya devam edecek. Kurs üç bölüme ayrılmıştır. İlk bölüm ABD Dış Politikasının geniş tarihsel dönemlerini kapsamaktadır. İkinci bölümde politikanın nasıl yapıldığı anlatılmaktadır. Üçüncüsü ise bölgesel ve küresel düzeyde dış politikaların nasıl olduğuna bakıyor. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdaki becerilere sahip olması beklenmektedir: 1. ABD dış politikasını şekillendiren geniş temaları anlamak; 2) Amerika Birleşik Devletleri'nin yurtdışında gerçekleştirdiği güncel gelişmeleri ve eylemleri, geçmiş davranışlar ve tarihsel çıkarlar ve ulusal zorunluluklar bağlamında değerlendirmek; 3) ABD dış politikasının farklı bölgelerdeki ve küresel ortamdaki ana hatlarını tanımlayabilecek ve ayırt edebilecektir; 4) ABD Dış Politikasının nasıl oluşturulduğunu ayırt edebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | N | |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | N | |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | H | Sınav |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | H | Sınav |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | S | Derse Katılım |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024 |
Ders Koordinatörü | CANSU GÜLEÇ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. TARIK OĞUZLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Amerikan Dış Politika Geleneği |
2) | Yayılma, Bölgecilik ve Emperyalizm, 1776-1914 |
3) | Tecrit ve Katılım, 1914-1945 |
4) | Soğuk Savaş ve Yeni Muhafazakârlık, 1945-2008 |
5) | Başkan ve İcra Ajansları |
6) | Kongre |
7) | Giriş: Amerikan Dış Politika Geleneği Düşünce Kuruluşları ve Çıkar Grupları |
8) | Kamu ve Medya |
9) | Ulusal Güvenlikteki Geleneksel Tehditler (Bölgesel Odak: Avrupa ve Rusya) |
10) | Asimetrik Savaş ve Terörizm (Bölgesel Odak: Orta Doğu) |
11) | Ekonomi ve Enerji (Bölgesel Odak: Latin Amerika) |
12) | Askeri Olmayan Güç (Bölgesel) Odak: Üçüncü Dünya) |
13) | Devletlerarası Sorunlar (Bölgesel Odak: Uzak Doğu) |
14) | 2008 Sonrası ve Gelecek |
15) | Final Sınavları Haftası |
16) | Final Sınavları Haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Snow, Donald M. and Haney, Patrick J. American Foreign Policy in a New Era (Pearson, 2013). | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters-yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard ödevleri | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
caglarb@mef.edu.tr None Katılım ve aktif katılım zorunludur. Sağlık raporu verilmediği sürece geç sunum ve telafi sınavları yapılmayacaktır. MEF Üniversitesi akademik dürüstlüğe değer vermektedir. Bu nedenle tüm öğrenciler kopya çekmenin, intihalin ve diğer akademik suçların öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamındaki anlamını ve sonuçlarını anlamalıdır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Küçük Sınavlar | 7 | 2 | 1 | 21 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 124 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |