İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MGMT 336 | ||||
Ders Adı İngilizce | Motivation and Leadership | ||||
Ders Adı Türkçe | Motivasyon ve Liderlik | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
BUS 101 - Introduction to Business (Decision Making) |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Liderlik, iletişim, motivasyon ve strateji oluşturma konusundaki teoriyi ve çağdaş kurumsal yaklaşımları öğrenmek ve anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Günümüzün talepkâr ve rekabetçi işyerlerinde yöneticiler, çalışanları motive ederek süreçlere dahil etmek ve şirketlerin karlılığını iyileştiren olumlu değişimi etkilemek için sürekli yeni ve yenilikçi yollar bulmaya gayret göstermektedirler. Bu kurs, profesyonellerin yeni koşullarda liderlik etmek ve değişimin temsilcisi olmak için geliştirmeleri ve sürdürmeleri gereken pratik becerilere odaklanmaktadır. Bu program, katılımcılara liderliğin temellerini öğreterek başlar ve katılımcılara iletişim, strateji oluşturma, organizasyon tasarımı, kültürler arası yönetim ve gerçek dünya hikayeleriyle vaka çalışmalarını analiz etme konularında değerli beceriler öğreterek devam eder. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Uygulanacak Organizasyonel Gelişim ve İK Kavramları konusunda ileri düzeyde anlayış gösterin. Liderlik Sorunları 2) Kritik sorunların kritik kısımlarının analiz edilmesi ve çözüm üretilmesi 3) Özellikle vakalarda bilgi aktarmak, veri sunmak, bir argümanı savunmak ve/veya bir fikir önermek için başkalarıyla etkili ve verimli iletişim kurmak 4) Stratejik düşünmeyi geliştirmek ve kusursuz uygulama için hazırlanmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | S | Derse Katılım |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | S | Derse Katılım |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | S | Derse Katılım |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | H | Proje |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | N | |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | S | Sınav |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | H | Proje |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | N |
Hazırlayan ve Tarih | NEVRA BAKER ARAPOĞLU , May 2023 |
Ders Koordinatörü | CEYHAN MUTLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi NEVRA BAKER ARAPOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Liderliğin Tanımı ve Tanımlanması |
3) | Özellikler Yaklaşımı |
4) | Beceriler Yaklaşımı |
5) | Stil Yaklaşımı |
6) | Durumsal Yaklaşım |
7) | Durumsallık Teorisi |
8) | Ara Sınav |
9) | Yol-Hedef Teorisi |
10) | Takım Liderliği ve Motivasyon |
11) | Liderlik ve Motivasyon Üzerine Vaka Analizi |
12) | Liderlik ve Motivasyon Üzerine Vaka Analizi |
13) | Liderlik ve Motivasyon Üzerine Vaka Analizi |
14) | Liderlik ve Motivasyon Üzerine Vaka Analizi |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Northouse, P. G. (2004). Leadership: Theory and Practice. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Sınıf sunumları ve etkileşimli konuşmalar. Öğrenciler bağımsız olarak ve/veya takımlar halinde çalışır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel Bilgisayar | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
arapoglun@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; uluslararası ticaret gibi bir konuda sorgulama, beyin fırtınası ve tartışma yoluyla yeni fikirler üretilebilir. Böylece derse katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, kursu farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 7 | 1 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 1 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |