Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | BUS 302 | ||||
Course Title in English | Business Communication | ||||
Course Title in Turkish | İş Hayatında Etkili İletişim | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 53 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ENG 102 - English for Academic Purposes II |
||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn and practice the basic business communication skills so as to communicate effectively in business environment. | ||||
Course Description | The course mainly focuses on introducing the students both the theory and the practice of written, oral and interpersonal communication skills used in business life. During this course student will have the chance to learn, discuss and practice communication (verbal/non-verbal) and presentation skills, listening skills, communication barriers, writing skills, before and after meeting principles, interpersonal communication (emotional intelligence, empathy, social intelligence). | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders öğrencilerin, iş ortamında etkin iletişim kurma becerilerini öğrenmeleri ve pratik yapmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Dönem boyunca öğrencilerle derslerde tartışılacak başlıca konular iletişim süreci, iş hayatında etkin iletişim becerilerine sahip olmak, sözlü ve sözsüz iletişimin temel unsurları, aktif dinleme becerileri ve yazılı iletişim olacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) temel sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kullanmak 2) sunumlar hazırlamak ve bunları etkili bir şekilde sunmak 3) işyerinde ekip çalışmaları, toplantılar vb. sırasında meslektaşlarınızla etkili bir şekilde iletişim kurmak; 4) e-postalar, toplantı tutanakları, notlar yazmak ve raporlar hazırlamak; 5) aktif bir dinleyici olarak hareket etme, iletişim engelleriyle başa çıkma ve iş yerinde duygusal ve sosyal zekasını kullanma. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , May 2023 |
Course Coordinator | CEYHAN MUTLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi AHMET AYDEMİR |
Hafta | Konu |
1) | GİRİŞ Konuların gözden geçirilmesi Stil ve protokol neden önemlidir? Farklı iletişim türlerini ne zaman kullanırsınız? |
2) | E-POSTA VE ÖN YAZILAR Konular: Yazma süreci E-postalar ve Ön Yazılar |
3) | MEMOS VE BASIN BÜLTENLERİ Memos ve Basın Bültenleri |
4) | DAHİLİ TOPLANTILAR Tartışma Konuları: Kamu Önünde Konuşma I (Dahili Toplantılar) Dahili Toplantılar, Ekip Toplantıları ve Konferanslar Özlü sorular sorma Başkalarının içeriğini, amacını ve yorumlarını yansıtma Hedefe odaklanma Özet yazma "Kayıtlı" iletişim kurma "Kayıt dışı" iletişim kurma (veya katılan dış konuklarla) Kayıt cihazları mevcutken iletişim kurma Dış toplantılarda konuşma (Toplantı ve Konferanslarda Konuklar ve Dışarıdaki Kişilerle veya onların huzurunda) |
5) | DIŞ TOPLANTILAR Kamu Önünde Konuşma II (Dış Toplantılar) Panelleri Yönetme Panellerde Konuşma Ana Konuşmacı veya Bireysel Konuşma Olarak Konuşma “Kayıtlı” İletişim “Kayıt Dışı” İletişim Kayıtlı Cihazlar Mevcutken İletişim Kurma Başkalarının İçeriğini, Amacını ve Yorumlarını Yansıtma İzleyiciye Odaklanma Konuşmanızı ve Slayt Destenizi Yazma |
6) | KAMU ÖNÜNDE KONUŞMA (SUNUMLAR) Tartışma Konuları: Kamu Önünde Konuşma III (Kamu Alanlarında Konuşma) Kamu önünde konuşma ve/veya markanız veya şirketiniz adına konuşma Kamerada Yayında (radyoda) Çevrimiçi |
7) | PROJELERİ VE EKİPLERİ YÖNETMEK Tartışma Konuları: Çeşitli Ortaklarla İletişim Kurmak Stand Up'lar ve Scrum'lar Uluslararası Ortaklar Uluslararası Kitleler Geliştiriciler Kullanıcı Hikayeleri Tel Çerçeveler |
8) | Ara dönem projesi |
9) | RÖPORTAJLAR Tartışma Konuları: Röportajlar. Röportaj nasıl yapılır Röportaj nasıl yapılır İş Görüşmesi ve Özgeçmişler |
10) | Yazılı sunumlar |
11) | Sözlü sunumlar |
12) | Sözlü-sözsüz iletişim |
13) | Final projesi |
14) | Final projesi |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Various articles and videos will also be recommended during the semester | |||||||||||||||
Teaching Methods | Instructional strategy and expectations for both students and instructional staff that follow from this. Student work modes (independently and/or in teams). Any work with the outside community – geographic or industry sector. | |||||||||||||||
Homework and Projects | The students will be making one presentation as a group at the end of the course. The groups will be formed, and the details of the projects will be announced later by the instructor. Each group will have maximum 5 members and each team member will present their part individually. Before the presentations, the group projects have to be submitted as a PPT file within a deadline provided by the instructor. Late assignments will not get full points. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 1.5 | 35 | |||
Proje | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 1 | 13 | ||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |